Judith Lorber Nedir?
Judith Lorber Nedir?, Judith Lorber Nerededir?, Judith Lorber Hakkında Bilgi?, Judith Lorber Analizi? Judith Lorber ilgili Judith Lorber ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Judith Lorber ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Judith Lorber Ne Anlama Gelir Judith Lorber Anlamı Judith Lorber Nedir Judith Lorber Ne Anlam Taşır Judith Lorber Neye İşarettir Judith Lorber Tabiri Judith Lorber Yorumu
Judith Lorber Kelimesi
Lütfen Judith Lorber Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Judith Lorber İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Judith Lorber Kelimesinin Anlamı? Judith Lorber Ne Demek? ,Judith Lorber Ne Demektir? Judith Lorber Ne Demektir? Judith Lorber Analizi? , Judith Lorber Anlamı Nedir?,Judith Lorber Ne Demektir? , Judith Lorber Açıklaması Nedir? ,Judith Lorber Cevabı Nedir?,Judith Lorber Kelimesinin Anlamı?,Judith Lorber Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Judith Lorber Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Judith Lorber Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Judith Lorber Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Judith Lorber Kelimesinin Anlamı Nedir? Judith Lorber Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Judith Lorber Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Judith Lorber Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Judith Lorber - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Judith Lorber
Judith Lorber Nedir? Judith Lorber Ne demek? , Judith Lorber Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Judith Lorber Kelimesinin Anlamı? Judith Lorber Ne Demek? Judith Lorber Ne Demektir? ,Judith Lorber Analizi? Judith Lorber Anlamı Nedir? Judith Lorber Ne Demektir?, Judith Lorber Açıklaması Nedir? , Judith Lorber Cevabı Nedir? , Judith Lorber Kelimesinin Anlamı?
Bu madde, Vikipedi biçem el kitabına uygun değildir. (Aralık 2017) |
Judith Lorber (d. 28 Kasım 1931), New York’taki Brooklyn Şehir Koleji’nde ve The CUNY Lisansüstü Çalışmalar Merkezi’nde, kadın ve sosyoloji alanlarından çalışmaları bulunan bir profesördür. Cinsiyet farklılığının sosyal yapısı hakkında teorist bir kurucudur, oluşumda ve cinsiyet çalışmalarının dönüşümünde hayati bir rol oynamaktadır. Son zamanlarda daha çok sosyal dünyadaki cinsiyetçiliği kaldırmakla tanınıyor.
Lorber, 1970'lerin başında Toplumdaki Kadınlar İçin Sosyologlar ile aktif olarak ilgiliydi. Gelişti ve toplumdaki ilk cinsiyet adetlerinin bazılarını, kadın çalışmalarını ve feminist teorilerini Brooklyn Üniversitesi’nde ve Mezun Okul’da anlattı, 1988-1991 ‘de Kadın Çalışmaları Sertifikası Programı’nda ilk düzenleyici olduğu yerde. 1992-1993’te ASA seks ve cinsiyet bölümünü yönetti ve 1996’da Jessie Bernard Ödülü ile ödüllendirildi, akademik çalışması toplumdaki kadının rollerini tanımada ve onları tamamen çevreleyen görüşü genişletme alanında.
Judith Lorber, liseye ve ilkokula gittiği New York, Brooklyn’de dünyaya geldi. 1952’de CUNY ‘de Queens Koleji’nden mezun oldu ve 1971’de New York Üniversitesi’nden Sosyal Bilimler Yüksek lisansı ve doktorası’nı aldı. 1972’de kadın çalışmalarında yönleri öğretmeye ve geliştirmeye başladı ve Bronx’daki Fordham Üniversitesi’nde ve Brooklyn Koleji’nde anlattı ve 1995’te emekli olana kadar CUNY Mezun Okulu’nda öğretmeye devam etti. Judith Lorber New York’ta yaşıyor. Judith Lorber, sanatçı Stephen Lorber’ın kız kardeşidir.
Lorber’ın çalışmasının temel odak noktası sosyal yapı olmuştur, sosyal etkileşimdeki fikir, yapıyı yeniden üretme ve onların sosyal dünyasını sınırlandırmasıdır. Bu bakış açısı, sosyal devletleri hastalık gibi analiz eder ki kurallar ve davranıştan beklentiler hastalarla etkileşim içinde olmaktan hastalık meydana gelir ve sağlık hizmetleri çalışanlarının birbiriyle etkileşiminden ve aile üyelerinin, arkadaşların ve iş arkadaşlarının. Lorber’ın yeni araştırma projesi psikiyatri bölümüyle, sosyal hizmet uzmanlarıyla ve kenar mahallede ruh hastalığı ve kültür uyum konularında problemi olanlar topluluğuyla saygınlıktaki tabakalaşmayı ve iş görevlendirmesini görüşmekti.
Judith Lorber’ın cinsiyet ve sağlık bakımındaki son çalışması, Cinsiyet ve Hastalıktaki Sosyal Yapı, cinsiyet objektif serisi olarak 1997’de yayınlandı. İkinci bir yayın, Lisa Jean Moore ile birlikte yazılan, 2002’de Rowman ve Littlefield tarafından yayınlandı. Kitap, ekonomideki, ailedeki,politikadaki ve tıbbi ve yasal sistemlerdeki saklı cinsiyet nedenini gösteriyor, bu sağlık hizmetleri uzmanlarının ve hastaların davranışlarının büyük bir etkisidir.
Judith Lorber aynı zamanda Lisa Jean Moore ile birlikte Cinsiyetçi Yapılar: Feminist Bakış Açıları’nı yazdı. İlk yayın 2007’de Roxbury tarafından yayınlandı ve ikinci yayın 2011 ‘de Oxford Üniversitesi tarafından yayınlandı. Tüm bakış açısı, cinsiyetçi sosyal hizmetler yoluyla vücuttaki dönüşümdür.
Lorber’in feminizmi (ve bilimkurgu düşünme sevgisi) 1975 başlarında Cinsiyet Eşitliliğinin Ötesinde : Çocukların Soruları, kitapçılarda görüldü, 1986’da Nuh’un Gemisi’nin Ayrılması’’ bunu takip etti. 1987’de Cinsiyet Toplumu’nun kurucu editörü oldu, Toplumdaki Kadınlar İçin Sosyologlar resmi yayınında editör oldu. Editör olunca, Judith Lorber makaleler, dil biçimini ve ortaya çıkan temaları şekillendirdi. Gazete (hala) son derece başarılıydı ve SWS’nin güncel mali durum kaynağıydı. Lorber ve Susan Forrell ilk Cinsiyet Toplum okuyucusunu, Cinsiyetin Sosyal Yapısı’nı düzenlediler (1991’de yayınlanan).
1990’a kadar, Lorber cinsiyet çalışmalarıyla ilgili kendi kitabını yazarak önemli bir katkıda bulundu ki bu kitabı kutsal bir kitap haline getirdi ve zorunlu olarak kadın çalışmaları derslerinde okuttu. Cinsiyette Tezatlar, 1994’te Yale tarafından yayınlandı, cinsiyetle uğraşan, cinsellikle ve sosyal yapılı tüm cinsiyetlerle ama bu cinsiyet temel sosyal statü kategorisini kapsıyordu ki sosyal yaşamın neredeyse tüm ailelerini yönetiyordu. Böylece, vücutlar ve cinsellik, cinsiyet anlamına gelmez. Cinsiyet soysam bir kurumdur ki bireylerin beklentilerini yerine getirir , günlük sosyal işlerini yerine getirir, toplumun en büyük sosyal organizasyonlarını inşa eder, ve aynı zamanda kendi başına bir varlıktır. Lorber’in cinsiyetle ilgili teorik yaklaşımı, ustaca ve sıra dışı görüş tarafından deneysel sosyal bilim standartlarıdır. Zıt Düşünceler İtalyanca ve Almancaya çevrilmiştir ve diğer Birleşmiş Milletler’deki mezun öğrenciler jenerasyonu bundan etkilenmiştir. İlk bölüm, ‘’Geceden Günüme’’ , ‘’Cinsiyetin Sosyal Yapısı’’, geniş ölçüde antoloji haline getirilmiştir, ikinci bölüme dayalıdır. ‘’İnanmak Görmektir’’, ‘’İdeoloji Olarak Biyoloji’’. Kitap sadece sosyolojide değil aynı zamanda antropoloji tarihi alanında, sosyal psikolojidei toplumsal dilbilimde, insan çalışmalarında, kültür çalışmalarında ve hatta hukuki alanda saklıdır.
Kadın Hekimler Kariyeri’nde, Statü ve Güç’te, 1984’te yayınlanan, 1981 den 1987’ye günce çevirileri halinde yayınlanan zirveye eren kadın hekimler çalışması, onun tıbbi ve feminist toplumdaki mantıklı bir birleşimiydi. Çalışmasında, kadın hekimlerin kariyerlerinde ilerlerken nasıl zorluklarla karşılaştıklarını gösterdi, erkek hekimlerle eşleşmiş örnekleri karşılaştırıldığında, resmi olmayan tıbbi meslek organizasyonu himayesi altındaydı ve destek işlemleri de sonucuydu. Lorber böylece tıp mesleğinin resmi olmayan yapısını analiz etmeyi genişletti, sadece erkek hekimlerin kadınlara uyguladığı yöntemleri genişletti.
Kadın hekimler çalışması esnasında Lorber hekimlerden biriyle tanıştı, Florence Haseltine, yeni araştırma projesinde onu görevlendirdi, bir hastanın tecrübeleriyle yeni yaratıcı teknolojiyle birlikte, tüp bebek (IVF), doktor yardımıyla gebe kalma. Araştırmayı Lakshumi Bandlamudi ile yürüttü ve Dorothy Greenfeld onların tecrübe ve davranışlarından yola çıktığı çiftleri buldu, klinik personel ve başka bakıcılarla birlikte ve birbirlerine inandılar ve kendilerini kontrol ettiler. Judith Lorber, kadınların doğurgan olduğu ama erkeklerin olmadığı, erkek infertilitesinde tüp bebek kullanımının gelişimiyle ilgili feminist bir analize başvurdu. Bu durum bir tür evlilik pazarlığına zemin hazırladı, kadının görünürde güçlü bir pozisyonda olduğu, ama bu erkeğin avantajıyla sonuçlandı, ailede cinsiyet politikalarında onların baskın olmasından dolayı. Bu araştırmanın feminist etik ve tıbbi çıkarımları, 1980 sonlarında yazılan makalelerde keşfedildi.
Feminist Teoriler ve Politikaları 1998’de Roxbury tarafından ilk kez yayınlandı ve şu an beşinci yayını 2012’de Oxford Üniversitesi Yayını tarafından yayınlanıyor. Kitap son 35 yılın feminist düşüncesini özetliyor. Cinsiyetçi Beth Hass, Myra Marx ile birlikte yapılan kitap, 1999’da Sage tarafından yayınlandı. Cinsiyetin kavramsal bir yapı olarak bir koleksiyondur bu kitap. Cinsiyetin El Kitabı’nı ve Kadın Çalışmaları’nı 2006’da Sage tarafından yayınlanan Mary Evans ve Kathy Davis ile birlikte editledi.
Lorber’in şu anki işi "öteye" gitmektir. Binariler Ötesinde: Cinsiyet Sınıflandırmalarının Depolarizonu, Cinsellik ve Cinsiyet’’. 1996’da Sosyolojik Sorgu tarafından yayınlandı, Lorber, sosyolojik verinin cinsellik ve cinsiyetle ikiden fazla kutuplaşması cinsiyette kullanılsa daha kesin olabileceğini öne sürdü. Sınır Geçişi ve Sınırları Bölme: Kimlik Politikası Karmaşaları 1996’da Sosyolojik Örgüt tarafından yayınlandı, Lorber, ırksal ve cinsiyet değiştiren sınıfları birbirinden ayırdı, eleştirdi. Aslında, Judith Lorber, cinsiyet tarafından yönetilmeyen sosyal bir dünya hayal etmemiz gerektiğini ileri sürdü bu zamana kadar. 2000’de Feminist Teori tarafından yayınlanan Cinsiyeti Kullanarak Cinsiyeti Bozmak: Bir Feministin Cinsiyeti Yok Etme Hareketi’nde Lorber bu iddiayı keşfetti. ‘’ Kaseleri Kırmak : Ortadan Kaldırma ve Sosyal Değişim tüm bu ‘’öteki’’ fikirleri bir araya getiriyor ve bize cinsiyetsiz dünya hayal etmemizi soruyor. W.W.Norton tarafından 2005’te yayınlanmıştır.
2012’de Amerika Sosyolojik Birliği Yıllık Toplantıları’nda , Denver’de yapıldı. Tema, ‘’İdeal Dünya’’ydı. Judith Lorber, toplantının açılışında sunum yaptı, Cinsiyet Eşitsizliği: İdeal Dünya ve Gerçek’’ hakkında. O aynı zamanda makalesini sundu, ‘’Cinsiyet Ötesinde Bir Dünyaya Doğru : İdeal Bir Dünya Göürüşü’’, Barbara J. Risman ve Jessica Holder Sherwood ile birlikte. Son zamanlarda , Stieg Larsson’un popüler üçlemesi hakkında verilen sunumlardan bir şeyler yazdı ‘’Lisbeth Salander’in Cinsiyet Çokluluğu: Üçüncü Tür Feminist Kahraman’’.
Judith Lorber ‘’ Cinsiyetçi Toplum Okuyucusu’’nun üçüncü bölümünü yayınladı, bir antoloji yayınladı Michael S. Kimmel, Anny Aranson ve Amy Kaler tarafından. Metinde, Lorber sosyal yapıların toplumumuzda cinsiyetleri farklılaştırdığını tartışıyor. Lorber, ‘’vücut farklılıklarının çoğu alanda fiziksel olduğunu ama bir toplumda sosyal sınıflandırmalarla bir kalıba sokabildiklerini, en çok bilinen dişi ve erkek ,kadın ve adam ayrımını anlattı. Dahası, Lorber cinsiyetin fiziksel farklılıklarından dolayı her bireyi vücudun kalıplara uymadığını ve ne seksin ne cinsiyetin salt sınıflandırma olmadığına dikkat çekti.
Lorber , cinsiyetleri ve farklılıkları tartışmayı kadın ve erkek sınıflandırmasından ayırarak örnek gösterdi. Lorber, bazı kadınların yumurtalıkları ve uterilerinin olmadığını, adet görmeyen kadınlardaki menopoz farklılıklarını, bazı erkeklerin süt verdiğini ve bazı erkeklerin sperm üretemedğini ileri sürdü. Bireylerin vücutlarında dolaşan bulanık kabloların onların cinsiyet sınıflandırmalarından dolayı olduğunu tartıştı , Lorber toplumumuzda rekabet gerektiren sporları kullanarak önceden belirli sınıflandırmaların cinsiyeti çevrelediğini örnek göstermeye devam etti.
Lorber’in üçüncü bölümünde ‘’ Sporlar Ne Sergiler’’ başlıklı bölümünde, Lorber önceden belirli sosyal inanışlar zorlayıcı sporların cinsiyeti çevrelemede erkeklerin saldırganlığını yasallaştırma yoludur ve onların maskülen kimliğini yaratır. Aksine, Lorber inanıyor ki kadın cinsiyeti zorlayıcı sporları taklit ediyor ve zorlayıcı erkek sporlarında ‘’ ikinci statü’’ de yer almaya devam ediyor. Lorber inancını doğrılamak için basketbol örneğini kullanır. Kadınların ikinci statü varsayımının kadınların psikolojisi etrafında çerçevelendiğini ilişkilendirir. Lorber kadın sporlarındaki kuralları da onların bu varsayımının psikolojik etkisine inanıyor, spor yarışmalarındaki kurallara ve onların spor davranması gerektiğine inanıyor.
Ancak, Lorber bu sosyal engelleri spordaki cinsiyet ayrımına bağlıyor, kadın cinsiyetine yapılan ekonomik baskılarla birlikte bağlıyor. Zorlayıcı sporları büyük işlerle kıyaslandırıyor ve böylece onların artık sadece sosyal bir yapı olmadığını, ama ekonomik olduğunu, politik olduğunu ve ideolojik konunun bu belirtilen şekilde geliştiğini ve zorlayıcı sporlardan kar sağlandığını öne sürüyor.
Lorber, teknoloji kullanılarak cinsiyetler tarafından sosyal sınırlar kurmayı tarif etmeye devam ediyor, Lorber iki örnekten bahsediyor; bilgisayarlar ve arabalar. Bilgisayarlar ilk kullanılmaya başlandığında, ofis işleri kadınlara verildi, bunlar yazı işleri görevi olarak görüldü. Bilgisayarlar çıkana kadar bu karışık değildi ve erkeklerin alanı olduğu aklen talep ediliyordu. 1960’ların programlandırması daha az ve daha çok yetenek alanlarını ayırdı ve 1970 ve 1980’lerde daha az ücretli olarak bilgisayar alanına kadınlar giriş yaptı, işçiler kadınları çağırdı ve erkeklerin söylediğine göre onların doğal yeteneklerine göre işler ayrılmıştı. Bu demek oluyor ki, kadınlar daha sıradan işler yapacak, erkeklerin sanayiyi şekillendirdiği ve kontrol ettiği yerde. Lorber aynı zamanda bunun genç insanları nasıl etkilediğini tarif eder; örneğin; genç erkeklerin ve erkek çocuklarının daha fazla bilgisayar oyunları oynadıklarını görüyoruz. Bu bağlamda, biz kadınların varsayılan doğal dezavantajlarını bilgisayar ile ilgili olduklarını erkeklere izin vererek daha fazla bilgiyle eğitim alanını rahatlatıyorlar.
Bu tür erkek kontrollü teknoloji arabalar geldiğinde de devam ediyor. Lorber bir erkeğin uygunluğuna bakılmaksızın, daha çok onların şoför olduğuna referans veriyor. Bu mantıksız bir örnek olarak gelebilir ama Lorber farklı kaynaklarla bize bir aracın ne anlama geldiğini ele almamızı soruyor. Hareketliliğin önemini, edebi ve mecazi olarak, araba sürmenin kadınlara verilmesinin önemini tanımlıyor Lorber.
Lorber birçok kitap yayımlamıştır.
Birlikte yayınladığı çalışmaları da vardır:
Judith Lorber, 1996’ da Amerikan Sosyolojik Birlikleri’nin Jessie Bernard Kariyer Ödülü’nü aldı, bilimsel çalışmaları için ki bunlar toplumda kadınların rollerini tamamen kuşattı, sosyoloji katmanları genişledi. 2001-2002’de Doğusal Sosyolojik Toplumu Başkanlığı yaptı, Amerikan Sosyolojik Birliği’nde Seks ve Cinsiyet Seçimi Başkanlığı yaptı 1993’te ve 1981-1982’de Toplumda Kadınlar İçin Sosyologlar’ın başkanlığını yaptı.
Lorber, birçok uluslararası profesörlük ziyareti yaptı. 1992-1993’te, Bar Ilan Üniversitesi’nde Öğrenim Bursu Ödülü için ders verdi ve onun için İsrail’de araştırma yaptı. Lorber, Finlandiya’daki Abo, Turku Akademileri’nde misafir profesördü 1996’da. 1997’de Bachum, Almanya’daki Ruhr Üniversitesi’nin Marie Johada Uluslararası Feminist Çalışmaları Profesörlüğü’nü ziyaret etti. Son birkaç yılda, Dortmund Teknik Üniversitesi’nde ziyaretçi profesörlük yaptı, The Carl Von Ossietzky Üniversitesi’nde Odenburg, Almanya’da ve Bar-Ilan Üniversitesi’nde son sınıf öğrencisine Fulbrigh bursu verildi.
Lorber, Birleşmiş Milletler’deki neredeyse verilen her konferans sunumuna katıldı ve iki Doğusal Sosyolojik Toplumu’n okutmanlığını yaptı. (1978’de 1981’de Maurice Folk ve 1996-1997’de Robin Williams.) Çalışmalarını sunması için uluslararası sosyoloji ve kadın çalışmalarına davet edildi. Çin’deki, Afrika’daki, Güney Kore’deki, Avusturalya’da, Kanada’da, İsrail’de, İskandinavya’da, Birleşik Krallık’ta, İrlanda’da, Fransa’da, Almanya’da ve İsveç'te ki konferanslara davet edildi.