Mahrem alan Nedir?
Mahrem alan Nedir?, Mahrem alan Nerededir?, Mahrem alan Hakkında Bilgi?, Mahrem alan Analizi? Mahrem alan ilgili Mahrem alan ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Mahrem alan ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Mahrem alan Ne Anlama Gelir Mahrem alan Anlamı Mahrem alan Nedir Mahrem alan Ne Anlam Taşır Mahrem alan Neye İşarettir Mahrem alan Tabiri Mahrem alan Yorumu
Mahrem alan Kelimesi
Lütfen Mahrem alan Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Mahrem alan İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Mahrem alan Kelimesinin Anlamı? Mahrem alan Ne Demek? ,Mahrem alan Ne Demektir? Mahrem alan Ne Demektir? Mahrem alan Analizi? , Mahrem alan Anlamı Nedir?,Mahrem alan Ne Demektir? , Mahrem alan Açıklaması Nedir? ,Mahrem alan Cevabı Nedir?,Mahrem alan Kelimesinin Anlamı?,Mahrem alan Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Mahrem alan Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Mahrem alan Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Mahrem alan Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Mahrem alan Kelimesinin Anlamı Nedir? Mahrem alan Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Mahrem alan Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Mahrem alan Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Mahrem alan - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Mahrem alan
Mahrem alan Nedir? Mahrem alan Ne demek? , Mahrem alan Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Mahrem alan Kelimesinin Anlamı? Mahrem alan Ne Demek? Mahrem alan Ne Demektir? ,Mahrem alan Analizi? Mahrem alan Anlamı Nedir? Mahrem alan Ne Demektir?, Mahrem alan Açıklaması Nedir? , Mahrem alan Cevabı Nedir? , Mahrem alan Kelimesinin Anlamı?
Mahrem, kişisel veya özel bölgeler, moda ve kültürel normlar gereği, kamusal alanlarda ve geleneksel ortamlarda geleneksel olarak giysilerle örtülmüş insan vücudundaki bir yerdir. Bazı kültürlerde, bu bölgelerin açığa çıkarılması dini bir suç olarak görülür.
Tanımlar değişiklik gösterir, ancak genellikle bunlar cinsel uyarılma, üreme ve dışkı ve ilgili maddenin ortadan kaldırılmasıyla ilgili kısımlardır.
Mahrem bölge terimi, daha yaygın olarak atıfta bulunulan vücut kısımlarından ziyade, sadece çıplak iken görülebilen dış vücut kısımları anlamına gelecek şekilde yorumlanabilir. Örneğin, çıplak olduğunda, bir kadının pudendal yarığı ağırlıklı olarak vajinadan ziyade görünürdür ve bir erkeğin skrotumu, içindeki testislerden ziyade görünür.[1]
Kadının göğüsleri, çoğu bağlamda kapsanacak, ancak farklı bölge ve kültürlerde değişen üstsüzlüğe karşı tolerans derecesine sahip bölgeler olarak kabul edilir. Örneğin, Fischtein, Herold ve Desmarais (2005), bir Kanadalı örnekleminde üstsüzlüğün kabul edilmesinin hem kişisel faktörlere (katılımcının cinsiyeti, yaşı ve dini gibi) hem de bağlamsal faktörlere (yani sokaklarda, parklarda üstsüzlük veya plajlar) değiştiği görülmüştür.[2]
Avrupa tarihinin bazı dönemlerinde, kadınların omuzları ve bacakları mahrem/özel olarak kabul edilmiş olabilir.[kaynak belirtilmeli] Batı'da bazı bağlamlarda daha muhafazakar bakış açıları, özellikle bir kiliseye veya başka bir kutsal alana girerken kadınların omuzlarını örtmesini uygun bulmaktadır.
İslami geleneklerde avret tanımı, Batı kültüründeki mahrem kısımların tanımına benzer. Kadın bedeni için örtünün kapsamı duruma bağlıdır, ancak yukarıda bahsedilen "mahrem bölgelere" ek olarak saç, omuz ve boynu da içerebilir. Alimlerin çoğu, yüz ve eller dışındaki tüm vücudun alenen veya akraba olmayan gayrimüslim kadınların önünde ve akraba olmayan erkeklerin önünde örtülmesi gerektiği konusunda hemfikirdir. Bunun istisnası, Hanefi mezhebinden, ayakların avretin bir parçası olmadığı ve bu nedenle açığa çıkabileceği konusunda hemfikir olan âlimlerdir.[3] Erkekler için çoğu alim, göbekten dizlere kadar bölgeyi avret olarak kabul eder.
Kişinin mahrem kısımlarının kasıtlı olarak teşhir edilmesi bir teşhircilik biçimidir. Bu tür bir teşhir, bir tür uygunsuz teşhir olarak kabul edilirse, katı sosyal kurallara, sosyal kontrole ve hatta cezai yargılamalara tabi olabilir. Mahrem bölgelerin istemeden açığa çıkması (bir "Frikik" durumunda olduğu gibi) utanç duygularıyla bağlantılı olabilir.
Başka bir kişinin mahrem kısımlarına kasıtlı olarak, hatta kıyafet yoluyla dokunmak, genellikle cinsel niyetle ilişkilendirilir. Bu, dokunulan kişinin yasal olarak geçerli izni olmadan yapılırsa, el yordamıyla veya bazı durumlarda cinsel taciz veya cinsel saldırı olarak kabul edilir.
Doğalcılık, hem tek başına hem de gruplar halinde çıplaklık uygulamasıyla karakterize edilen bir yaşam tarzı seçimidir. Bazı doğacılar, çıplaklığın otomatik olarak cinsel bir durum olmadığını ve vücudun bazı bölgelerini örtmenin yalnızca sosyal bir yapı olduğunu savunurlar: Toplum normlarının herkes çıplak olsa bile sürdürülebileceğine inanırlar.[4][5]