Trallesli Asclepius Kimdir? Trallesli Asclepius Kaç Yaşında? Trallesli Asclepius Nereli Trallesli Asclepius Boyu Kaç Trallesli Asclepius Kaç Kilo Trallesli Asclepius Doğum Tarihi Trallesli Asclepius Ne Demektir? Trallesli Asclepius Anlamı Nedir?
Trallesli Asclepius Kimdir? Trallesli Asclepius Kaç Yaşında? Trallesli Asclepius Nereli Trallesli Asclepius Boyu Kaç Trallesli Asclepius Kaç Kilo Trallesli Asclepius Doğum Tarihi Trallesli Asclepius Ne Demektir? Trallesli Asclepius Anlamı Nedir?
Trallesli Asclepius (Grekçe: Ἀσκληπιός, Asklēpiós, y. 560–570'te öldü.) Ammonius Herimae'nin öğrencisi olan geç antik bir filozof. Neoplatonik öğretidendi. Doğum tarihi hâlâ belirsiz olmakla birlikte 5. yüzyılın sonlarında doğmuş ve 6. yüzyılda yaşamış olabilir. Batı Anadolu'daki Tralleis şehrinden geldi ve İskenderiye'de okudu.
Asklepios'un hayatı hakkında neredeyse hiçbir şey bilinmemektedir. Kendi ifadelerinden, İskenderiye'de öğretmenlik yapan saygın Neoplatonist Ammonius Hermiae'nin öğrencisi olduğu açıktır. Öğretmeni gibi Asklepios da eski dine mensuptu ve bu nedenle o dönemde devlet dini olan Hristiyanlığa karşıydı.[1] Aynı adı taşıyan ve aynı zamanda Ammonios'un öğrencisi olup tıp öğreten diğer bir bilim adamıyla karıştırılmamalıdır.[2]
Aristoteles'in Metafiziği üzerine yorumlar, kitaplar I-VII (In Aristotelis metaphysicorum libros Α - Ζ (1-7) commentaria, ed. Michael Hayduck, Commentaria in Aristotelem Graeca, VI.2, Berin: Reiner, 1888).
Gerasalı Nicomachus'un Aritmetiğe Giriş üzerine yorum (Leonardo Tarán, Asclepius of Tralles, Commentary to Nicomachus' Introduction to Arithmetic, Amerikan Felsefe Cemiyeti (n.s.) zabıtları, 59: 4. Philadelphia, 1969.
Her iki yorum da öncelikle Asklepios'un Ammonius'un verdiği derslerle ilgili notlar gibi görünmektedir ve bu nedenle büyük ölçüde Ammonius'un görüşlerini yansıtır. Metafizik yorumu, Ammonius'un metafiziğinin en önemli kaynağıdır. Asklepios, Aphrodisiaslı İskender'in[3] tamamlanmamış metafizik yorumundan gelen materyali ekler; ayrıca İskender'den de büyük ölçüde etkilenmiştir. Ancak İskender'in çalışmasının tam bir kopyasına sahip olup olmadığı belirsizdir. Syrianos'un metafizik yorumunu da kullandı.[4]
Öğretmeni Ammonios gibi Asklepios, Neo-Platonist çevrelerde yaygın olan, Aristoteles felsefesinin esasen Platonizm ile örtüştüğü görüşünü benimser. Aristoteles, Platon'un ontolojisini reddetmedi, sadece bazı Platonistler tarafından yanlış yorumlanmasını reddetti.[5] Sonuç olarak, Asklepios genellikle Aristotelesçi görüşleri savunur; ancak Aristoteles ile aynı fikirde değilse eleştiriden geri kalmaz. Fikirlerin bağımsız varlığını reddeder; fikirlerin demiurge'de (yaratıcıda) var olduğunu düşünüyor.[6]
Ammonius'un başka bir öğrencisi olan Johannes Philoponos, Metafizik üzerine Asclepius'un yorumunun ana kaynak olduğu bir yorum yazdı. Philoponos'un çok daha ayrıntılı çalışması, Orta Çağ ve Rönesans'ta Asklepios'tan çok daha büyük bir etki yarattı.[7]
Modern araştırmada, Asklepios'un yorumlarının sadece derleme olup olmadığı veya Asklepios'un kendi felsefi katkısının tanınabilir olup olmadığı sorusu farklı bir şekilde değerlendirilir. Leonardo Tarán ve Michael Schramm, Asklepios'un kendi düşüncelerini neredeyse hiç getirmediğini var sayar.[8] Zaten 19. yüzyılda, Metafizik Yorum'un editörleri Alfred Gercke ve Michael Hayduck benzer şekilde olumsuz bir görüş belittiler. Diğer çalışmalar daha olumlu bir değerlendirmeye yol açtı; Örneğin Arthur Madigan, Asklepios'un sadece kendi düşünce tarzını sunmak yerine görece tarafsız olarak Aristoteles'in felsefesini anlamaya çalıştığını düşünüyor.[9]
Rosa Loredana Cardullo (Ed.): Asclepio di Tralle: Commentario al libro Alpha meizon (A) della Metafisica di Aristotele. Bonanno, Acireale 2012, ISBN 978-88-7796-882-1 (İtalyanca çevirili baskı)
Leonardo Tarán (Ed.): Asclepius of Tralles: Commentary to Nicomachus' Introduction to Arithmetic. The American Philosophical Society, Philadelphia 1969
^Henry J. Blumenthal: Alexandria as a Centre of Greek Philosophy in Later Classical Antiquity. In: Illinois Classical Studies, Bd. 18, 1993, S. 307–325, hier: 322; Jean-Yves Guillaumin: La structure du chapitre 1, 4 de l’Institution Arithmétique de Boèce et le cours d’Ammonios sur Nicomaque. In: Revue d’histoire des sciences, Bd. 47, 1994, S. 249–258, hier: 253.
^Leendert G. Westerink: Philosophy and Medicine in Late Antiquity. In: Janus, Bd. 51, 1964, S. 169–175, hier: 172 und Anm. 11.
^Concetta Luna: Trois études sur la tradition des commentaires anciens à la Métaphysique d’Aristote, Leiden 2001, S. 142–189; Dominic J. O’Meara: Pythagoras Revived. Oxford 1989, S. 121f.
^Cristina D’Ancona: Il neoplatonismo alessandrino: alcune linee della ricerca contemporanea. In: Adamantius, Bd. 11, 2005, S. 9–38, hier: 34–36.
^Zur Kritik an Aristoteles siehe Arthur Madigan: Syrianus and Asclepius on Forms and Intermediates in Plato and Aristotle. In: Journal of the History of Philosophy, Bd. 24, 1986, S. 149–171, hier: 161, 164f. Zu Asklepios’ Verständnis der Ideenlehre siehe neben Madigan auch Klaus Kremer: Der Metaphysikbegriff in den Aristoteles-Kommentaren der Ammonius-Schule. Münster 1961, S. 144–147; Lloyd P. Gerson: Aristotle and Other Platonists, Ithaca/London 2005, S. 223–228.
^Leendert G. Westerink: Deux commentaires sur Nicomaque: Asclépius et Jean Philopon. In: Revue des Études grecques, Bd. 77, 1964, S. 526–535; Paul Moraux: Der Aristotelismus bei den Griechen von Andronikos bis Alexander von Aphrodisias, Bd. 2, Berlin 1984, S. 94f.; Leonardo Tarán (Ed.): Asclepius of Tralles: Commentary to Nicomachus' Introduction to Arithmetic, Philadelphia 1969, S. 10.
^Leonardo Tarán (Ed.): Asclepius of Tralles: Commentary to Nicomachus' Introduction to Arithmetic, Philadelphia 1969, S. 8; Michael Schramm: Asklepios. In: Christoph Riedweg u. a. (Ed.): Philosophie der Kaiserzeit und der Spätantike (=Grundriss der Geschichte der Philosophie. Die Philosophie der Antike. Band 5/3), Basel 2018, S. 2005 f.
^Arthur Madigan: Syrianus and Asclepius on Forms and Intermediates in Plato and Aristotle. In: Journal of the History of Philosophy, Bd. 24, 1986, S. 149–171, hier: 170f. Eine Übersicht über die Wertungen in der Forschung seit dem 19. Jahrhundert bietet Rosa Loredana Cardullo: Asclepio di Tralle: pensatore originale o mero redattore ἀπὸ φωνῆς? In: Maria Barbanti u. a. (Ed.): ΕΝΩΣΙΣ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑ. Unione e amicizia. Omaggio a Francesco Romano. Catania 2002, S. 495–514, hier: 507–513. Eine aktualisierte Neufassung des Forschungsberichts steht in der Einleitung zu Loredana Cardullos Edition und Übersetzung des Metaphysik-Kommentars: Asclepio di Tralle: Commentario al libro Alpha meizon (A) della Metafisica di Aristotele, Acireale 2012, S. 34–43.
Martindale, John Robert, The Prosopography of the later Roman Empire, Cambridge University Press, 1994, vol. 3, pp. 135–136. 978-0-521-20160-5
Rosa Loredana Cardullo: Asclepio di Tralle: pensatore originale o mero redattore ἀπὸ φωνῆς? In: Maria Barbanti u. a. (Ed.): ΕΝΩΣΙΣ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑ. Unione e amicizia. Omaggio a Francesco Romano. Catania 2002, S. 495–514.
Concetta Luna: Trois études sur la tradition des commentaires anciens à la Métaphysique d’Aristote. Brill, Leiden 2001, ISBN 90-04-12074-2.
Trallesli Asclepius Kimdir? Kimdir?:Trallesli Asclepius Kimdir? Kim Kelimesi Ne Anlama Geliyor? Trallesli Asclepius Kimdir? Türk Dili Tarih Boyunca İlişki Kurduğu Medeniyetlerin (Ülkelerin) Dillerinden Kelimeleri Kendi Bünyesine Katmış Ve Bu Sayede Çok Zengin Bir Dil Oluşturmuştur. Trallesli Asclepius Kimdir? Hal Böyle Olunca, Türkçe De Gündelik Hayatta Karşımıza Çıkan Bazı Sözcüklerin Anlamına Bilemeyebiliyor İlginç Bulabiliyoruz. Trallesli Asclepius Kimdir? Son Zamanlarda Anlamı Merak Edilen Kelimelerden Olan Kim Ne Demek? TDK ye Göre Kim Sözcüğü Ne Anlama Geliyor? Kim Kelimesinin Kökeni Ne Kim Kelimesinin Kaç Anlamı Var TDK ye Göre Anlamı Nedir?
Trallesli Asclepius Kimdir? Biyografisi?:Biyografi, Trallesli Asclepius Kimdir? Alanında Tanınmış Kişilerin Hayatlarını Anlatan Yazım Türüdür. Trallesli Asclepius Kimdir? Bu Yazım Türünün Temellendiği Yer Gerçekliktir. Trallesli Asclepius Kimdir? Gerçek Dışı Olaylar Ve Yaşanmamış Hayatlar Temel Alınarak Biyografi Yazılamaz. Trallesli Asclepius Kimdir? Anlatılan Kişi Gerçekten Yaşamış Olmalı Ve Kaleme Alınan Yazı Bu Kişinin Gerçekte Yaşadıklarını Konu Edinmelidir.
Trallesli Asclepius Kimdir? Kaç Yaşında?:Trallesli Asclepius Kimdir? Kaç Yaşında? Günlük Hayatın İçerisinde, Televizyon Programlarında, Basılı Ve Dijital Dergi, Gazetelerde Karşılaşılan Kelimelerin TDK Sözlüğündeki Karşılığı Merak Ediliyor. Trallesli Asclepius Kimdir? Kaç Yaşında? Yas Ne Demek Ve Ne Anlama Gelir? Yas Kelimesinin Anlamı İle Birlikte Kökeni Ve Doğru Yazılışı İle Örnek Cümlelere Buradan Ulaşabilirsiniz. Trallesli Asclepius Kimdir? Kaç Yaşında? İşte Uzun Yıllardır Dilimizde Olan Ve Günlük Hayatta Sıklıkla Karşımıza Çıkan Yas Kelimesi Ne Demek TDK ya Göre Anlamı Yas Kelimesinin Kaç Anlamı Var Kökeni Ne Sorularının Cevabı
Trallesli Asclepius Kimdir? Nereli?:Trallesli Asclepius Kimdir? Nereli? Nereli Kelimesi Günlük Hayatta Vatandaşların Sıklıkla Kullandığı Kelimelerden Bir Tanesidir. Trallesli Asclepius Kimdir? Nereli? Dilimizde Yer Alan Nereli Kelimesi, Gerek Günlük Hayatta Gerekse Sosyal Medyada Kullanılan Sözcüklerden Birisi Olarak Öne Çıkmaktadır. Trallesli Asclepius Kimdir? Nereli? Türk Dil Kurumu na TDK Göre Çeşitli Anlamları Olan Nereli Kelimesi Türkçe de Tek Başına Ya Da Farklı Cümleler İle Beraber Kullanılabilir. Trallesli Asclepius Kimdir? Nereli? Nereli Kelimesi Ne Demek Ve TDK ya Göre Nereli Sözcüğünün Anlamı Nedir Sorularının Yanıtlarını Arayanlar Doğru Yerdeler! Peki Nereli Kelimesinin Kökeni Ne? Nereli Kelimesinin Kaç Anlamı Var? Nereli TDK ye Göre Anlamı Nedir? İşte Cevabı.