Trullo Konsili Nedir?
Trullo Konsili Nedir?, Trullo Konsili Nerededir?, Trullo Konsili Hakkında Bilgi?, Trullo Konsili Analizi? Trullo Konsili ilgili Trullo Konsili ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Trullo Konsili ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Trullo Konsili Ne Anlama Gelir Trullo Konsili Anlamı Trullo Konsili Nedir Trullo Konsili Ne Anlam Taşır Trullo Konsili Neye İşarettir Trullo Konsili Tabiri Trullo Konsili Yorumu
Trullo Konsili Kelimesi
Lütfen Trullo Konsili Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Trullo Konsili İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Trullo Konsili Kelimesinin Anlamı? Trullo Konsili Ne Demek? ,Trullo Konsili Ne Demektir? Trullo Konsili Ne Demektir? Trullo Konsili Analizi? , Trullo Konsili Anlamı Nedir?,Trullo Konsili Ne Demektir? , Trullo Konsili Açıklaması Nedir? ,Trullo Konsili Cevabı Nedir?,Trullo Konsili Kelimesinin Anlamı?,Trullo Konsili Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Trullo Konsili Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Trullo Konsili Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Trullo Konsili Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Trullo Konsili Kelimesinin Anlamı Nedir? Trullo Konsili Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Trullo Konsili Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Trullo Konsili Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Trullo Konsili - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Trullo Konsili
Trullo Konsili Nedir? Trullo Konsili Ne demek? , Trullo Konsili Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Trullo Konsili Kelimesinin Anlamı? Trullo Konsili Ne Demek? Trullo Konsili Ne Demektir? ,Trullo Konsili Analizi? Trullo Konsili Anlamı Nedir? Trullo Konsili Ne Demektir?, Trullo Konsili Açıklaması Nedir? , Trullo Konsili Cevabı Nedir? , Trullo Konsili Kelimesinin Anlamı?
Trullo Konsili | |
---|---|
Tarih | 692 |
Mekân | Büyük Saray, Konstantinopolis |
Konu | Ortodoks kanunlarının temeli |
Duyuran | II. Justinianos |
Katılanlar | 215 |
Trullo Konsili ya da Quinisext Konsil, 692 yılında Konstantinopolis'te toplanan konsil. Büyük Saray'ın kubbesi (Grekçe: τρούλος, trulos) altında toplandığından ötürü Trullo Konsili olarak, beşinci ve altıncı (Latince: quinisextum) ekümenik konsillerin ihmal ettiği kilise içerisinde uyulması gereken disiplin kurallarını oluşturduğundan dolayı da Quinisext Konsil olarak anılmaktadır. Bu konsile, çoğunluğu Doğu Roma İmparatorluğu'ndan olmak üzere 215 piskopos katılmıştır. Gortyna'lı Basil Roma patrikliğine bağlıydı ve kanıt bulunamamasına rağmen kendisinin papanın elçisi olduğunu iddia etmişti.
Konsil, Doğu Ortodoks Kilisesi tarafından ekümenik kabul edilirken Katolik Kilisesi buna karşı çıkmaktadır.
Konsilin oluşturduğu kanunların çoğu yinelemelerdi. Bu konsil ilk 6 ekümenik konsili onaylamakla kalmamış; Apostolik Kanunları'nı, Laodikya Konsili'ni, 3. Kartaca Konsili'ni ve Athanasius'un 39. Bayram Mektubu'nu da onaylamıştır.[1]
Bu konsil, paganlardan geldiği düşünülen belirli kutlama ve uygulamaları yasaklamıştır. Dolayısıyla tarihçilere Hristiyanlık öncesi uygulamalar hakkında ışık tutmaktadır.[2] Bunların sonucunda ne din adamlarının ne de din adamı olmayanların Bota, Kalends ya da Brumalia'daki[3] Pagan festivallerini gözlemlemelerine izin verilmedi.[4]
Bu konsilin ortaya çıkardığı kanunların büyük bir kısmı dünyanın farklı bölgelerindeki kiliselerin ritüel farklılıklarını ortaya koymaktı. Bizans himayesinde oldukları ve yalnızca Doğulu bir ruhban sınıfıyla gerçekleştiği için bu konsil ezici bir çoğunlukla Konstantinopolis Kilisesi'nin uygulamasını uygun buldu.[2]
Bu konsil, aralarında komünyon için su katılmamış şarap kullanmak (kanun 32), din adamlarının çocuklarını din adamı olarak atamak (kanun 33) ve Lent'in cumartesi ve pazar günleri yumurta ve peynir yemek gibi Ermeni Hristiyanların bazı geleneklerini açıkça kınadı ve bu uygulamaları yasaklayan kanunları ihlal eden insanlar için ifade ve aforoz kararı verdiler.
Aynı şekilde, benzer cezalarla, evli bireylerin ve eşlerinden ayrı yaşamaları için yemin etmedikçe (kanun 13) ve Cumartesi günleri Oruç (kanun 55) oruç tutmadıkça, evli bireylerin rahipliğe atanmalarına izin vermeme geleneğini kınadı. Roma Kilisesi'nin uygulamasıyla çelişmeksizin, aynı zamanda, oruçta komünyon ayininin sadece Cumartesi, Pazar ve Müjde bayramında gerçekleşmesi gerektiğini de buyurmuştur. (kanun 52).[5][6]
Sunakta üzüm, süt ve bal sunulması engellendi. Komünyonu almaya gelen kimselerin, ellerini haç şeklinde birleştirdikten sonra almaları sağlandı. Ölü bedenlere komünyon verilmesi yasaklandı. Ayin sırasında Mezmurlar alçakgönüllü ve yumuşak tonlarda okunacaktı ve Trisagion'a 'bizim için çarmıha gerildi' ifadesi eklenmeyecekti. Rahipler, müjdeyi ataları tarafından oraya atıldığı şekilde vaaz edeceklerdi. Rahipler, vaftiz edilmemişler ile nasıl başa çıkacakları konusunda özel talimatlar aldılar ve onlara kafirleri Hristiyanlıka davet etmek için yönergeler verildi.[5]
Bunlara ek olarak bu konsil, kadınlar ile uygunsuz ve yasadışı ilişkileri olan din adamlarını kınadı. Bu konsil, simyayı ve komünyon idare etmek için ücret alınmasını da kınadı. Kutsal emirlere sahip olanların, piskoposlarının izni olmadan halk evlerine girmelerini, tefeci uygulamalara katılmalarını, hipodromdaki at yarışlarına katılmalarını, uygun olmayan giysiler giymelerini veya özel evlerde ayin (eukterion) kutlamalarını yasakladı. Hem din adamlarının hem de din adamı olmayanların zarla kumar oynamaları, tiyatro gösterilerine katılmaları veya kahinlere danışmaları yasaklandı. Hiç kimsenin bir fuhuş evine sahip olmasına, kürtaj yapmasına, süslü örgülerde saç düzenlemesine veya pornografiyi teşvik etmesine izin verilmedi. Ayrıca, Konstantinopolis Üniversitesi'ndeki hukuk öğrencilerine, bazılarının travestiliğe gönderme olarak yorumladığı "geleneğe aykırı giysiler" giymeyi bırakmaları emredildi.[3][5]
Trullo Kanunları, ikonoklazm döneminde bile Bizans kanuni koleksiyonlarına girmenin yolunu buldu. Bununla birlikte, Balsamon gibi on ikinci yüzyılın büyük kanunistlerine kadar daha önceki konseylerin kanonlarına tamamen eşit bir statüye sahip olmadılar. Kısmen iki kanunun (13 ve 55.) Roma uygulamalarını açıkça eleştirmesinden ve Roma'nın bir dizi yeni kanunu yalnızca geçmişi de kapsadığı için onaylamasının beklenmesine içerlemesinden dolayı Roma'nın ani tepkisi düşmancaydı. Bununla birlikte, 711'de Papa Konstantin, Roma'nın Doğu'daki kanunların geçerliliğini kabul ederken, bunların farklı olduğu yerlerde mevcut batı uygulamalarını sürdürmesine izin verilen bir uzlaşmayı kabul etmiş görünüyor. Daha sonra, Papa I. Hadrian'ın (785 tarihli) Bizans'ın kanunları onayladığını belirten bir mektubu, Batı'da Hadrian onay vermiş gibi okundu.