Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir?

Yahudiliğe geçiş Nedir?

Yahudiliğe geçiş Nedir?, Yahudiliğe geçiş Nerededir?, Yahudiliğe geçiş Hakkında Bilgi?, Yahudiliğe geçiş Analizi? Yahudiliğe geçiş ilgili Yahudiliğe geçiş ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz.  Yahudiliğe geçiş ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Yahudiliğe geçiş Ne Anlama Gelir Yahudiliğe geçiş Anlamı Yahudiliğe geçiş Nedir Yahudiliğe geçiş Ne Anlam Taşır Yahudiliğe geçiş Neye İşarettir Yahudiliğe geçiş Tabiri Yahudiliğe geçiş Yorumu 

Yahudiliğe geçiş Kelimesi

Lütfen Yahudiliğe geçiş Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Yahudiliğe geçiş İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Yahudiliğe geçiş Kelimesinin Anlamı? Yahudiliğe geçiş Ne Demek? ,Yahudiliğe geçiş Ne Demektir? Yahudiliğe geçiş Ne Demektir? Yahudiliğe geçiş Analizi? , Yahudiliğe geçiş Anlamı Nedir?,Yahudiliğe geçiş Ne Demektir? , Yahudiliğe geçiş Açıklaması Nedir? ,Yahudiliğe geçiş Cevabı Nedir?,Yahudiliğe geçiş Kelimesinin Anlamı?,Yahudiliğe geçiş Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Yahudiliğe geçiş Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Yahudiliğe geçiş Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Yahudiliğe geçiş Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız

Yahudiliğe geçiş Kelimesinin Anlamı Nedir? Yahudiliğe geçiş Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Yahudiliğe geçiş Kelimesinin Anlamı Ne demektir?

Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı

Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:

Söylemek, söz söylemek -  Ad vermek -  Bir dilde karşılığı olmak -  Herhangi bir ses çıkarmak -  Herhangi bir kanıya, yargıya varmak -  Düşünmek - Oranlamak  - Ummak, - Erişmek -  Bir işe kalkışmak, yeltenmek -  Saymak, kabul etmek -  bir şey anlamına gelmek -  öyle mi,  - yani, anlaşılan -  inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü

Yahudiliğe geçiş Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır

Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı

Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. -  Muşmulaya döngel de derler.

Kamer `ay` demektir. -  Küt dedi, düştü. -  Bu işe herkes ne der? -  Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. -  Bundan sonra gelir mi dersin? -  Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. -  Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Yahudiliğe geçiş - Demek gideceksin.

Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler

- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek

 - dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin  - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok

Yahudiliğe geçiş

Yahudiliğe geçiş Nedir? Yahudiliğe geçiş Ne demek? , Yahudiliğe geçiş Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi

Yahudiliğe geçiş Kelimesinin Anlamı? Yahudiliğe geçiş Ne Demek? Yahudiliğe geçiş Ne Demektir? ,Yahudiliğe geçiş Analizi? Yahudiliğe geçiş Anlamı Nedir? Yahudiliğe geçiş Ne Demektir?, Yahudiliğe geçiş Açıklaması Nedir? , Yahudiliğe geçiş Cevabı Nedir? , Yahudiliğe geçiş Kelimesinin Anlamı?






Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir?

Yahudiliğe geçiş

Vikipedi, özgür ansiklopedi
        

Yahudiliğe geçiş (İbraniceגיור, romanize: giyyur), Yahudi cemaatinin üyesi olmayı arzulayan Yahudi olmayan birinin yaptığı dini işlemdir. Yahudiliği tercih etmek, Yahudilik ilkelerine uymayı istemektir. Yahudi milletinin bir parçası olunamaz, çünkü Yahudiler bir etnisitedir.[1] Bu dini geçiş bazen Yahudilikleri şaibeli olanların Yahudiliğini tasdiklemek için de yapılmaktadır.

Din değiştirme prosedüründe Yahudilik içindeki farklı mezheplerde farklı koşullar aranmaktadır. Bir mezhep içinde din değiştiren kimsenin Yahudiliğinin başka bir mezhepçe kabul edilmesinin bir garantisi yoktur.[2]

Kişinin, Yahudi ilkelerine uyup bu dini icra etmesi için Yahudiliğe geçmesi şart değildir. Yahudilik'te bu kişilere "dürüst goylar" denir (bkz. Eyyub). Yahudi geleneklerine uyan çeşitli gruplar bulunmaktadır. Örneğin, Rusya'daki Subbotnikler Yahudiliğin birçok dini unsurunu kabul edip uygulamalarına rağmen dinen Yahudiliğe geçmemişlerdir.[3]

Terminoloji[değiştir | kaynağı değiştir]

Rabinik Yahudilik'te Yahudiliğe geçen adama ahitsel bir kelime olan ger (İbraniceגר, çoğul gerim) ve kadına giyoret denir. Bu kelime, Tevrat'ın Koini Yunancası tercümesinde "dönme"ler için kullanılan kelimeden türemiştir. Karaizm'de ise, Yahudiliğe geçme sürecinde olan kişilere "ger" denip bu süreç tamamlandıktan sonra tam anlamıyla "Yahudi" denir.[4]

Ger kelimesi İbranice'de gar (גר) kökünden gelip anlamı "yerleşmek", "ikamet etmek"tir. Eski Ahit'te bu terim "yabancılar" veya "ikamet edenler" için kullanılır.[5] Marc Angel'in yazısına göre:

"İbranice ger'in anlamı "yabancı" olup İsrailoğullarının arasında yaşayıp da İsrailoğullarına bağlı olmayan kişilere denir. Tevrat, yabancılara şefkat ve eşit haklar verilmesini emrettiğinde bahsettiği yabancılar bu kişilerdir. Fakat, Rabinik edebiyatta ger aynı zamanda Yahudiliğe sonradan geçenler için de kullanılır..."[6]

Angel'in açıklamasına göre, "ger"in kutsal kitaptaki edebi tanımı, Levililer 19:33-34'te de kullanıldığı gibi "yabancı"dır:

Ülkenizde sizinle birlikte yaşayan bir ger'e kötü davranmayın. Ona sizden biriymiş gibi davranacak ve onu kendiniz kadar seveceksiniz. Çünkü siz de Mısır'da ger'diniz. Tanrınız RAB benim.

Yahudiler, Mısır'da dönme değil de yabancı oldukları için ger'in anlamı "yabancı"dır. Eski Ahit'in hiçbir yerinde ger'in açıkça Yahudiliğe sonradan geçenler için kullanıldığı görülmemektedir. Eski Ahit'te konuyla ilgili en alakalı madde, Pesah sunusunu yemeden önce din değiştirip sünnet olan bir "yabancı" (ger)'dan bahsediliyor olmasıdır (Exodus 12:48). Bir başka pasajda ise, savaşta elde edilen kadınların eş olarak alınıp zorla dinleri değiştirilmelerinden bahsedilir (Deuteronomy 21:10-14).

Talmud'da ise "ger" iki farklı şekilde kullanılır: ger tzedek, "dürüst dönme" anlamına gelen Yahudiliğe geçen kişileri ifade ederken, ger toşav, İsrail diyarında Yahudi olmayıp da Nuh'un Evrensel Yasalarına sadık olan kişileri ifade eder.[7] Bugünün modern kullanılışıyla ger'in anlamı Yahudiliğe sonradan geçenlerdir.[8]

Genel bakış[değiştir | kaynağı değiştir]

Birkaç Suriye Yahudi cemaati dışında,[9] bütün ana Yahudilik formları samimice Yahudiliğe geçmek isteyenlere kapısını açık tutmaktadır.[10] Her akım kendi akımı içinde din değiştirenleri kabul etmektedir. Mezhepten mezhebe kurallar farklılıklar göstermektedir.

Rabinik Yahudiliğe göre, gerut kuralları kanun kodlarında, Talmud ve Şulhan Aruh gibi metinlerde bulunur. Bu kurallar Ortodoks ve Muhafazakâr Yahudilik'te uygulanır. Yahudi kanunları genelde dönmeler ve dini gerutlar için caydırıcı olarak yorumlanır. Eskiden, hahamlar din değiştirmek isteyenleri üç kere reddeder ve kişi hala Yahudi olmak istiyorsa o zaman sürecin başlaması kabul edilirdi.[2] Bu hareket bazı konular baz alınarak haklı çıkarılırdı:

  • Yahudi kanunları, diğer ulusların arzuladığı kanunlardan daha sıkıdır; Yahudilik kurallarınca dini görevlerden dışlanmış kimse hiçbir şeyi değiştirmeksizin yüksek seviyede "dürüst goy" olabilirdi.
  • Yahudiler düzenli olarak ve genelde yüksek derecede zülume maruz kaldıklarından bir dönme hayatını ölümcül bir şekilde tehlikeye atmaktadır.
  • Rut Kitabı'nda Naomi, Rut İbrani halkına katılmadan önce onu kendi halkına dönmesi için üç kere ikna etmeye çalışmıştır.

Fakat, hahamlar, kişinin samimiyetinin Yahudiliğe geçme sürecinin başlamasına geçerli bir sebep olarak görmeye başladı. Bu durum, kişinin bet din denen üç hakimli Yahudi "mahkemesi"nde test edilip resmi olarak kabul edilmesini şart koşar. Tercihen üç hahamın dayan (hakim) olarak görev yapması beklenirken bazı durumlarda bir haham ve artı iki cemaat lideri de bu süreç için yeterli olup, bet din kişiye Ştar geirut ("Yahudiliğe Geçme Sertifikası") sunar.[11]

Halaha kurallarının uygulanışında Modern Ortodoks Yahudiliğin aksine Muhafazakâr Yahudilik daha yumuşak bir yol takip eder. Kişinin hangi akım içinde ve ne amaçla din değiştirdiğine bakmaksızın rabinik normlara uygun olarak din değiştirip değiştirmediğini dikkate alır. Buna göre, Reform veya Yeniden yapılanmacı Yahudilik akımları içinde din değiştiren kişi, mikveye girmiş, bet dinin önüne çıkmış ve erkek ise brit mila yapmış (eğer erkek sünnetliyse sembolik olarak hatafat dam brit yapmış) ise kişinin Yahudiliği kabul edilir.

Reformist Yahudilik'te Yahudiliğe geçmenin koşulları farklıdır. Bu akımın görüşüne göre, "Din değiştirmek isteyen kişi, Yahudi teolojisini, ayinlerini, tarihini, kültürünü ve geleneğini çalışmalı ve Yahudiliği yaşamında uygulamalıdır. Eğitimin süresi ve formatı hahamdan hahama ve cemaatten cemaate değişmesine rağmen bu cemaatlerin çoğu temel Yahudilik kursunu, bir hahamla bire bir eğitimi, ibadetlere katılımı ve ev ve sinagoglarda dinin uygulanışını şart koşar."

Her ne kadar bazı durumlarda bir bebeğin Yahudiliğe geçişi kabul edilse de (örneğin, evlat edinilmiş bir bebek veya Yahudiliğe sonradan geçmiş bir çiftin bebeği) bu kişiye, dinen yetişkin sayılan yaşta (kızlar için 12 ve erkekler için 13 yaşında), Yahudi kalmak isteyip istemediği sorulur. Bu standart, halahayı bağlayıcı kabul eden Ortodoks ve Muhafazakâr cemaatlerde uygulanır.[12][13]

Karaizm, Rabinik Yahudiliği kabul etmeyip farklı koşullar arar. Geleneksel olarak dönmeleri kabul etmeyen Karay Yahudiliği son zamanlarda bu geleneği kaldırmıştır. Karayların sunduğu rapora göre, 500 yıl sonra, 1 Ağustos 2007'de ilk defa Karay Yahudiliğine geçme olayı gerçekleşmiştir. Bir senelik eğitimin ardından, Kuzey California'da bir sinagogda düzenlenen bir törenle 10 yetişkin ve 4 çocuk Karay Yahudiliğine geçmiştir. Bu din değiştirme olayı, Karay Bilgeler Konseyi'nin dönmeleri kabul etmeme kuralını kaldırmasından 15 sene sonra gerçekleşmiştir.[14]

Koşullar[değiştir | kaynağı değiştir]

Mikve

Talmud'u yaratan Amoraimler Yahudiliğe geçmek için üç koşul arar,[15] ve bu koşulların uygulanışına bet din tarafından tanıklık edilip kabul edilmelidir:

  • Erkek, sünnet olmalıdır (hazır sünnetliyse sembolik sünnet yapılır)[2]
  • Mikveye girip arınmalıdır[2]
  • Kutsal Tapınak'ta (Bet Amikdaş) kurban sunmalıdır. (Artık Kutsal Tapınak var olmadığı için bu kural bir sonraki Kutsal Tapınak kurulana kadar kaldırılmıştır).

Yahudiliğe geçen kişinin halahayı anlayıp görevlerini kabul etmesi beklenir. Bu her ne kadar Talmud'da apaçık yazmasa da, yorumlarda ima edilmiştir.[16]

Bu koşullar yerine getirildiğinde bet din Ştar Giur (Yahudiliğe Geçme Sertifikası) sunup kişiyi Yahudi kabul eder.

Sünnet koşuluyla ilgili ilk tartışma[değiştir | kaynağı değiştir]

MS 1. yüzyılda Antik İsrail'de, Mişna düzenlenmeden önce, dönmeler için sünnet konusu fanatiklerle liberal gruplar arasında tartışma konusuydu.

Yehoşuha ben Hananiya'nın görüşüne göre, Yahudi inanç ve kanunların kabulünün yanı sıra, Yahudiliğe geçmek isteyen kişi mikveye girmeliydi. Rabbi Elazar ben Azarya'ya göre ise kişi sünnet olmalıydı. Bir benzer tartışma da sünnet derisiz doğan kişilerin Yahudiliğe geçmesiyle ilgiliydi; Şamaycılara göre, kişinin penisinden sembolik olarak kan akıtılması gerekirken İlelciler bunun gereksiz olduğunu savunmaktaydı.[17]

Yahudi anneden doğan çocukların sünnet edilme gerekliliği, Yahudiliğe geçmek isteyenlerin sünnet olması gerektiği konusunda destek sağlıyordu. Midraş'ta dediğine göre: "Eğer oğulların [sünnet yoluyla] tanrılığımı kabul ediyorsa ben de onların Tanrı'sı olayım ve onları topraklara getireyim; ama eğer gerek sünnet ve gerek Şabat kurallarına uymayıp Ahit'e karşı gelirlerse Vadedilmiş Topraklara giremesinler".[18] "Sünnetsiz Şabat'a sahip çıkanlar işgalcidirler ve cezayı hakkederler".[19]

Fakat, Babil Talmudunda bunun karşı görüşü savunulur: "Mikveye giren fakat sünnet olmayan erkek veya sünnet olan fakat mikveye girmeyen erkek Yahudiliğe geçmiştir".[20]

Flavius Josephus'un Jewish Antiquities kitabında aktardığına göre, Ananias isimli Yahudi bir tüccarın tavsiyesi üzerine Adiabene kralı Izates Musa'nın kanunlarına uymaya karar verdi. Sünnet olmaya karar veren Izates'in, kendisi gibi Yahudi geleneklerini benimseyen annesi Helena'nın, halkın "garip ve yabancı ayin" düzenleyen krala sadık kalmayacağını söylemesi üzerine Izates sünnet olmaktan vazgeçti. Ananias da Helena ile aynı fikirdeydi; Tanrı'ya tapma sünnet olmaktan daha önemliydi ve halkından korkup da sünnet olamadığı için Tanrı onu affederdi. Fakat, kanunları iyi bilen Celileli Elazar'ın krala kanunları bilmekle uygulamanın iki ayrı şey olduğunu söyleyip sünnet olması gerektiği konusunda kralı ikna etti. Kralın sünnet olduğunu duyan Ananias ve Helena bunun doğuracağı sonuçlardan korkuyordu. Fakat Josephus'un anlattığına göre Tanrı onu korudu. Kutsanmış ve barış dolu bir iktidar sürmesi üzerine Helena Kudüs Tapınağı'na Tanrı'ya şükretmeye gitti; bu sırada bölgede kıtlık olduğundan Helena yanında Kudüs halkına yiyecek ve erzak getirdi.[21]

Modern uygulama[değiştir | kaynağı değiştir]

Din değiştirme konusunda farklı Yahudilik kolları farklı koşullar aramaktadır bu da dini politikada gerginlik yaratmaktadır. Ortodoksların ortodoks olmayan din değiştirmeleri kabul etmemesinin sebeplerinden biri, kişi her ne kadar halaha kurallarına uygun şekilde din değiştirmiş olsa da din değiştirme sürecindeki hahamın ortodoks olmamasıdır.

Genel olarak mikveye girmek Yahudiliğe geçmenin önemli bir bölümünü oluşturur. Eğer kişi erkekse sünnet de bu sürecin bir parçasıdır. Eğer kişi tıbben sünnet olmuşsa ayinsel olarak bir damla kan akıtılır.[22]

Olgunluk[değiştir | kaynağı değiştir]

Çocuk yaşta Yahudiliğe geçirilen kişinin dinen yetişkin sayıldığı bir yaşta (genelde kızlar için 12 ve erkekler için 13 yaşında) Yahudilik'ten çıkma hakkı vardır.[23]

Reformist Yahudiliğin bakış açısı[değiştir | kaynağı değiştir]

ABD Reformist Yahudilik'te kişinin Yahudiliğe geçmesi için herhangi bir kural veya ayinin gerekliliği konseptine karşı çıkılır. 19. yüzyılın sonlarında Amerikan Reformist hahamların resmi makamı olan Amerikan Hahamları Merkez Konferansı'nda kişini Yahudiliğe geçmesi için herhangi bir törenin yapılması gerekmediği resmileştirilmiştir.[24]

Her ne kadar bu karar birçok Reformist haham tarafından eleştirisel açıdan incelendiyse de Amerikan Reform Yahudiliğinin resmi politikası hala değişmemiştir.[25] Böylece, Yahudiliğe geçmek isteyen kişiden mikveye girme, sünnet olma veya mitsvaların kabulu istenmemektedir. Zorunlu olmasa dahi bet din önüne çıkmak tavsiye edilir. Yahudiliğe geçenlerin bulundukları yerel Reformist cemaatin dini standartlarına uymaları beklenir.[26]

Mezhepler arası görüş[değiştir | kaynağı değiştir]

Reform cemaatleri içindeki aşırı farklılıklara cevap olarak Muhafazakâr Yahudilik hareketi biraz farklı bir yola başvurur. Muhafazakârların yasal fikirlerine göre, Reformist akımlarda Yahudiliğe geçenlerin, halahada anlatılan minimal muhafazakâr kurallar olan sünnet olma, mikveye girme, muhafazakâr bet din önüne çıkma ve muhafazakâr Yahudilik hakkında eğitim alma gerçekleştiği takdirde Yahudilikleri kabul edilir.[27]

Ortodoks Yahudiliğe göre Ortodoks olmayan bir cemaatte din değiştirenlerin Yahudiliği geçerli değildir. Bunun tam tersine, katı Ortodoks kuralları altında Yahudiliğe geçenlerin Yahudilikleri Reform ve Muhafazakâr cemaatlerce kabul edilmektedir. Fakat, İsrail'deki Haredi Ortodokslar, Reform ve Muhafazakârlar altında din değiştirenlerin yanı sıra, Ortodoks hahamların yeterince tutucu olmadığı gerekçesiyle bu akım altında Yahudiliğe geçenlerin Yahudiliklerini tanımamaktadır.[28]

Karay görüşü[değiştir | kaynağı değiştir]

Karaylık'ta ilk intisap 1950 yılında İsrail'e göç eden Mordehay Avraham Alfandari adlı bir Sefarad Musevisinin Karay Cemaatine kabul edilmek istemesi ile ilgili talebi nedeniyle söz konusu olmuştur. 2006'dan itibaren İsrail'de Moetset Hahamim (Bilgeler Konseyi), Amerika'daki Karay Yahudi Üniversitesi'nde Karaizm'e geçmek isteyenleri kabul etmektedir. Sadece bu uygulama İsrail (Mısır kökenli) ve Amerika Karay (Mısır kökenli) cemaatlerine has bir uygulamadır. Eğer kişi baba tarafından Yahudi ise bu prosedüre gerek yoktur; ama anne tarafından Yahudi ise Tanah'a göre Yahudi sayılmadığı için Giyur prosedürünün uygulanması gerekir. Karaizm'e geçmenin şartları, bir yıl eğitim almak, erkekse sünnet olmak ve bir Tanah karakteri olan Rut'un ettiği yemini etmektir:

כִּי אֶל-אֲשֶׁר תֵּלְכִי אֵלֵךְ, וּבַאֲשֶׁר תָּלִינִי אָלִין—עַמֵּךְ עַמִּי, וֵאלֹהַיִךְ אֱלֹהָי. בַּאֲשֶׁר תָּמוּתִי אָמוּת, וְשָׁם אֶקָּבֵר; כֹּה יַעֲשֶׂה יְהוָה לִי, וְכֹה יוֹסִיף—כִּי הַמָּוֶת, יַפְרִיד בֵּינִי וּבֵינֵךְ

"Sen nereye gidersen ben de oraya gideceğim, sen nerede kalırsan ben de orada kalacağım. Senin halkın benim halkım, senin Tanrın benim Tanrım olacak. Sen nerede ölürsen ben de orada öleceğim ve orada gömüleceğim. Eğer ölümden başka bir nedenle senden ayrılırsam, RAB bana daha kötüsünü yapsın."[29]

Neticesi[değiştir | kaynağı değiştir]

Yahudiliğe geçme süreci başlayıp bittikten sonra, kişinin samimiyetsiz veya art niyetle din değiştirdiği ispatlanmadığı sürece, kişi artık Yahudi'dir ve bu statü geri alınamaz. Kişinin Yahudiliğinin geçerli olup olmadığına bet din karar verir.[30]

Anusim[değiştir | kaynağı değiştir]

Yakın zamanda, zorla Hristiyanlık veya İslam gibi başka dinlere geçirilen Anusimlerin Yahudilikleri yinelenmiştir. Bu kişilerin birçoğunun Yahudi olduğuyla ilgili delillerin yetersizliğinden Yahudiliğe geçme prosedürü en yaygın seçenek olmaktadır.[31]

Ayrıca bakınız[değiştir | kaynağı değiştir]

Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]

  1. ^ "Judaism 101: Jewish Attitudes Toward Non-Jews". 26 Nisan 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mayıs 2011. 
  2. ^ a b c d "BBC – Religion & Ethics – Converting to Judaism". 1 Aralık 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mayıs 2011. 
  3. ^ "Russian Saturday!". 29 Şubat 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mayıs 2011. 
  4. ^ "Arşivlenmiş kopya" (PDF). 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mayıs 2011. 
  5. ^ "Bible Encyclopedia: Stranger". 8 Ekim 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mayıs 2011. 
  6. ^ Marc D. Angel (2005). "Choosing to Be Jewish, K'Tav Publishing.
  7. ^ "Ger Toshav – A Look at the Sources for Contemporary Application:A Proposal for Intermarried and other Allies in our Midst". 26 Ocak 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mayıs 2011. 
  8. ^ "Converts – Conversion to Judaism". 11 Temmuz 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mayıs 2011. 
  9. ^ "The New York Times article". 4 Kasım 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mayıs 2011. 
  10. ^ "My Jewish Learning: Jewish Attitudes Toward Proselytes". 6 Ekim 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mayıs 2011. 
  11. ^ "Who is a Jew? – Art History Online Reference and Guide". 27 Eylül 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mayıs 2011. 
  12. ^ Robinson, George. Essential Judaism: A Complete Guide to Beliefs, Customs and Rituals. New York: Simon & Schuster, 2000. ISBN 0-671-03480-4, pgs 229–232.
  13. ^ "What is Conservative Judaism?". 18 Ekim 1996 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mayıs 2011. 
  14. ^ Karaites hold first conversion in 500 years 11 Ekim 2008 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.. 2 August 2007, JTA Breaking News.
  15. ^ Keritot 8b
  16. ^ "Conversion". 17 Temmuz 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mayıs 2011. 
  17. ^ Babylonian Talmud, Shabbat 135a and Gerim 2:2, cited in The Way of the Boundary Crosser: An Introduction to Jewish Flexidoxy. Lanham, MD: Rowman & Littlefield, 2005. 214-19.
  18. ^ Midraş Genesis Rabbah xlvi
  19. ^ Midraş Deut. Rabbah i
  20. ^ Babylonian Talmud, Yevamot 46a and Gerim 1:6, cited in The Way of the Boundary Crosser: An Introduction to Jewish Flexidoxy. Lanham, MD: Rowman & Littlefield, 2005. 214-19
  21. ^ Josephus F, Retrieved 2011-1-20 Book 20 Chapter 2 8 Mart 2021 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
  22. ^ "concert.org: THE CONVERSION PROCESS". 23 Şubat 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mayıs 2011. 
  23. ^ "Conversion to Judaism Resource Center". 28 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mayıs 2011. 
  24. ^ CCAR Yearbook 3 (1893), 73–95; American Reform Responsa (ARR), no. 68, at 236–237.
  25. ^ CCAR Responsa "Circumcision for an Eight-Year-Old Convert" 5756.13 and Solomon Freehof, Reform Responsa for Our Time, no. 15.
  26. ^ "Q & A – Urj". 8 Eylül 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mayıs 2011. 
  27. ^ Proceedings of Committee on Jewish Law and Standards: 1980–1985, pp. 77–101.
  28. ^ "Arşivlenmiş kopya". 24 Aralık 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mayıs 2011. 
  29. ^ "Rut 1:16-17". 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mayıs 2011. 
  30. ^ "Conversion to Judaism in Jewish law ... – Google Books". 12 Kasım 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Mayıs 2011. 
  31. ^ Kulanu - Anusim[ölü/kırık bağlantı]

Notlar[değiştir | kaynağı değiştir]

  • Proceedings of the Committee on Jewish Law and Standards of the Conservative Movement 1927–1970, Vol. II, Ed. David Golinkin, The Rabbinical Assembly, 1997
  • Norman Lamm, Seventy Faces: Divided we stand, but its time to try an idea that might help us stand taller, Moment Vol. II, No. 6, June 1986 – Sivan 5746
  • Mayer E. Rabinowitz Comments to the Agunot Conference in Jerusalem, July 1998, and on the Learn@JTS website.
  • Emmanuel Rackman, letter in Jewish Week 8 May 1997, page 28.
  • Joseph Soloveitchik Orthodox, Conservative and Reform Jews in the United States: Second article in a series on Responsa of Orthodox Judaism in the United States, 1954
  • Jack Wertheimer, Ed., Tradition Renewed: A History of the Jewish Theological Seminary of America, Vol. II, p. 450, 474, JTS, NY, 1997
  • Rabbi Josef Lifland Converts and Conversion to Judaism. Gefen Publishing House. ISBN 965-229-235-4

Dış bağlantılar[değiştir | kaynağı değiştir]


Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Nedir? :Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? ile ilgili Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Ne Demektir? Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Açıklaması Nedir? Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Cevabı Nedir? Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Kelimesinin Anlamı? Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? konusu Nedir Ne, yaşantımızda sık kullanılan kelimelerden birisi olarak karşımıza çıkar. Hem sosyal medyada hem de gündelik yaşantıda kullanılan ne kelimesi, uzun yıllardan beri dilimizdedir. Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Türk Dil Kurumu na (TDK) göre farklı anlamları olan ne kelimesi, Türkçe de tek başına ya da çeşitli cümleler eşliğinde kullanılabilir. Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Ne kelimesi ne demek, TDK ya göre anlamı nedir sorularının cevabını arayanlar için bildiris.com doğru adres! Peki, ne kelimesi ne demek, TDK ye göre anlamı nedir? Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Ne kelimesinin kökeni ne, ne kelimesinin kaç anlamı var? Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? İşte TDK bilgileri ile merak edilenler
Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Açıklaması? :Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Açıklama Bir Terim Kavram Ya Da Başka Dilsel Olgunun Daha İyi Anlaşılması İçin Yapılan Ek Bilgidir.Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Söz Konusu Bilgi Açıklanacak Sözcükten Daha Uzun Olur Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Açıklama İle İlgili Durumun Kanıtı Şu Şekilde Doğrulanabilir Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Bir Sözlükteki Tanım İlgili Sözcük Yerine Kullanılabilirse, Bu Bir Açıklamadır. Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Yani Aynı Bağlam İçinde Hem Sözcük Hem De Tanım Kullanılırsa Ve Anlamsal Açıdan Bir Sorun Oluşturmuyorsa Bu Bir Açıklamadır.
Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Gerçek mi? :Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? ile ilgili Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? burada bulabilirsiniz. Detaylar için sitemizi geziniz Gerçek anlam Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? sözcüklerin birincil anlamı ile (varsa) bu anlamla doğrudan ilişkili olan anlamlarıdır. Gerçek anlam, temel anlam ile yan anlamların bileşkesidir. Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Bir sözcüğün mecaz olmayan tüm anlamlarını kapsar.
Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Hakkında? :Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? ile ilgili Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? burada bulabilirsiniz. Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Detaylar için sitemizi geziniz Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? Bu sayfada Hakkında nedir Hakkında ne demek Hakkında ile ilgili sözler cümleler bulmaca kısaca Hakkında anlamı tanımı açılımı Hakkında hakkında bilgiler Yahudiliğe geçiş nedir?, Yahudiliğe geçiş anlamı nedir?, Yahudiliğe geçiş ne demektir? resimleri Hakkında sözleri yazıları kelimesinin sözlük anlamı nedir almanca ingilizce türkçe çevirisini bulabilirsiniz
Toxoplasma gondii, Dominique Johnson, Carnot teoremi (dikmeler), Hhohho Bölgesi, Valbondione, Gilles Archambault, Lubombo Bölgesi, Kevin Spacey, Diuca, Sıcak Neptün, Yeşil parti, Magomedrasul Asluev, Muhbir (film, 1935), Güney Asya, Minarkizm, Psikanalitik teori, Akapulkoit, Yenikapı Batıkları, Habzeism, Kapasitelerine göre stadyumlar listesi, Metakromatik lökodistrofi, Afroamerikan, Harry Kane, Somerby, Leicestershire, I. Lucius, Huaying, Giresunda 2023 Türkiye cumhurbaşkanlığı ve genel seçimleri, Saksonya Eyalet ve Üniversite Kütüphanesi Dresden, Ekstrapiramidal sistem, Büyük Mecidiye Camii, Estonya 19 yaş altı millî futbol takımı, Amon ülkesi, Kalaycı, Tekman, Katı kişi sendromu, Systellura, Yeniköy, Maçka, Achillea nobilis, Gord, Neftehimik Buz Sarayı, Kurbağalı Dere, Hakkı Tomaç, Notoscolex, Himeunka, Helotropha, Salvia sucrensis, Koray Group, Box Elder, Ayrancı Tren İstasyonu, Hethe, Warnham, Shiselweni Bölgesi, Podolínec, Askerî Yargıtay, Litvanlar listesi, Vasküler demans, Konstandinos Hristoforu, Rana culaiensis, Hama ve Humus Sancağı, Zulu Savaşı, Daniel Theis, İOS, İshakçelebi Tren İstasyonu, İOS 8, Lusutfu Nehri, Daley Blind, Scytodes akytaba, Laküner felç, Mardin Müzesi, Wugigarra nauo, İOS 4, Froilan Tenorio, Gültepe, Bismil, Svaziland, Belarus erkek millî hentbol takımı, Kullanıcı dostu, CUDA, Berlepschia, Katapleksi, İOS 17, Engizisyon, Lapis lazuli, Desmanthidae, Arapgir, Kuzeyyaka, Kepez, Korona virüs, İOS 16, Kalemiye, Jiulongpo, Pseudacanthicus, Hamile, NGC 3802, Bulbophyllum erosimarginatum, İOS 15, TERF, 1962 UEFA Kupa Galipleri Kupası Finali, Castuera, Suavi Tedü, Anal kanser, NGC 3804, İOS 14,
İhsan Sarıyar Kimdir?, Topolojik Nedir?, Hasan Bitmez Kimdir?, Topoğrafik Nedir?, Sancak-ı Şerif Anlamı Nedir, Sancak-ı Şerif Nasıl Oluştu, Sancak-ı Şerif Tarihi, Sancak-ı Şerif Renkleri, Sancak-ı Şerif Tasarımı, Lütfi İlteriş Öney Kimdir?, Ufuk Değerliyurt Kimdir?, Folklorik Nedir?, Rana Berk Kimdir?, Toplum Dışı Nedir?, Fokurdak Nedir?, Toplum Bilimsel Nedir?, Fodulca Nedir?, Ayla Bedirhan Çelik Kimdir?, Harun Özgür Yıldızlı Kimdir?, Samara bayrağı Anlamı Nedir, Samara bayrağı Nasıl Oluştu, Samara bayrağı Tarihi, Samara bayrağı Renkleri, Samara bayrağı Tasarımı, Figen Yıldırım Kimdir?, Flüoresan Nedir?, Ayhan Özçelik Kimdir?, Toplanık Nedir?, İzzet Kaplan Kimdir?, Mühip Kanko Kimdir?, Prensin Bayrağı Anlamı Nedir, Prensin Bayrağı Nasıl Oluştu, Prensin Bayrağı Tarihi, Prensin Bayrağı Renkleri, Prensin Bayrağı Tasarımı, Recep Bozdemir Kimdir?, Ali Topçu Kimdir?, Toparlakça Nedir?, Hurşit Çetin Kimdir?, Fadik Temizyürek Kimdir?, Toparlağımsı Nedir?, Toparlacık Nedir?, Osmanlı bayrağı Anlamı Nedir, Osmanlı bayrağı Nasıl Oluştu, Osmanlı bayrağı Tarihi, Osmanlı bayrağı Renkleri, Osmanlı bayrağı Tasarımı, Ülkü Doğan Kimdir?, Mehmet Akif Perker Kimdir?, Necmi Özgül Kimdir?, Top Sakallı Nedir?, Hasan Daşkın Kimdir?, Hasan Memişoğlu Kimdir?, Nazi Almanyası bayrağı Anlamı Nedir, Nazi Almanyası bayrağı Nasıl Oluştu, Nazi Almanyası bayrağı Tarihi, Nazi Almanyası bayrağı Renkleri, Nazi Almanyası bayrağı Tasarımı, Fitopatolojik Nedir?, Öztürk Keskin Kimdir?, Şeref Baran Genç Kimdir?, Tonla Nedir?, Nuran Ergen Kılıç Kimdir?, Fitne Kumkuması Nedir?, Filiz Orman Akın Kimdir?, Tombulca Nedir?, Fitne Fücur Nedir?, Zürriyetsiz İsminin Anlamı Nedir?, Fitilsiz Nedir?, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Anlamı Nedir, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Nasıl Oluştu, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tarihi, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Renkleri, Natalia Cumhuriyeti Bayrağı Tasarımı, Zürriyetli İsminin Anlamı Nedir?, Mustafa Süleyman Kurtar Kimdir?, Züppe İsminin Anlamı Nedir?, Fitilci Nedir?, Dağıstan Budak Kimdir?, Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kimdir? Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Nereli Yrd Doç Dr Bilge Gökçen Röhlig Kaç Yaşında?, Zümrüdi İsminin Anlamı Nedir?, Tolgasız Nedir?, Fitçi Nedir?, Hatice Gül Bingöl Kimdir?, Gökhan Baylan Kimdir?, Zülüflü İsminin Anlamı Nedir?, Tolgalı Nedir?, Fişlik Nedir?, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Anlamı Nedir, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Nasıl Oluştu, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tarihi, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Renkleri, Kampuçya Halk Cumhuriyeti bayrağı Tasarımı, Toleranssız Nedir?, Züllü İsminin Anlamı Nedir?, Fişli Nedir?, Fişeksiz Nedir?, Zülcelâl İsminin Anlamı Nedir?, Sözdar Akdoğan Kimdir?, Murat Turna Kimdir?, Fahri Özkan Kimdir?, Zührevi İsminin Anlamı Nedir?, Fişekli Nedir?, Züğürt İsminin Anlamı Nedir?, İzmir bayrağı Anlamı Nedir, İzmir bayrağı Nasıl Oluştu, İzmir bayrağı Tarihi, İzmir bayrağı Renkleri, İzmir bayrağı Tasarımı, Filiz Çelik Kimdir?, Toksikolojik Nedir?, Fistolu Nedir?, Koray Önsel Kimdir?, Zübük İsminin Anlamı Nedir?, Toksik Nedir?, Fikret Tufanyazıcı Kimdir?, Zulmeden İsminin Anlamı Nedir?, Fistansız Nedir?, İlker Yücel Kimdir?, Tokatlı Nedir?, Zömbe İsminin Anlamı Nedir?, Gadsden bayrağı Anlamı Nedir, Gadsden bayrağı Nasıl Oluştu, Gadsden bayrağı Tarihi, Gadsden bayrağı Renkleri, Gadsden bayrağı Tasarımı, Tokalı Nedir?, Selma Sarıcıoğlu Çalışkan Kimdir?, Zottiri İsminin Anlamı Nedir?, Ümit Duman Kimdir?, Zot İsminin Anlamı Nedir?, Bahadır Gökmen Kimdir?, Berrin Selbuz Kimdir?, Tok Sözlü Nedir?, Fiskal Nedir?, Zorunlu İsminin Anlamı Nedir?,