Çarpma algoritmaları Nedir?
Çarpma algoritmaları Nedir?, Çarpma algoritmaları Nerededir?, Çarpma algoritmaları Hakkında Bilgi?, Çarpma algoritmaları Analizi? Çarpma algoritmaları ilgili Çarpma algoritmaları ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Çarpma algoritmaları ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Çarpma algoritmaları Ne Anlama Gelir Çarpma algoritmaları Anlamı Çarpma algoritmaları Nedir Çarpma algoritmaları Ne Anlam Taşır Çarpma algoritmaları Neye İşarettir Çarpma algoritmaları Tabiri Çarpma algoritmaları Yorumu
Çarpma algoritmaları Kelimesi
Lütfen Çarpma algoritmaları Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Çarpma algoritmaları İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Çarpma algoritmaları Kelimesinin Anlamı? Çarpma algoritmaları Ne Demek? ,Çarpma algoritmaları Ne Demektir? Çarpma algoritmaları Ne Demektir? Çarpma algoritmaları Analizi? , Çarpma algoritmaları Anlamı Nedir?,Çarpma algoritmaları Ne Demektir? , Çarpma algoritmaları Açıklaması Nedir? ,Çarpma algoritmaları Cevabı Nedir?,Çarpma algoritmaları Kelimesinin Anlamı?,Çarpma algoritmaları Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Çarpma algoritmaları Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Çarpma algoritmaları Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Çarpma algoritmaları Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Çarpma algoritmaları Kelimesinin Anlamı Nedir? Çarpma algoritmaları Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Çarpma algoritmaları Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Çarpma algoritmaları Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Çarpma algoritmaları - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Çarpma algoritmaları
Çarpma algoritmaları Nedir? Çarpma algoritmaları Ne demek? , Çarpma algoritmaları Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Çarpma algoritmaları Kelimesinin Anlamı? Çarpma algoritmaları Ne Demek? Çarpma algoritmaları Ne Demektir? ,Çarpma algoritmaları Analizi? Çarpma algoritmaları Anlamı Nedir? Çarpma algoritmaları Ne Demektir?, Çarpma algoritmaları Açıklaması Nedir? , Çarpma algoritmaları Cevabı Nedir? , Çarpma algoritmaları Kelimesinin Anlamı?
Çarpma algoritmaları, çarpma işlemi için gereken sonlu işlemler kümesidir. Çarpma işlemi, aritmetik işlemlerinde sık kullanılan ve bilimsel uygulamalarda önemli rolü olan, temeli aslında toplama ve kaydırma işlemlerine dayanan aritmetiksel bir işlemdir. Toplama işleminden daha karmaşıktır ve daha çok zaman alır aynı zamanda daha çok alan gerektirir.
Bilimsel programdaki komutların hemen hemen %9’u çarpma işlemi gerektirmektedir. Çarpma işlemi bir işlemcide 2 ile 8 saat çevrimi arası kadar bir zamanda yapılabilir. Bu yüzden, bir işlemcinin başarımını belirleyen en kritik ve önemli faktörlerden biri de çarpma algoritmalarının iyileştirilmesiyle birlikte bunların donanımda hızlı ve etkin uygulamasıdır.
Sıralı toplama/kaydırma algoritmasının temelinde çarpan sayısının en anlamsız basamağının bitinin değerine bakılır.
Çarpma algoritmalarından ilkinin yapılabilmesi için 64-bit çarpılan yazmacı, 64-bit AMB, 64-bit çarpım yazmacı, 32-bit çarpan yazmacı gerekmektedir. Bu algoritmanın çalışması için sağ taraftaki gibi bir donanıma ihtiyacı vardır. Algoritma genel olarak şu şekilde çalışmaktadır (n değeri 32 olarak alınmıştır): Her bir saat çevriminde çarpan bir bit sağa kaydırılır ve bu bitin değeri dikkate alınır. Son bit eğer '1' ise çarpılan değer çarpıma eklenir ve sonuç çarpım yazmacına yazılır. Bu işlemden sonra çarpılan yazmacı sola 1 bit kaydırılırken, çarpan yazmacını da sağa 1 bit kaydırılır. Çarpılan kaydırılırken sağına sıfırlar eklemeyi de unutmamak gerekir. Ancak ilk aşamada kontrol edilen çarpan yazmacının son biti '0' ise o zaman sadece çarpılan yazmacı sola 1 bit kaydırılırken, çarpan yazmacını da sağa 1 bit kaydırılır. Aşağıdaki kısa örnek algoritmanın nasıl işlediği hakkında bilgi vermektedir.
Yukarıdaki örnekte de görüldüğü gibi çarpan sayısının son biti 1'dir. Bu sebepten algoritma sol taraftaki yolu izler ve çarpılan sayı (0000 0010) çarpıma eklenir, böylece ikinci satırdaki çarpım sonucu bulunur, daha sonra çarpılan yazmacı 1 bit sola kaydırılır ve 2. satırdaki sonuç (0000 0100) elde edilmiş olur. Aynı şekilde algoritmayı takip edecek olursak çarpan yazmacı da sağa 1 bit kaydırılır ve ikinci satırdaki 0001 sonucu elde edilir. Yine aynı şekilde ikinci satırda da çarpan değerinin son biti 1 olduğu için aynı yöntem uygulanır; böylece üçüncü satırı elde etmiş oluruz. Üçüncü satırda çarpan bitinin 0 olduğu görülmektedir bu sebepten algoritmayı uygularken, algoritmanın sol kolu takip edilir ve çarpım yazmacına herhangi bir değer eklemeyeceğimizden bu sonucu değiştirmez ve aynen kalır; dolayısıyla çarpan yazmacı sürekli 0000 lardan oluşacağı için yani her defasında son biti 0 olacağı için sonuç aynı kalır.
Bu algoritmalarda ikincisinin yapılabilmesi için ise 32-bit çarpılan yazmacı, 32-bit AMB, 64-bit sonuç yazmacı, 32-bit çarpan yazmacı gerekmektedir. Algoritmanın işleyişi aşağıdaki gibidir: İlk yolda olduğu gibi yine çarpan yazmacının son bitine bakılır. Son bit eğer '1' ise çarpılanla çarpımın sol yarısı toplanır ve sonuç çarpım yazmacının sol yarısına yazılır. Bu işlemden sonra çarpım yazmacı sağa 1 bit kaydırılırken çarpan yazmacı da sağa 1 bit kaydırılır. Son bit '0' ise herhangi bir işlem yapılmaksızın yine çarpım yazmacı sağa 1 bit kaydırılırken çarpan yazmacı da sağa 1 bit kaydırılır. Sonuç olarak çarpım yazmacı çarpanın boyutu kadar bir alanı israf eder. Çarpım yazmacının israf edilen alanı azaldıkça çarpandaki geri kalan bitlerin sayısı da azalır. Daha sonrasında ise n değeri kontrol edilir ve eğer 32'den küçükse döngü devam eder, değilse döngüden çıkar. Kısacası algoritmada n değeri 32 alındığı için bu algoritma 32 kez tekrarlanacaktır.
Çarpma algoritmalarının 3. yolunda 32-bit çarpılan yazmacı, 32 -bit AMB, 64-bit çarpım yazmacı, (0-bit çarpan yazmacı) gerekmektedir. Algoritmanın işleyişi ise şu şekilde çalışmaktadır: Her bir saat çevriminde çarpım bir bit sağa kaydırılır ve bu bitin değeri test edilir. Çarpım yazmacının son bitinin değeri '0' ise sadece kaydırma işlemi gerçekleşirken, bitin değeri '1' ise çarpılan sayının değeri çarpımın sol yarısına eklenir ve sonuç çarpım yazmacının sol yarısına yazıldıktan sonra değeri bir bit sağa kaydırılır. Çarpan sayının tüm bitleri test edildikten sonra 2n uzunluğunda sonuç elde edilir. Burada gecikme değeri en fazla n çevrim zamanı kadar olur.[1]