Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir?

Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir?

Codex Basilensis A. N. III. 12
Codex Basilensis A. N. III. 12 Kelimesinin Anlamı Nedir? Codex Basilensis A. N. III. 12 Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Codex Basilensis A. N. III. 12 Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Codex Basilensis A. N. III. 12 - Söylemek, söz söylemek -  Ad vermek -  Bir dilde karşılığı olmak -  Herhangi bir ses çıkarmak -  Herhangi bir kanıya, yargıya varmak -  Düşünmek Codex Basilensis A. N. III. 12 - Oranlamak Codex Basilensis A. N. III. 12 - Ummak, - Erişmek -  Bir işe kalkışmak, yeltenmek -  Saymak, kabul etmek -  bir şey anlamına gelmek -  öyle mi,  - yani, anlaşılan -  inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü

Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Codex Basilensis A. N. III. 12 - Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. -  Muşmulaya döngel de derler.
Codex Basilensis A. N. III. 12 - Kamer `ay` demektir. -  Küt dedi, düştü. -  Bu işe herkes ne der? -  Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. -  Bundan sonra gelir mi dersin? -  Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. -  Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Codex Basilensis A. N. III. 12 - Demek gideceksin.

Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
 - dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
 - dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin  - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok

Codex Basilensis A. N. III. 12
Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Codex Basilensis A. N. III. 12 Ne demek? , Codex Basilensis A. N. III. 12 Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Codex Basilensis A. N. III. 12
Codex Basilensis A. N. III. 12 Kelimesinin Anlamı? Codex Basilensis A. N. III. 12 Ne Demek? Codex Basilensis A. N. III. 12 Ne Demektir? ,Codex Basilensis A. N. III. 12 Analizi?
Codex Basilensis A. N. III. 12
Codex Basilensis A. N. III. 12 Anlamı Nedir? Codex Basilensis A. N. III. 12 Ne Demektir?, Codex Basilensis A. N. III. 12 Açıklaması Nedir? , Codex Basilensis A. N. III. 12 Cevabı Nedir? , Codex Basilensis A. N. III. 12 Kelimesinin Anlamı?

Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir?

Codex Basilensis A. N. III. 12

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Codex Basilensis
Basel Üniversitesi Kütüphanesi
Matta İncili'ne içindekiler tablosu
TürBizans yazı tipi
Tarih8. yüzyıl
Dil(ler)Yunanca
Boyut23 × 165 cm (9,1 × 65,0 in)
Konu(lar)İncil

Codex Basilensis Ee, 07 (Gregory-Aland numaralaması) ya da ε 55 (von Soden numaralaması) olarak işaretlenmiştir, dört incil'in Yunanca uncial el yazmasıdır, paleografik olarak 8. yüzyıl olarak tarihlenir. Kodeksin isminden de anlaşılacağı üzere Basel Üniversitesi Kütüphanesi'nde muhafaza edilmektedir.

El yazması Lacuna tarzıdır, kenar notlarına sahiptir ve ayinsel okumalardan uyarlanmıştır. Kodeksin 3 sayfası sonradan başka el tarafından üzerine yazılmıştır; üç sayfa yeniden yazılmış parşömen (palimpsest) kabul edilir.

Kodeksin metninin büyük çoğunluğu Bizans yazı tipinde fakat küçük kısmı Bizans olmayan yabancı yazı tipindedir. Şüpheli İncil pasajları içerir fakat metin içerisinde güvenilmez olarak işaretlemişlerdir. El yazmasının metnin, tüm önemli Novum Testamentum Graece ("Yunanca Eski Ahit") edisyonlarında atıfta bulunulmuştur fakat âlimler nazarında yüksek saygınlığa sahip değildir.

Tanım[değiştir | kaynağı değiştir]

Metin, her sayfada 23 ya da daha fazla satır ile tek kolon halinde yazılmıştır. 23 × 165 cm (9,1 × 65,0 in) ölçüsünde 318 parşömen sayfasından oluşur ve neredeyse dört İncil'in tamamının metnini içerir.[1][2] Luka İncili beş küçük Lacuna (1:69-2:4, 3:4-15, 12:58-13:12, 15:8-20, 24:47-son) içerir. Bunların üç tanesi daha sonra küçük harfler (1:69-2:4, 12:58-13:12, 15:8-20) ile tamamlanmıştır.[3]

Θ Ε Ο Σ harfleri yuvarlaktır, Χ Ζ Ξ hareketi satır altına inmez. Noktalamanın nizami sistemine sahiptir.[4] El yazması Codex Alexandrinus'ta ki gibi nizami ve sade değildir. İlk harfler yeşil, mavi ve kızıl süslenmiştir.[5]

Belirli tartışmalı pasajlar yıldız işareti ile işaretlenmiştir - Matta 16:2b–3 (zamanların işaretleri), Luka 22:43–44 (İsa'nın ezası), Luka 23:34, Yuhanna 8:2-11 (İsa ve zinada alınan kadın)[6][7]

Her incilin öncesi Grekçeκεφαλαια tablosu (içindekiler listesi) içerir ve metin Grekçeκεφαλαια'ya (bölümler) bölünmüştür, numaralar kenarda yer alır. Bölümler, Eusebian nizamı ve sayfa sonu ahengi referans alınarak Ammonian kısımlarına bölünmelerine rağmen, (Ammonian kısım numaralarının altına yazılmıştır)[8] paralel metinlere tüm referanslar, kenarlarda ve tablolarda verilmesi lüzumsuz olmuştur.[3] Codex Alexandrinus ve Codex Ephraemi Rescriptus'ta olduğu gibi, başlangıç kısımlarının ilk harfleri kenarda durur.[5]

Metin[değiştir | kaynağı değiştir]

Markos 2:9-14

Bu kodekste bulunan Yunanca metin, Bizans yazı geleneğinin temsilcisidir.[9] Kurt ve Barbara Aland'a göre 209 kere Bizans yazı tipi ile 107 kez hem Bizans hem de orijinal metnin her ikisi ile uyumludur. Sadece bir okuma Bizans'a karşı orijinal metin ile uyumludur. 9 tane bağımsız ya da kendine özgü okuma vardır. Aland metni Yeni Ahit al yazmaları kategorileri içerisinde Kategori V'e koymaktadır.[1]

Metinsel E Ailesi'ne (erken Bizans metni) aittir ve Codex Nanianus ve Codex Athous Dionysiou kodeksleri ile yakından ilişkilidir.[10][11] Muhtemelen saf Bizans metni taşıyan en eski el yazmasıdır (neredeyse dört İncil'in tamamının metnini içeren) ve Bizans yazı geleneğinin en önemli tanıklarından biridir.[7]

Bazı metinsel farklar
Extract Codex Basilensis Textus Receptus References
Markos 5:9 απεκριθη λεγων (cevapladı ve dedi ki) λεγει αυτω (ona dedi ki) [12]
Yuhanna 1:22 βηθανια (Bethania) βηθαραβα (Bethabara) [13]
Yuhanna 1:28 συ (sen) τις (kim) [14]
Yuhanna 4:1 ο Κυριος (Lord) ο Ιησουυς (İsa) [15]
Yuhanna 5:44 αλληλων (bir diğeri) ανθρωπων (adamlar) [16]
Yuhanna 8:9 οι δε ακουσαντες και υπο της συνειδησεως ελεγχομενοι εξερχοντο εις καθ εις (they heard it, and remorse took them, they went away, one by one) οι δε ακουσαντες εξερχοντο εις καθ εις (they heard it, they went away, one by one) [17]
Yuhanna 10:8 ηλθων (geldi) ηλθων προ εμου (benden önce geldi) [18]

Tarihi[değiştir | kaynağı değiştir]

Sekizinci sayfada yer alan haç

Tarihlendirme[değiştir | kaynağı değiştir]

Paleografi uzmanları (Scrivener, Gregory,[3] Nestle, Aland,[1] Metzger[9]) arasında genellikle el yazmasının 8. yüzyılda yazıldığı kabul görmektedir. Dean Burgon mektupların şeklinden dolayı 7. yüzyılı önerir fakat ilgili menkıbeler ile birlikte yortu günlerinin adları ve ayinsel işaretler daha sonraki bir el ile eklenmiştir.[5] Scrivener tarih olarak 8. yüzyılın ortasını önerir.[8] Scrivener, harflerin çoğunun formundan (örneğin pi, delta, xi), hatta daha erken bile olabileceğini belirtir.[5] Guglielmo Cavallo'ya göre 8. yüzyıl başlarında yazılmıştır.[19]

Cataldi Palau'ya göre, daha sonra, 9. yüzyılda yazılmıştır. Paleografik bakış açısı ile daha eski görünmektedir fakat vurgulama düzeni ve zengin renklerde yapılmış süsleme 8. yüzyıl ile uyumlu değildir. Hata sayısı önemli ölçüde azdır. Palau'ya göre, Yunanca olmayan, muhtemelen Latince bir metinden, güçlü Bizans etkisine sahip İtalya'da bir yerde 9. yüzyılda kopyalanmıştır.[20]

Yer[değiştir | kaynağı değiştir]

Basel Üniversitesi Kütüphanesi, 1896

Muhtemelen Kardinal Giovanni di Ragusa (1380–1443) tarafından 1431 yılında Floransa Konsili'ne katıldığı zaman Basel'e getirilmiştir,[3] muhtemelen Konstantinopolis'ten elde etmiştir.[8] Bizans İmparatorunun hediyesi olabilir. Bu Konsilin zamanı, diğer birçok elyazması Bizans'tan Avrupa'ya gelmişti: Codex Basiliensis A.N.IV.2, Minuscule 10 ve muhtemelen Codex Vaticanus. 1559 yılında Dominikan tarikatının manastırına hediye edilmiştir.[3] Aynı yıl, şu anda da muhafaza edildiği İsviçre, Basel'de bulunan Basel Üniversitesi Kütüphanesi'ne (A. N. III. 12) transfer edilmiştir.[1][2] Daha önce B VI. 21 raf numarasında bulunurken, sonra K IV. 35 raf numarasına taşınmıştır.[21]

Yunanca Yeni Ahit edisyonlarında kullanım[değiştir | kaynağı değiştir]

Basel'de Yeni Ahit'in tercümesi için Desiderius Erasmus'un ulaşabileceği yerde olmasına rağmen hiçbir zaman kullanmamıştır. El yazmasının metni, Johann Jakob Wettstein tarafından karşılaştırılmış[22] ve el yazması John Mill tarafından Yunanca Yeni Ahit'in kendi edisyonunda kullanılmıştır. 18. yüzyıldan beri Novum Testamentum Graece ("Yunanca Eski Ahit") basılı edisyonlarında bu el yazmasına atıfta bulunulur.[23]

El yazmasına Yunanca Yeni Ahit'in tüm edisyonlarında atıfta bulunulmuştur. (UBS3,[24] UBS4,[25] NA26,[26] NA27).

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ a b c d Aland, Kurt; Barbara Aland (1995). The Text of the New Testament: An Introduction to the Critical Editions and to the Theory and Practice of Modern Textual Criticism. Erroll F. Rhodes (trans.). Grand Rapids: William B. Eerdmans Publishing Company. s. 110. ISBN 978-0-8028-4098-1. 24 Ekim 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2017. 
  2. ^ a b "Online copy of the MS". Münster: Institute for New Testament Textual Research. 28 Mart 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 7 Ağustos 2011. 
  3. ^ a b c d e Gregory, Caspar René (1900). Textkritik des Neuen Testaments. 1. Leipzig: J.C. Hinrichs’sche Buchhandlung. s. 48. 
  4. ^ J. L. Hug (1836). Introduction to the New Testament. D. Fosdick (trans.). Andover. ss. 174. 
  5. ^ a b c d Scrivener, Frederick Henry Ambrose; Edward Miller (1894). A Plain Introduction to the Criticism of the New Testament. 4th. 1. Londra: George Bell & Sons. s. 132. 
  6. ^ Scrivener, Frederick Henry Ambrose; Edward Miller (1894). A Plain Introduction to the Criticism of the New Testament. 4th. 1. Londra: George Bell & Sons. s. 133. 
  7. ^ a b Robert Waltz, Codex Basilensis E (07) 21 Ocak 2012 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.: at the Encyclopedia of Textual Criticism
  8. ^ a b c Scrivener, Frederick Henry Ambrose; Edward Miller (1894). A Plain Introduction to the Criticism of the New Testament. 4th. 1. Londra: George Bell & Sons. s. 131. 
  9. ^ a b Metzger, Bruce M.; Ehrman, Bart D. (2005). The Text of the New Testament: Its Transmission, Corruption and Restoration (4 bas.). New York – Oxford: Oxford University Press. s. 74. ISBN 978-0-19-516122-9. 13 Ekim 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2017. 
  10. ^ Russell Champlin, Family E and Its Allies in Matthew (Studies and Documents, XXIII; Salt Lake City, UT, 1967).
  11. ^ J. Greelings, Family E and Its Allies in Mark (Studies and Documents, XXXI; Salt Lake City, UT, 1968).
  12. ^ Eberhard Nestle, Erwin Nestle, Barbara Aland and Kurt Aland (eds), Novum Testamentum Graece, 26th edition, (Stuttgart: Deutsche Bibelgesellschaft, 1991), p. 102.
  13. ^ The Gospel According to John in the Byzantine Tradition (Deutsche Bibelgesellschaft: Stuttgart 2007), s. 6.
  14. ^ The Gospel According to John in the Byzantine Tradition (Deutsche Bibelgesellschaft: Stuttgart 2007), s. 5.
  15. ^ The Gospel According to John in the Byzantine Tradition (Deutsche Bibelgesellschaft: Stuttgart 2007), s. 30.
  16. ^ The Gospel According to John in the Byzantine Tradition (Deutsche Bibelgesellschaft: Stuttgart 2007), s. 55.
  17. ^ The Greek New Testament, ed. K. Aland, A. Black, C. M. Martini, B. M. Metzger, and A. Wikgren, in cooperation with INTF, United Bible Societies, 3rd edition, (Stuttgart 1983), p. 357.
  18. ^ The Gospel According to John in the Byzantine Tradition (Deutsche Bibelgesellschaft: Stuttgart 2007), s. 133.
  19. ^ Guglielmo Cavallo: Ricerche sulla maiuscola biblica, Florenz 1967.
  20. ^ A. Cataldi Palau, “A Little Known Manuscript of the Gospels in ‘Maiuscola biblica’: Basil. Gr A. N. III. 12,” Byzantion 74 (2004), p. 506.
  21. ^ Tischendorf, C. v. (1859). Novum Testamentum Graece. Editio Septima. Lipsiae. s. CLVIII. 
  22. ^ Wettstein, Johann Jakob (1751). Novum Testamentum Graecum editionis receptae cum lectionibus variantibus codicum manuscripts (Latince). 1. Amsterdam: Ex Officina Dommeriana. ss. 38-40. Erişim tarihi: 14 Kasım 2010. 
  23. ^ Aland, K.; Black, M.; C. M. Martini, B. Metzger, A. Wikgren (1983). The Greek New Testament (3 bas.). Stuttgart: United Bible Societies. s. XV.  [UBS3]
  24. ^ The Greek New Testament, ed. K. Aland, A. Black, C. M. Martini, B. M. Metzger, and A. Wikgren, in cooperation with INTF, United Bible Societies, 3rd edition, (Stuttgart 1983), p. XV.
  25. ^ The Greek New Testament, ed. B. Aland, K. Aland, J. Karavidopoulos, C. M. Martini, and B. M. Metzger, in cooperation with INTF, United Bible Societies, 4th revised edition, (United Bible Societies, Stuttgart 2001), p. 11.
  26. ^ Nestle, Eberhard et Erwin; communiter ediderunt: K. Aland, M. Black, C. M. Martini, B. M. Metzger, A. Wikgren (1991). Novum Testamentum Graece (26 bas.). Stuttgart: Deutsche Bibelgesellschaft. ss. 12*. 

Konuyla ilgili yayınlar[değiştir | kaynağı değiştir]

  • Russell Champlin, Family E and Its Allies in Matthew (Studies and Documents, XXIII; Salt Lake City, UT, 1967).
  • J. Greelings, Family E and Its Allies in Mark (Studies and Documents, XXXI; Salt Lake City, UT, 1968).
  • J. Greelings, Family E and Its Allies in Luke (Studies and Documents, XXXV; Salt Lake City, UT, 1968).
  • F. Wisse, Family E and the Profile Method, Biblica 51, (1970), pp. 67–75.
  • Annaclara Cataldi Palau, “A Little Known Manuscript of the Gospels in ‘Maiuscola biblica’: Basil. Gr A. N. III. 12”, Byzantion 74 (2004): 463-516.

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]



Haberler Kategorisinden Haberler


  • Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Nedir?:Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? ile ilgili Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Ne Demektir? Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Açıklaması Nedir? Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Cevabı Nedir? Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Kelimesinin Anlamı? Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? konusu Nedir Ne, yaşantımızda sık kullanılan kelimelerden birisi olarak karşımıza çıkar. Hem sosyal medyada hem de gündelik yaşantıda kullanılan ne kelimesi, uzun yıllardan beri dilimizdedir. Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Türk Dil Kurumu na (TDK) göre farklı anlamları olan ne kelimesi, Türkçe de tek başına ya da çeşitli cümleler eşliğinde kullanılabilir. Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Ne kelimesi ne demek, TDK ya göre anlamı nedir sorularının cevabını arayanlar için bildiris.com doğru adres! Peki, ne kelimesi ne demek, TDK ye göre anlamı nedir? Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Ne kelimesinin kökeni ne, ne kelimesinin kaç anlamı var? Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? İşte TDK bilgileri ile merak edilenler
  • Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Açıklaması?:Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Açıklama Bir Terim Kavram Ya Da Başka Dilsel Olgunun Daha İyi Anlaşılması İçin Yapılan Ek Bilgidir. Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Söz Konusu Bilgi Açıklanacak Sözcükten Daha Uzun Olur Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Açıklama İle İlgili Durumun Kanıtı Şu Şekilde Doğrulanabilir Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Bir Sözlükteki Tanım İlgili Sözcük Yerine Kullanılabilirse, Bu Bir Açıklamadır. Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Yani Aynı Bağlam İçinde Hem Sözcük Hem De Tanım Kullanılırsa Ve Anlamsal Açıdan Bir Sorun Oluşturmuyorsa Bu Bir Açıklamadır.
  • Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Gerçek mi?:Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? ile ilgili Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Gerçek anlam Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? sözcüklerin birincil anlamı ile (varsa) bu anlamla doğrudan ilişkili olan anlamlarıdır. Gerçek anlam, temel anlam ile yan anlamların bileşkesidir. Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Bir sözcüğün mecaz olmayan tüm anlamlarını kapsar.
  • Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Hakkında?:Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? ile ilgili Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? burada bulabilirsiniz. Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Detaylar için sitemizi geziniz Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? Bu sayfada Hakkında nedir Hakkında ne demek Hakkında ile ilgili sözler cümleler bulmaca kısaca Hakkında anlamı tanımı açılımı Hakkında hakkında bilgiler Codex Basilensis A. N. III. 12 Nedir? resimleri Hakkında sözleri yazıları kelimesinin sözlük anlamı nedir almanca ingilizce türkçe çevirisini bulabilirsiniz

Safranal, MOUZ, NGC 1416, Halikarnas, Dolichognatha raveni, Abhazyada turizm, Arminiya, Milli Güven Partisi, M4 (Ankara metrosu), Choi Ji Su, Kanım Han, Encinasola, Eric Ayuk, 3000 m hendekli koşu, İsetnofret, Bill Clinton, MÖ 262, Evangelizm, The Highest Heights, İstanbul Deniz Otobüsleri, William Fowler, Adobe Director, Thanatus plumosus, Mesnevi, Kataliz, Frédéric Chopin, Yimpaş Yozgatspor, Bochnia, Honda Jazz, The First Cut Is the Deepest, Osmanlı Türkleri, En un mundo nuevo, Prens Patrick Adası, Yüksekoba, Yusufeli, İnkışla Celalhüyüğü, Tutunamayanlar, Fatih (İstanbul metrosu), Kurşun(II) asetat, Dalpınar, Çakal, Akit TV, Grip, Çanakça, Çatalca, Yasa dışı göç, Mobile Suit Gundam 00, MachineGames, Brezilya bayrağı, TBMM 1. Dönem Malatya milletvekilleri, Uçak motoru, Aleksandra Trusova, DMOZ, Atlanta Thrashers, Mardin, James Joseph Sylvester, Thomas Mitchell (teknik direktör), Gambiyalı, FIBA Avrupa, Andrey Zubkov, Irving Finkel, Baby Love, Falanks, 2024 UEFA Avrupa Konferans Ligi Finali, XI. Gregorius, Conde (Guimarães), Chromileptes, MASKO (İstanbul metrosu), Houghton County, Kontenjan senatörü, At yarışları, Bozuyorum Yeminimi, Yılmaz Meydaneri, Talat Gözbak, Fernando Navarro, Diş anatomisi, Absürt komedi, Sincan, Gjinaj, NGC 48, Küçükçayır, Rize, Rain on Me (Lady Gaga ve Ariana Grande şarkısı), Songkran, Feresa, Antik Mısır tanrıları, Türkiye başbakanlarının gömüldükleri yerler listesi, Ainu, John Wayne Gacy, Bostanabad merkezî bahşı, Ukichiro Nakaya, Nicolaus von Below, Meçhul Dünya, Elul, Mansur İbrahim, Expo 2023 Kahramanmaraş, Otto Hofmann, İlhan Daner, Elektriğin tarihsel gelişimi, Texas AM University, 1836, Stéphane Hessel, Laurasia,
Yukarı Volta bayrağı Anlamı Nedir, Yukarı Volta bayrağı Nasıl Oluştu, Yukarı Volta bayrağı Tarihi, Yukarı Volta bayrağı Renkleri, Yukarı Volta bayrağı Tasarımı, Mehmet Ümit Küçükkaya Kimdir?, Murat Çakar Kimdir?, Fotomekanik Nedir?, Meral Garip Kimdir?, Torpilli Nedir?, Nilgün Dalkılıç Kimdir?, Fotojen Nedir?, Caner Arduç Kimdir?, Yugoslavya bayrağı Anlamı Nedir, Yugoslavya bayrağı Nasıl Oluştu, Yugoslavya bayrağı Tarihi, Yugoslavya bayrağı Renkleri, Yugoslavya bayrağı Tasarımı, Kaan Altındağ Kimdir?, Toriğini Çalıştır Nedir?, Fosilli Nedir?, Necla Aktay Kimdir?, Fosforsuz Nedir?, Cuma Karavar Kimdir?, Yusuf Çakmak Kimdir?, Fosforik Nedir?, Talış bayrağı Anlamı Nedir, Talış bayrağı Nasıl Oluştu, Talış bayrağı Tarihi, Talış bayrağı Renkleri, Talış bayrağı Tasarımı, Gizem Albaş Kimdir?, Fosforışıl Nedir?, Fosfatsız Nedir?, Ali Çelebi Kimdir?, Tülin Keçeci Güngör Kimdir?, Edanur Altıntaş Kimdir?, Yrd Doç Dr Birsel Aybek Kimdir? Yrd Doç Dr Birsel Aybek Nereli Yrd Doç Dr Birsel Aybek Kaç Yaşında?, Fosfatlı Nedir?, Topsuz Nedir?, Sovyetler Birliği bayrağı Anlamı Nedir, Sovyetler Birliği bayrağı Nasıl Oluştu, Sovyetler Birliği bayrağı Tarihi, Sovyetler Birliği bayrağı Renkleri, Sovyetler Birliği bayrağı Tasarımı, Aslan Sezgin Kimdir?, Topraksız Nedir?, Şener Pul Kimdir?, Topraksı Nedir?, Serap Çakır Kimdir?, Selma Karaman Kimdir?, Formaliteci Nedir?, Yavuz Tellioğlu Kimdir?, Toprakçıl Nedir?, Forgetful Nedir?, Sırbistan-Karadağ bayrağı Anlamı Nedir, Sırbistan-Karadağ bayrağı Nasıl Oluştu, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tarihi, Sırbistan-Karadağ bayrağı Renkleri, Sırbistan-Karadağ bayrağı Tasarımı, Toprak Rengi Nedir?, For Nedir?, İsmail Aybars Aksoy Kimdir?, Nail Çiler Kimdir?, Toprak Altı Nedir?, Fonolojik Nedir?, Bekir Sıtkı Tarım Kimdir?, İhsan Sarıyar Kimdir?, Topolojik Nedir?, Hasan Bitmez Kimdir?, Topoğrafik Nedir?, Sancak-ı Şerif Anlamı Nedir, Sancak-ı Şerif Nasıl Oluştu, Sancak-ı Şerif Tarihi, Sancak-ı Şerif Renkleri, Sancak-ı Şerif Tasarımı, Lütfi İlteriş Öney Kimdir?, Ufuk Değerliyurt Kimdir?, Folklorik Nedir?, Rana Berk Kimdir?, Toplum Dışı Nedir?, Fokurdak Nedir?, Toplum Bilimsel Nedir?, Fodulca Nedir?, Ayla Bedirhan Çelik Kimdir?, Harun Özgür Yıldızlı Kimdir?, Samara bayrağı Anlamı Nedir, Samara bayrağı Nasıl Oluştu, Samara bayrağı Tarihi, Samara bayrağı Renkleri, Samara bayrağı Tasarımı, Figen Yıldırım Kimdir?, Flüoresan Nedir?, Ayhan Özçelik Kimdir?, Toplanık Nedir?, İzzet Kaplan Kimdir?, Mühip Kanko Kimdir?, Prensin Bayrağı Anlamı Nedir, Prensin Bayrağı Nasıl Oluştu, Prensin Bayrağı Tarihi, Prensin Bayrağı Renkleri, Prensin Bayrağı Tasarımı, Recep Bozdemir Kimdir?, Ali Topçu Kimdir?, Toparlakça Nedir?, Hurşit Çetin Kimdir?, Fadik Temizyürek Kimdir?, Toparlağımsı Nedir?, Toparlacık Nedir?, Osmanlı bayrağı Anlamı Nedir, Osmanlı bayrağı Nasıl Oluştu, Osmanlı bayrağı Tarihi, Osmanlı bayrağı Renkleri, Osmanlı bayrağı Tasarımı, Ülkü Doğan Kimdir?, Mehmet Akif Perker Kimdir?, Necmi Özgül Kimdir?, Top Sakallı Nedir?, Hasan Daşkın Kimdir?, Hasan Memişoğlu Kimdir?, Nazi Almanyası bayrağı Anlamı Nedir, Nazi Almanyası bayrağı Nasıl Oluştu, Nazi Almanyası bayrağı Tarihi, Nazi Almanyası bayrağı Renkleri, Nazi Almanyası bayrağı Tasarımı, Fitopatolojik Nedir?, Öztürk Keskin Kimdir?, Şeref Baran Genç Kimdir?, Tonla Nedir?, Nuran Ergen Kılıç Kimdir?, Fitne Kumkuması Nedir?, Filiz Orman Akın Kimdir?, Tombulca Nedir?, Fitne Fücur Nedir?, Zürriyetsiz İsminin Anlamı Nedir?, Fitilsiz Nedir?, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Anlamı Nedir, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Nasıl Oluştu, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tarihi, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Renkleri, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tasarımı, Zürriyetli İsminin Anlamı Nedir?, Mustafa Süleyman Kurtar Kimdir?, Züppe İsminin Anlamı Nedir?,