Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Nedir?
Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Nedir?, Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Nerededir?, Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Hakkında Bilgi?, Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Analizi? Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları ilgili Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Ne Anlama Gelir Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Anlamı Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Nedir Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Ne Anlam Taşır Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Neye İşarettir Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Tabiri Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Yorumu
Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Kelimesi
Lütfen Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Kelimesinin Anlamı? Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Ne Demek? ,Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Ne Demektir? Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Ne Demektir? Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Analizi? , Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Anlamı Nedir?,Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Ne Demektir? , Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Açıklaması Nedir? ,Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Cevabı Nedir?,Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Kelimesinin Anlamı?,Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Kelimesinin Anlamı Nedir? Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları
Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Nedir? Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Ne demek? , Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Kelimesinin Anlamı? Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Ne Demek? Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Ne Demektir? ,Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Analizi? Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Anlamı Nedir? Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Ne Demektir?, Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Açıklaması Nedir? , Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Cevabı Nedir? , Johann Sebastian Bach'ın Konçertoları Kelimesinin Anlamı?
Johann Sebastian Bach'ın BWV 1041-1043 keman konçertoları ve BWV 1046-1051 Altı Brandenburg Konçertosu orijinal çalgılamalarıyla bugüne dek ulaşmıştır. Klavsen konçertoları çoğunlukla diğer solo çalgılar (keman, obua, flüt vb.) için yazılmış (önceki) konçertoların uyarlamalarıdır.[1] Klavsen konçertolarından bazıları (BWV 1054, 1057, 1058, 1062), diğer solo çalgılar için konçertoların bugünkü orijinal versiyonları (BWV 1041, 1042, 1043, 1049) ile örtüşürken bazı klavsen konçertolarının başka bir versiyonu bulunmamaktadır, bu da her bir klavsen konçertosunun önceki bir solo çalgı versiyonundan uyarlandığını düşündürmektedir (Ör: BWV 1057 ve 1054 sayılı klavsen konçertoları, 1041 ve 1042 sayılı keman konçertolarının bir ton aşağı aktarılarak yeniden düzenlenmiş versiyonları iken 1055 ve 1056 sayılı klavsen konçertosunun klavsen harici bir solo çalgı için (ör: obua vb.) versiyonu bulunmamaktadır).
Bugün çoğu aranjör-besteci, müzisyen, topluluk vb. müzisyenler tek örneği klavsen konçertosu olarak var olan eserleri yapısal ve ezgisel özelliğine göre bazı çalgılarla ilişkilendirilerek ve Bach'ın her iki versiyonu da mevcut olan konçertolarında uyguladığı uyarlama yöntemlerini göz önünde bulundurularak asılsız konçertoları tekrar tekrar düzenlenmektedir. Bach'ın konçerto uyarlama ya da düzenleme konusundaki özelliği bu konçertoların asılları üzerinde neredeyse yarım yüzyıldır tartışma konusu olmaktadır.
Bach erken dönem kariyerinde diğer bestecilerin konçertolarının uyarlamalarını da yapmıştır. BWV 592–596 solo org ve BWV 972-987 solo klavsen içindir. 1735'te bestelediği İtalyan Konçerto BWV 971, yaşamı boyunca yayımlanmış olan az sayıdaki eserlerinden biridir: çift-klavyeli klavsen için yaylı eşliksiz konçertoya bir örnektir.
Bach'ın konçerto türüyle yakınlaşmasının ilk belgesel izleri şunlardır:
Bach, Temmuz 1713'ten Temmuz 1714'e kadar tümü olmasa da, çoğunlukla org (BWV 592-596) ve klavsen için (BWV 972-987) konçerto transkripsiyonları gerçekleştirdi. Bu transkripsiyonların çoğu Antonio Vivaldi'nin konçertolarına dayanıyordu. Transkripsiyonun diğer versiyonları arasında Alessandro Marcello, Benedetto Marcello, Georg Philipp Telemann ve Saksonya-Weimar Prensi Johann Ernst'in ve kaynağı bilinmeyen bazı bestecilerin konçertoları vardı.[5][6][7][8][9]
BWV | Tonalite | Çalgı | Versiyon |
---|---|---|---|
592 | Sol Majör | Org | Johann Ernst, Sol Majör Keman Konçertosu |
592a | Sol Majör | Klavsen | Johann Ernst, Sol Majör Keman Konçertosu BWV 592 |
593 | la minör | Org | Vivaldi, Op. 3 No. 8: İki Keman için Konçerto la minör, RV 522 |
594 | Do Majör | Org | Vivaldi, Keman Konçertosu Re Majör "Grosso Mogul" (Varyantı RV 208a Op. 7 No. 11 olarak yayımlandı) |
595 | Do Majör | Org | Johann Ernst, Do Majör Keman Konçertosu, ilk bölüm, ve/ya da BWV 984/1 |
596 | re minör | Org | Vivaldi, Op. 3 No. 11: İki Keman, Viyolonsel, Yaylılar ve Sürekli Bas için re minör Konçerto, RV 565 |
972 | Re Majör | Klavsen | Vivaldi, Op. 3 No. 9: Re Majör Keman Konçertosu RV 230; BWV 972a |
972a | Re Majör | Klavsen | Vivaldi, Op. 3 No. 9: Keman Konçertosu in Re Majör, RV 230 |
973 | Sol Majör | Klavsen | Vivaldi, RV 299: Sol Majör Keman Konçertosu (Op. 7 No. 8 olarak yayımlandı) |
974 | re minör | Klavsen | Alessandro Marcello: Re minör Obua Konçertosu |
975 | sol minör | Klavsen | Vivaldi, RV 316 sol minör Keman Konçertosu RV 316a (Op. 4 No. 6 olarak yayımlandı) |
976 | Do Majör | Klavsen | Vivaldi, Op. 3 No. 12: Mi Majör Keman Konçertosu, RV 265 |
977 | Do Majör | Klavsen | |
978 | Fa Majör | Klavsen | Vivaldi, Op. 3 No. 3: Sol Majör Keman Konçertosu, RV 310 |
979 | si minör | Klavsen | Vivaldi, RV 813: Re minör Keman Konçertosu (önceki RV Anh. 10, Giuseppe Torelli'ye atfedilmiştir) |
980 | Sol Majör | Klavsen | Vivaldi, RV 383: Si-bemol Majör Keman Konçertosu, (Varyantı RV 383a, Op. 4 No. 1 olarak yayımlandı) |
981 | do minör | Klavsen | Benedetto Marcello: Konçerto Op. 1 No. 2 |
982 | Si-bemol Majör | Klavsen | Johann Ernst, Konçerto Op. 1 No. 1 |
983 | sol minör | Klavsen | |
984 | Do Majör | Klavsen | Johann Ernst, Do Majör Keman Konçertosu, BWV 595 |
985 | sol minör | Klavsen | Georg Philipp Telemann: Sol minör Keman Konçertosu |
986 | Sol Majör | Klavsen | |
987 | re minör | Klavsen | Johann Ernst, Konçerto Op. 1 No. 4 |
Sonate auf Concertenart (Konçerto tarzında Sonat)
Müzik biçimi ve dili olarak sonatdan ziyade konçerto özellikleri taşıyan bu biçimi Bach'ın org sonatlarında görülmektedir.
Önceki konçerto bölümlerinin kantatalarına uyarlanmasının yanı sıra, Bach vokal eserlerinde, aynı zamanda doğrudan konçerto formunda bölümler bestelemiştir: Örneğin; BWV 7 eser sayılı kantatın girişinde bir İtalyan keman konçertosu biçimi tanımlanmıştır. Başka bir örnekte, Spitta'ya göre Bach'ın Magnificat'ı, bir konçerto biçimi olarak analiz edildiğinde ''etraflıca anlaşılabilir" .
BWV 1061a, iki klavsen için yaylı çalgı eşliksiz bir konçertodur. Bach'ın (sonradan yaylı partilerini eklediği) iki klavsen ve yaylılar için Do Majör BWV 1061 eser sayılı konçertosunun önceki (asıl) versiyonudur.
İtalyan Konçerto 1735'te Clavier-Übung II başlığıyla yayımlanan iki eserin ilkidir.
Bach nadiren vokal kompozisyonunu belirtmek için "Kantat" adını kullandı. Bunun yerine, Geistliches Konzert (Spiritüel konçerto) ve Choralkonzert (Koral konçerto) gibi kantat öncüllerinin adlarına daha yakın olanlar için "Konçerto", daha sonra kantat olarak bilinen eserleri belirtmek için en sık kullandığı isimdir.
Keman ve orkestra için konçerto biçiminde bir hareket olan BWV 1045, Bach'ın imzasında "Konçerto" başlıklı bir kantanın açılışıdır ("4 sesli Konçerto. 3 trompet, timpani, 2 obua: solo keman, 2 keman, viyola ve sürekli bas için"). Koral müzik başlamadan bölüm bitmektedir. Bach-Werke-Verzeichnis'te (BWV) orkestra konçertoları (BWV 1041-65) sıralamasında "Re Majör Konçerto bölümü" olarak görünmektedir.
Org için:
Klavsen için:
Oda topluluğu için:
Orkestra için konçertolar:
Bach'ın klavsen konçertolarının olası başka solo çalgılar için veya varsayımsal yeniden düzenlemelerinin ayrıntılı açıklamaları, Siegbert Rampe'nin el kitabında sistematik olarak açıklanmıştır.[10] İyi bilinen iki keman konçertosu (BWV 1041, BWV 1042) ve ikili keman konçertosu (BWV 1043) ile ilgili olarak yeniden düzenlemeler için herhangi bir tartışmaya gerek yoktur, çünkü sırasıyla klavsen versiyonları, BWV 1058, BWV 1054 ve BWV 1063'ten önce vardır. Klavsen ve iki blokflüt için konçerto BWV 1057'nin de orijinal bir versiyonu vardır: 4. Brandenburg Konçertosu, BWV 1049 ilk ve son bölümlerde küçük bölüm değişiklikleri yapılmıştır. BWV 1061a için sonradan yaylı eşliği eklenmiştir. Vivaldi'nin dört keman için konçertosu Op. 3 No.10, Bach tarafından dört klavsen BWV 1065 için konçertosu olarak yeniden düzenlenmiştir.
5. Brandenburg Konçertosu (BWV 1050) tümüyle önceki versiyonu olan BWV 1050a'da olduğu gibi flüt, keman ve klavsen için bir konçertodur, eski versiyonu olan BWV 1050a'da klavsen kısa kromatik bir virtüöz kadans çalar, 5. Brandenburg Konçertosu'nda ise bu kadans oldukça uzun tutulmuştur. BWV 1044 la minör 'Üçlü Konçerto'nun tüm bölümlerinin eşliksiz klavyeli çalgı için önceki versiyonları mevcuttur, 1. ve 3. bölümleri solo klavsen için BWV 894 la minör prelüd ve füg temalarının yeniden kullanılarak (işlenerek) yepyeni konçerto biçimlerine dönüştürülmüş, ağır tempoda olan ikinci bölümü ise BWV 527 re minör 3. org sonatının orta bölümünün (Adagio e dolce) üçlü solist grubuna transpoze edilip düzenlenmiş versiyonudur.
Diğer klavsen konçertoları ve varsa ilgili kantat bölümleri birkaç yeniden düzenlemenin temelini oluşturmuştur. Bir eserin yeniden düzenlenmiş olduğu, katalog sayıları yanlarına konulan 'reconstruction' (ya da Alm. rekonstruktion) kelimesinin kısaltması olarak 'r' harfinden anlaşılmaktadır. Kısaca konçertonun tahmin edilen bir önceki versiyonu olduğunu belirtmek için eklenmektedir.
BWV 1052, 1052a ve/ya da kantat bölümleri olan BWV 146/1 (Sinfonia) ve /2 (Koro), ve/veya BWV 188'in açılış bölümü olan Sinfonia (BWV 1052'nin obua, yaylılar ve zorunlu org için başka bir versiyonu) üzerine:
BWV 1053 ve/veya kantata bölümleri olan BWV 169/1 (Sinfonia), /5 (Aria) ve 49/1 (Sinfonia) üzerine:
BWV 1055 üzerine:
BWV 1056 ve/veya (ikinci bölüm için) BWV 156/1 (Sinfonia) üzerine:
BWV 1059 fragmanı ve kantat bölümleri BWV 35/1 (1. bölümden Sinfonia), 156/1 (Sinfonia) ya da 35/2 (Arya) ve 35/5 (2. bölümden Sinfonia) üzerine:
BWV 1060 üzerine:
BWV 1063 üzerine:
BWV 1064 üzerine: