Aion (mitoloji) Nedir?
Aion (mitoloji) Nedir?, Aion (mitoloji) Nerededir?, Aion (mitoloji) Hakkında Bilgi?, Aion (mitoloji) Analizi? Aion (mitoloji) ilgili Aion (mitoloji) ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Aion (mitoloji) ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Aion (mitoloji) Ne Anlama Gelir Aion (mitoloji) Anlamı Aion (mitoloji) Nedir Aion (mitoloji) Ne Anlam Taşır Aion (mitoloji) Neye İşarettir Aion (mitoloji) Tabiri Aion (mitoloji) Yorumu
Aion (mitoloji) Kelimesi
Lütfen Aion (mitoloji) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Aion (mitoloji) İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Aion (mitoloji) Kelimesinin Anlamı? Aion (mitoloji) Ne Demek? ,Aion (mitoloji) Ne Demektir? Aion (mitoloji) Ne Demektir? Aion (mitoloji) Analizi? , Aion (mitoloji) Anlamı Nedir?,Aion (mitoloji) Ne Demektir? , Aion (mitoloji) Açıklaması Nedir? ,Aion (mitoloji) Cevabı Nedir?,Aion (mitoloji) Kelimesinin Anlamı?,Aion (mitoloji) Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Aion (mitoloji) Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Aion (mitoloji) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Aion (mitoloji) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Aion (mitoloji) Kelimesinin Anlamı Nedir? Aion (mitoloji) Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Aion (mitoloji) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Aion (mitoloji) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Aion (mitoloji) - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Aion (mitoloji)
Aion (mitoloji) Nedir? Aion (mitoloji) Ne demek? , Aion (mitoloji) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Aion (mitoloji) Kelimesinin Anlamı? Aion (mitoloji) Ne Demek? Aion (mitoloji) Ne Demektir? ,Aion (mitoloji) Analizi? Aion (mitoloji) Anlamı Nedir? Aion (mitoloji) Ne Demektir?, Aion (mitoloji) Açıklaması Nedir? , Aion (mitoloji) Cevabı Nedir? , Aion (mitoloji) Kelimesinin Anlamı?
Aion (Yunanca: Αἰών ) zamanla, evreni çevreleyen küreyle ve zodyakla ilişkilendirilen Helenistik bir tanrıdır.
Aion'un temsil ettiği "zaman" sürekli, sınırsız, ritüel ve döngüseldir: Gelecek, daha sonra aevum olarak adlandırılan geçmişin geri dönen bir versiyonudur. Bu tür bir zaman, Kronos'un temsil ettiği, geçmiş, şimdiki zaman ve geleceğe bölünen ampirik, doğrusal, ilerleyen ve tarihsel zamanla çelişir. (s274)
Dolayısıyla Aion, döngüsel çağların, yıldönümlerinin ve zodyakın bir tanrısıdır. Klasik çağın ikinci yarısında, Kibele kültü, Dionysos kültü, Orfizm ve Mithraizm gibi öbür dünyayla ilgili gizem dinleriyle ilişkilendirildi. Latince'de Aion'un yerini tutan ilahlar Aeternitas, Anna Perenna veya Saeculum olarak görünebilir. (s274)Parabiago Levhası'nda olduğu gibi bu ilahlar tipik olarak Tellus veya Kibele gibi bir toprak veya ana tanrıça ile birlikte tasvir edilir. (s274)
Aion genellikle sonsuz ve döngüsel zamanın simgesi olan zodyağı temsil eden bir daire içindeki çıplak ve çoğunlukla genç bir adam olarak tasvir edilir. Örnekler arasında Sentinum'dan (günümüzde Sassoferrato ) ve Roma Afrikası'ndaki Hippo Regius'tan iki Roma mozaiği ve Parabiago Levhası yer alır. Ancak zamanı bir döngü olarak temsil ettiği için yaşlı bir adam olarak da sunulabilir. Dionysiaka'da Nonnus, Aion'u Horaeler ile ilişkilendirir ve şunları söyler:
Kıvrılan yılanın görüntüsü, kuyruğunun ucunu ağzında tutan bir yılanın oluşturduğu bir halka olan ouroborosu meydana getirecek şekilde çembere veya tekerleğe bağlanır. 4.yüzyılda yaşamış Latin yorumcusu Servius, kuyruğunu ısıran bir yılan görüntüsünün yılın döngüsel doğasını temsil ettiğini belirtiyor. [4]
5. yüzyılda hiyeroglif çalışmaları yapan Horapollo, Aion'u temsil eden kuyruğunu vücudunun geri kalanının altına gizleyen bir yılan ile kozmosu temsil eden kuyruğunu yiyen yılan olan ouroboros arasında daha ileri bir ayrım yapar. [5]
Aion, yeraltı dünyasının hükümdarı Plüton'un, Ploutos'la (Plutus "zenginlik" anlamına gelir.) birleştirilmesi gibi, zamanla ilişkili bir tanrı olduğu için adı Latincede zaman anlamına gelen (Chronos "Zaman" anlamına gelir) Kronos ile özdeşleştirildi. Martianus Capella, Cronus-Aion'u Rhea'nın (Latince: Ops ) eşi olarak anlatır.
Mitraist kozmogonisinin son derece spekülatif rekonstrüksiyonunda Franz Cumont, Aion'u Sınırsız Zaman (bazen Saeculum, Cronus veya Satürn olarak temsil edilir) olarak ilkel Kaos'tan ortaya çıkan ve karşılığında Cenneti ve Dünya'yı yaratan tanrı olarak tasvir etti. Modern bilginler bu ilahı leonto-sefalin figürü olarak adlandırırlar - gövdesine bir yılanın dolandığı, kanatlı, aslan başlı, çıplak bir erkek. Tipik olarak bir asa, anahtarlar ve / veya bir şimşek tutar. Kimse onun kim olduğunu veya neyi temsil ettiğini kesin olarak bilmiyor, ancak tasvirindeki aslan başı dışındaki öğeler Aion ile eşleşiyor. Nadir durumlarda, heykeli insan başlı olarak tasvir edilir ve aslan başlı olmadığı için Aion'dan ayırt edilemez. : 78
Aion, Hristiyan ve Neoplatonik yazarlarda Dionysos ile özdeşleştirilir, ancak Hıristiyanlık döneminden önce Dionysos'a Aion olarak atıfta bulunulmaz. Ancak Euripides, Aion'u " Zeus'un oğlu" olarak adlandırır.
Suda, Aion'u Osiris ve Adonis ile tanımlar (muhtemelen Adonis'in başlangıçta bir tanrı olduğu ve daha sonra öldüğüne inanıldığı için "ölümlü" statüsüne indirilen bir tanrı olduğu için). Antik dönemde İskenderiye'de Helenistik senkretik tanrı Serapis, Aion Plutonius olarak tanımlandı. [7] Plutonius sıfatı, Elefsis geleneğinde Persephone'nin eşi ve yeraltı dünyasının hükümdarı Pluto ile paylaşılan işlevsel yönleri işaret eder. Epifanios, 6 Ocak'ta İskenderiye'de Aion'un Persefoni'dedoğumunun kutlandığını söylüyor: "Bugün ve bu saatte Bakire, Aion'u doğurdu." Epifani'ye denk gelen tarih, Aion'un somutlaştırdığı zaman döngüsünü tamamlayarak yeni yıl kutlamalarını sona erdirme işlevine de sahipti.
Roma dönemi sanatında Aion genellikle ilkel gök tanrısı Uranüs / Caelus ile birleştirilirdi.[kaynak belirtilmeli]
Bu senkretik Aion, Roma yönetiminin sürekliliğinin bir simgesi ve garantörü haline geldi ve Antoninus Pius gibi imparatorlar Aion figürünün yer aldığı madeni paralar bastı. Aion'un Romalı muadili Aeternitas idi. Roma sikkeleri hem Aion hem de Aeternitas'ı yeniden doğuş ve döngüsel yenilenmenin sembolü olarak anka kuşuyla ilişkilendirir. (ss307–308)
Aion'un önemi, şekillendirilebilirliğinde yatmaktadır: O, senkretik ve tek tanrılı eğilimler bağlamında, Helenistik çağda zaman ve tanrısallık hakkındaki çeşitli fikirlerin birleştiği "akışkan bir kavramdır".:{{{1}}}
<ref>
etiketi; Levi-1944
isimli refler için metin sağlanmadı (Bkz: Kaynak gösterme)<ref>
etiketi; Shanzer-1986
isimli refler için metin sağlanmadı (Bkz: Kaynak gösterme)according to the Egyptians, before the invention of the alphabet, the year was symbolized by a picture of a serpent biting its own tail, because it recurs on itself" (annus secundum Aegyptios indicabatur ante inventas litteras picto dracone caudam suam mordente, quia in se recurrit)cited byShanzer (1986)[3](s154)
<ref>
etiketi; Fossum-1999
isimli refler için metin sağlanmadı (Bkz: Kaynak gösterme)Kaynak hatası: <references>
grubunda "" içinde tanımlanan "Ezquerra-2008" adlı <ref>
etiketinin içeriği yok. (Bkz: Kaynak gösterme)
Kaynak hatası: <references>
grubunda "" içinde tanımlanan "Euripides-Heracleidae" adlı <ref>
etiketinin içeriği yok. (Bkz: Kaynak gösterme)
Kaynak hatası: <references>
grubunda "" içinde tanımlanan "Fears-1981" adlı <ref>
etiketinin içeriği yok. (Bkz: Kaynak gösterme)
Kaynak hatası: <references>
grubunda "" içinde tanımlanan "Forsythe-2012" adlı <ref>
etiketinin içeriği yok. (Bkz: Kaynak gösterme)
Kaynak hatası: <references>
grubunda "" içinde tanımlanan "Fossum-1999" adlı <ref>
etiketinin içeriği yok. (Bkz: Kaynak gösterme)
Kaynak hatası: <references>
grubunda "" içinde tanımlanan "Gadel-2002" adlı <ref>
etiketinin içeriği yok. (Bkz: Kaynak gösterme)
Kaynak hatası: <references>
grubunda "" içinde tanımlanan "Guthrie-1979" adlı <ref>
etiketinin içeriği yok. (Bkz: Kaynak gösterme)
Kaynak hatası: <references>
grubunda "" içinde tanımlanan "Levi-1944" adlı <ref>
etiketinin içeriği yok. (Bkz: Kaynak gösterme)
Kaynak hatası: <references>
grubunda "" içinde tanımlanan "Malkin-1987" adlı <ref>
etiketinin içeriği yok. (Bkz: Kaynak gösterme)
Kaynak hatası: <references>
grubunda "" içinde tanımlanan "Quispel-2008" adlı <ref>
etiketinin içeriği yok. (Bkz: Kaynak gösterme)
Kaynak hatası: <references>
grubunda "" içinde tanımlanan "Shanzer-1986" adlı <ref>
etiketinin içeriği yok. (Bkz: Kaynak gösterme)
|ad1=
eksik |soyadı1=
(yardım)|ad1=
eksik |soyadı1=
(yardım)