Gustaf Dalman Nedir?
Gustaf Dalman Nedir?, Gustaf Dalman Nerededir?, Gustaf Dalman Hakkında Bilgi?, Gustaf Dalman Analizi? Gustaf Dalman ilgili Gustaf Dalman ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Gustaf Dalman ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Gustaf Dalman Ne Anlama Gelir Gustaf Dalman Anlamı Gustaf Dalman Nedir Gustaf Dalman Ne Anlam Taşır Gustaf Dalman Neye İşarettir Gustaf Dalman Tabiri Gustaf Dalman Yorumu
Gustaf Dalman Kelimesi
Lütfen Gustaf Dalman Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Gustaf Dalman İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Gustaf Dalman Kelimesinin Anlamı? Gustaf Dalman Ne Demek? ,Gustaf Dalman Ne Demektir? Gustaf Dalman Ne Demektir? Gustaf Dalman Analizi? , Gustaf Dalman Anlamı Nedir?,Gustaf Dalman Ne Demektir? , Gustaf Dalman Açıklaması Nedir? ,Gustaf Dalman Cevabı Nedir?,Gustaf Dalman Kelimesinin Anlamı?,Gustaf Dalman Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Gustaf Dalman Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Gustaf Dalman Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Gustaf Dalman Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Gustaf Dalman Kelimesinin Anlamı Nedir? Gustaf Dalman Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Gustaf Dalman Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Gustaf Dalman Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Gustaf Dalman - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Gustaf Dalman
Gustaf Dalman Nedir? Gustaf Dalman Ne demek? , Gustaf Dalman Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Gustaf Dalman Kelimesinin Anlamı? Gustaf Dalman Ne Demek? Gustaf Dalman Ne Demektir? ,Gustaf Dalman Analizi? Gustaf Dalman Anlamı Nedir? Gustaf Dalman Ne Demektir?, Gustaf Dalman Açıklaması Nedir? , Gustaf Dalman Cevabı Nedir? , Gustaf Dalman Kelimesinin Anlamı?
Gustaf Hermann Dalman | |
---|---|
Doğum | 9 haziran 1855 Niesky, Alman İmparatorluğu |
Ölüm | 19 Ağustos 1941 (86 yaşında) Herrnhut, Nazi Almanyası |
Meslek | Teolog |
Gustaf Hermann Dalman (d. 9 haziran 1855, Niesky - ö. 19 ağustos 1941, Herrnhut), Luteryen mezhebine mensup, Alman bir ilahiyatçı ve şarkiyatçı. I. Dünya Savaşı'ndan önce Osmanlı Filistininde birçok araştırma yapıp veri topladı. Ayrıca, Osmanlı Filistininde yaşayan çiftçiler, çobanlar, kaya ve bitkiler, evler, tarım eşyaları, seramikler, küçük arkeolojik kalıntılar hakkında toplayabileceği her bilgiyi toplamaya çalıştı. Kendisi, Tanah dönemi Aramicesi ve Tanah sonrası dönemin Aramicesi alanında yapılan araştırmaların öncüsüdür. 1894'te bu konuda bir dilbilgisi kitabı, 1901'de bir sözlük ve başka çalışmalar yayımladı.
Greifswald'da Ernst Moritz Arndt Üniversitesi'ne bağlı olarak faaliyet yürüten Gustaf Dalman Enstitüsü, Gustaf Dalman'ın yaklaşık 15 bin tarihi fotoğraftan ve içinde 16. asra ait nadir el yazmalarının olduğu 5 bin civarında kitaptan oluşan kütüphanesini koruyup yaşatmaya ve onun çalışmalarını devam ettirmeye çalışmaktadır.
Gustaf Dalman, Yahudilerin dini kaynaklarında Meryem oğlu İsa'nın ne şekilde zikredildiğini anlamak üzerinde çok çalıştı. Bunun bir meyvesi olarak yayımladığı, Jesus Christ in the Talmud, Midrash and Zohar and the Liturgy of the Synagogue[1] (Talmud, Midraş, Zohar ve Sinagog Metinlerinde İsa Mesih) isimli eserinde, İsa ile ilgili tespit ettiği gariplikleri anlatır. Dalman, Yahudilerin, İsa'yı anakronik olarak andıkları, onu bazen Milattan yaklaşık yüz sene önce, bazen yaklaşık yüz sene sonra yaşamış insanların muasırı gibi zikrettiklerini, Yahudi kaynaklarında, İsa ile ilgili hususi bir belirsizliğin olduğunu, İsa'nın Yahudiler tarafından büyük bir tehdit olarak görülüp Çarmıh vakasına yol açmasına bakıldığında, onun, düşmanlarının eserlerinde neredeyse belli belirsiz bir şekilde anılmasının garip olduğunu öne çıkarmaktadır.
Ayrıca, yazar, adı geçen eserinde şunları savunmaktadır; Yahudilerin Ben Pandera (Panter'in oğlu) diye andıkları isim, aslında Ben Parthena'nın (Bakire'nin oğlu) alaya almak için üzerinde oynanmış bir versiyonudur. Gerçekte bir bakire olarak İsa'yı dünyaya getiren Meryem'e, İsa'ya duydukları nefretten dolayı panter (kötü kadın) yaftasıyla saldırdılar.[2] Mesihlik iddiasıyla isyan çıkarmış olan Bar Kohba'nın ateşli savunucusu olan Yahudi bilgini Akiba ise, Ben Stada diye birini düşmanlık duygusuyla anmaktadır. Dalman, burada bahsedilen Ben Stada (Fahişenin oğlu) isminin, Meryem oğlu İsa için kullanıldığını dile getirir. Bunun muhakemesini de şöyle yapmaktadır, Bar Kohba (Yıldızın oğlu) mesihlik iddiası ile savaş çıkardığında İsrailoğullarının hepsi onun peşine düşmedi. İsrailoğulları Bar Kohba konusunda bölündü, onunla birlikte savaşmak istemeyenler onu terk ettiler. Onun en ateşli savunucusu ise Yahudi bilgini Akiba idi. Dalman'ın hipotezine göre, İseviler, Bar Kohba'yı terk ettiler ve terkederken de ona "Bar Stara (Yıldızın oğlu) sen değilsin[3] Ben Stara, Nasıralı İsa'dan başkası değil" demeleri üzerine, Akiba, İsa'ya olan düşmanlığından, onun hakkında Ben Stada tabirini kullanmaya başladı.[4]