1066 Gırnata pogromu Nedir?
1066 Gırnata pogromu Nedir?, 1066 Gırnata pogromu Nerededir?, 1066 Gırnata pogromu Hakkında Bilgi?, 1066 Gırnata pogromu Analizi? 1066 Gırnata pogromu ilgili 1066 Gırnata pogromu ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. 1066 Gırnata pogromu ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. 1066 Gırnata pogromu Ne Anlama Gelir 1066 Gırnata pogromu Anlamı 1066 Gırnata pogromu Nedir 1066 Gırnata pogromu Ne Anlam Taşır 1066 Gırnata pogromu Neye İşarettir 1066 Gırnata pogromu Tabiri 1066 Gırnata pogromu Yorumu
1066 Gırnata pogromu Kelimesi
Lütfen 1066 Gırnata pogromu Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. 1066 Gırnata pogromu İlgili Sözlük Kelimeler Listesi 1066 Gırnata pogromu Kelimesinin Anlamı? 1066 Gırnata pogromu Ne Demek? ,1066 Gırnata pogromu Ne Demektir? 1066 Gırnata pogromu Ne Demektir? 1066 Gırnata pogromu Analizi? , 1066 Gırnata pogromu Anlamı Nedir?,1066 Gırnata pogromu Ne Demektir? , 1066 Gırnata pogromu Açıklaması Nedir? ,1066 Gırnata pogromu Cevabı Nedir?,1066 Gırnata pogromu Kelimesinin Anlamı?,1066 Gırnata pogromu Kelimesinin Anlamı Nedir? ,1066 Gırnata pogromu Kelimesinin Anlamı Ne demek?,1066 Gırnata pogromu Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
1066 Gırnata pogromu Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
1066 Gırnata pogromu Kelimesinin Anlamı Nedir? 1066 Gırnata pogromu Kelimesinin Anlamı Ne demek? , 1066 Gırnata pogromu Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
1066 Gırnata pogromu Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! 1066 Gırnata pogromu - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
1066 Gırnata pogromu
1066 Gırnata pogromu Nedir? 1066 Gırnata pogromu Ne demek? , 1066 Gırnata pogromu Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
1066 Gırnata pogromu Kelimesinin Anlamı? 1066 Gırnata pogromu Ne Demek? 1066 Gırnata pogromu Ne Demektir? ,1066 Gırnata pogromu Analizi? 1066 Gırnata pogromu Anlamı Nedir? 1066 Gırnata pogromu Ne Demektir?, 1066 Gırnata pogromu Açıklaması Nedir? , 1066 Gırnata pogromu Cevabı Nedir? , 1066 Gırnata pogromu Kelimesinin Anlamı?
Bölge | Endülüs |
---|---|
Tarih | 30 Aralık 1066 |
Saldırı türü | Pogrom |
Ölü | ~4000 |
1066 Granada katliamı, 30 Aralık 1066'da (İbrani takvimi: 9 Tevet 4827) İslam hakimiyeti altındaki Endülüs'te Müslüman bir grubun Granada'daki kraliyet sarayına girip Yahudi vezir Yosef bin Nagrela'ya suikast düzenlemesi ve şehirdeki çoğu Yahudinin katledilme olayıdır.[1][2]
Yosef bin Nagrela veya Yosef haNagid (İbranice: רבי יהוסף בן שמואל הלוי הנגיד Rabbi Yosef ben Şmuel ha-Levi ha-Nagid; Arapça: ابو حسين بن النغريلة Abu Hüseyin bin Nağrela) (d:15 Eylül 1035[3] - ö: 30 Aralık 1066), Endülüs'ün Moor hakimiyeti sırasında Granada'nın Berberi Kralı Badis al Muzaffer'in veziri ve Yahudi cemaatinin lideriydi.
Rabbi Samuel bin Nagrela'nın en büyük oğlu olarak Granada'da doğdu.
Çocukluğu ve yetiştirilmesiyle ilgili bazı bilgiler, babasının yazdığı İbranice şiirlerden edinilebilir. Yosef'in dediğine göre,[4] kendisi bu şiirleri sekiz buçuk yaşında çoğaltmaya başladı. Bir 1045 baharı, dokuz buçuk yaşındayken, babasına savaşta refakat eden Yosef, babasının acı çektiği tek şeyin sıla hasreti olduğu ve bunu şiirlerine aktardığını belirtir.[5]
Esas hocası babasıydı. Kendisiyle ilgili Rabbi Nissim Gaon'a yazılan ve Yosef'in Nissim'in havarisi olduğu belirtilen bir mektup baz alınarak[6] bazılarınca Kayravan'da Nissim'den ders aldığı düşünülür.[7] Yosef sonradan Nissim'in kızıyla evlendi.
Babası Samuel'in ölümünden sonra onun yerine geçip vezir, haham ve yeşiva direktörü oldu. Öğrencileri arasında Rabbi İshak bin Baruh bin Albalya ve Rabbi İshak bin Gayyat bulunur.
Rabbi Abraham ibn Daud, Yosef hakkında övücü şeyler söyleyip babasının iyi niteliklerinden yoksun olmadığını, tek farkın, lüks içinde yaşadığı için babası kadar mütevazı olmadığını belirtir.[8]
Jewish Encyclopedia'nın 1906 sürümünde, "Arap tarihçileri garip bir şekilde kendisinin ne babasının inancına ne de herhangi bir inanca bağlı olmadığını belirtir. Ayrıca İslam prensiplerinin saçma olduğunu açıkça söylemesi olayı şüphelidir.[9] Arap şairler, kendisinin liberalliğini ayrıca övdüler."[10]
Jewish Encyclopedia ayrıca, Yosef'in Kralı "kontrol ettiğini" ve "etrafını casuslarla çevirdiğini" aktarır. Bazı saldırgan olaylarla suçlanması nedeniyle Granada'da çoğunluk olan Berberilerin nefretini topladı. En büyük düşmanı, divanda bir yer edinmek isteyen, Yosef ve onun dindaşları hakkında kindarca yazan radikal Arap şair Elvira'lı Abu İshak'tı. Şiiri, Yosef'e güvenen kral zümresi üzerinde bir etki yaratmasa da Berberi halk üzerinde sansasyonel bir etki yarattı. Kralı Badis'i, savaşmakta olduğu Almería'lı Al-Mutasım'ın eline vermeyi böylece Al-Mutasım'ın Badis'i öldüreceğini düşündüğü ve ardından Al-Mutasım'ı öldürüp tahta tek başına geçeceği dedikoduları baş gösterdi.
Başka kaynaklar ise, Yosef'in, Berberilerle Araplar arasındaki gerginliği hafifletmeye çalışıp yerli Araplara karşı bir taşkınlığı önlemeye çalıştığı, bunun iç savaşa neden olduğu anlatılmaktadır.[11]
30 Aralık 1066'da, Müslüman bir grup, Yosef'in sığındığı kraliyet sarayını basıp kendisini çarmıha gerdiler. Akabinde Yahudiler'e karşı gerçekleştirilen katliamda Yahudiler'in çoğu öldürüldü. 1906 Jewish Encyclopedia'ya göre, "Sayıları 4000 olan, 1500 aileden fazla Yahudi bir günde yıkıldı."[12]
Yosef'in karısı, oğlu Azarya ile birlikte Lucena'ya kaçıp oradaki Yahudi cemaatine sığındı. Azarya genç yaşta öldü.
Tarihçi Bernard Lewis, katliamın sebebini "güçlü ve gösterişli Yahudi vezirinin Müslümanlar üzerinde yarattığı etki"ye bağlar.[13]
Lewis, Abu İshak'ın yazdığı antisemit şiirin, katliamın tetikçisi olduğunu belirtip şiirin tercümesini aktarmıştır:
Lewis ayrıca, "Abu İshak'ınki gibi küçük düşürücü yergilerin ve 1066'da Granada'daki gibi katliamların İslam tarihinde ender görüldüğünü" de belirtmektedir.[14]
Bu episot bir pogrom olarak karakterize edilir. Walter Laqueur yazısında, "Yahudiler devlet görevi yapamazlardı (her zamanki gibi istisnalar mevcuttur) ve 1066'da Granada'daki gibi ara sıra pogromlar olmuştur" ifadesini kullanmıştır.[15]