Müşrik İsminin Anlamı Nedir?
Müşrik İsminin Anlamı Nedir?
Müşrik İsminin Anlamı
Müşrik İsminin İstatistikleri
İsminin Anlamı Nedir?
Binlerce ismin anlamını bulun. İsim kökeni, analizi, falı, istatistikleri gibi birçok bilgiye tek tık ile ulaşın. Eğlenceli etkinlikler ile birlikte sosyal madyada paylaşın. Nerden başlayacağınızı bilmiyor musunuz? Yukardaki canlı aramayı kullanın veya popüler isimlere göz atın.
İsim, özel-genel (cins), canlı-cansız, somut-soyut tüm varlık, kavram ve olayları karşılayan sözcüklerdir. Sıfat, zarf, zamir gibi kelime grupları isim soylu kelimeler olarak kabul edilir. Türkçede isimler genel olarak kabul edilen dört farklı şekilde sınıflandırılır:
Müşrik İsmi Caiz Mi?
Müşrik İsminin Resmi Müşrik İsminin Numeraolojisi
Müşrik İsminin Anlam Falı
Müşrik İsminin Anlam Falı Müşrik İsminin Kader Sayısı Ve Kişilik Özellikleri Müşrik İsminin Analizi Müşrik İsminin Anlam Yorumu
Müşrik İsminin Numeraolojisi
Müşrik İsmi Caiz Mi? Müşrik İsmili Ünlüler Müşrik İsminin Arapça Yazılışı Müşrik İsminin Çince Yazılışı
Müşrik İsminin Resmi
Müşrik İsminin Japonca Yazılışı Müşrik İsminin Hiyeroglif (Mısır) Yazılışı Müşrik İsminin Parmak Alfabesiyle Yazılışı
Müşrik İsminin Anlamı
Müşrik İsminin Anlamı, Müşrik İsminin İstatistikleri
Müşrik İsminin Resmi, Müşrik İsminin Numeraolojisi, Müşrik İsminin Anlam Falı, Müşrik İsminin Kader Sayısı Ve Kişilik Özellikleri,
Müşrik isminin sözlük anlamı
Müşrik İsminin Analizi, Müşrik İsminin Anlam Yorumu, Müşrik İsmi Caiz Mi?, Müşrik İsmili Ünlüler, Müşrik İsminin Arapça Yazılışı,
Müşrik İsminin Arapça Yazılışı
Müşrik İsminin Çince Yazılışı, Müşrik İsminin Japonca Yazılışı, Müşrik İsminin Hiyeroglif (Mısır) Yazılışı, Müşrik İsminin Parmak Alfabesiyle Yazılışı
Müşrik İsminin İstatistikleri
Şirk (Arapça: شرك) İslam'da, Allah'a ortak koşma anlamına gelen bir kavramdır. Kur'an'a göre en önemli iman sorunu olan şirk, Allah'a ortak koşmak, Allah'tan başka ilah olduğuna inanmak ve ona tapmak anlamlarına gelir. Şirk eyleminde bulunanlar müşrik olarak isimlendirilir.
Kelamcılar (İslam akaid felsefecileri olan) yaratılmış olanların, Kadir-i Mutlak olan Allah'ın sıfatlarından gaybı bilme, yaratma, alemde tasarruf etme, hidayete erdirme ve saptırma gibi özelliklerin başka insanlara, tanrılara, melek, cin, şeytan ve sâireye atfını şirk olarak nitelendirirler.
Bunun tersi bir kavram olan antropomorfizm ise Allah'a uluhiyete uygun olmayan vasıflar atfedilmesidir. Bu kapsamda kelamcılar Kur'an'da geçen antropomorfik ifadeleri müteşâbihat olarak değerlendirirler. Müteşâbihatın Kur'an'da yer almasının gerekçesi olarak, insanların kullandığı lîsanların, müteşâbih ifâdelerin ötesindeki hakikî anlamları aynen ifâde etmekten âciz olması olarak açıklanır. Müteşâbih kavram Al-i İmran 7 ayetinde şöyle açıklanmaktadır;
Sana kitabı indiren O’dur. Onun bir kısım âyetleri muhkemdir, ki bunlar kitabın esasıdır, diğerleri ise müteşâbihtir. Kalplerinde sapma meyli bulunanlar, fitne çıkarmak ve onu te’vil etmek için ondaki müteşâbihlerin peşine düşerler. Hâlbuki onun te’vilini ancak Allah bilir; bir de ilimde yüksek pâyeye erişenler. Derler ki: Ona inandık, hepsi rabbimiz katındandır. Yalnız aklıselim sahipleri düşünüp anlar. (3:7)[1]
Kur'an'a göre Allah'a şirk koşmak günahların en büyüğüdür. Kur'an'da bununla ilgili çok âyet vardır. Bunlardan bâzıları:
"De ki: 'Allah doğru söyler. Hepiniz İbrahim'in yoluna tertemiz olarak uyun. O, müşriklerden değildi."[2]
"Onların çoğu şirk koşmadan Allah'a iman etmezler"[3]
"Doğrusu Allah, kendisine ortak koşulmasını asla affetmez. Ondan başkasını ise, dilediği kimseler için bağışlar ve mağfiret buyurur. Her kim Allah'a şirk koşarsa gerçekten pek büyük bir günah ile iftira etmiş olur."[4]
"Allah'la birlikte hahamlarını ve râhiplerini de rabler edindiler. Meryem oğlu Mesih'i de öyle. Oysa kendilerine, tek olan Allah'tan başkasına ibadet etmemeleri emredilmişti. Ondan başka hiçbir ilah yoktur. O, onların ortak koştukları her şeyden uzaktır."[5]
"Oysa yerde ve gökte Allah'tan başka ilahlar olsaydı, yer de gök de bozulup giderdi. Hükümranlığın sahibi olan Allah, onların nitelemelerinden çok yücedir.[6]
"Allah asla evlat edinmedi. O’nun yanı sıra hiçbir tanrı da yoktur. Öyle olsaydı her tanrı kendi yarattıklarını yanına alır ve onlardan biri diğerine üstün gelmeye çalışırdı. Allah o müşriklerin isnat ve nitelendirmelerinden münezzehtir."[7]
Şirkin çeşitleri konusunda bazı yorumlar yapılmıştır.
"Allah da şöyle buyurdu: “İki ilâh edinmeyin. O, ancak bir İlâh’dır; onun için yalnız benden korkun."[8]