Stardew Valley Nedir?
Stardew Valley Nedir?, Stardew Valley Nerededir?, Stardew Valley Hakkında Bilgi?, Stardew Valley Analizi? Stardew Valley ilgili Stardew Valley ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Stardew Valley ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Stardew Valley Ne Anlama Gelir Stardew Valley Anlamı Stardew Valley Nedir Stardew Valley Ne Anlam Taşır Stardew Valley Neye İşarettir Stardew Valley Tabiri Stardew Valley Yorumu
Stardew Valley Kelimesi
Lütfen Stardew Valley Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Stardew Valley İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Stardew Valley Kelimesinin Anlamı? Stardew Valley Ne Demek? ,Stardew Valley Ne Demektir? Stardew Valley Ne Demektir? Stardew Valley Analizi? , Stardew Valley Anlamı Nedir?,Stardew Valley Ne Demektir? , Stardew Valley Açıklaması Nedir? ,Stardew Valley Cevabı Nedir?,Stardew Valley Kelimesinin Anlamı?,Stardew Valley Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Stardew Valley Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Stardew Valley Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Stardew Valley Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Stardew Valley Kelimesinin Anlamı Nedir? Stardew Valley Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Stardew Valley Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Stardew Valley Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Stardew Valley - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Stardew Valley
Stardew Valley Nedir? Stardew Valley Ne demek? , Stardew Valley Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Stardew Valley Kelimesinin Anlamı? Stardew Valley Ne Demek? Stardew Valley Ne Demektir? ,Stardew Valley Analizi? Stardew Valley Anlamı Nedir? Stardew Valley Ne Demektir?, Stardew Valley Açıklaması Nedir? , Stardew Valley Cevabı Nedir? , Stardew Valley Kelimesinin Anlamı?
Stardew Valley | |
---|---|
Geliştirici | Eric Barone |
Yayımcı | ConcernedApe[a] |
Tasarımcı | ConcernedApe[b] |
Motor | MonoGame |
Platformlar | |
Çıkış | 26 Şubat 2016
|
Türler | Çiftlik hayatı simülasyonu, rol yapma |
Mod | Tek oyunculu oyun Çok oyunculu oyun |
Stardew Valley, Eric "ConcernedApe" Barone tarafından geliştirilen bir çiftlik hayatı simülasyonu rol yapma video oyunudur. Oyuncular, merhum büyükbabalarının Stardew Valley olarak bilinen bir yerde harap olmuş çiftliğini devralan bir karakter rolünü üstlenirler. Oyun, diğer platformlara taşınmadan önce Şubat 2016'da Windows için piyasaya sürüldü. Stardew Valley, açık uçlu bir oyundur ve oyuncuların ekin yetiştirme, çiftlik hayvanı yetiştirme, balık tutma, yemek pişirme, madencilik, yiyecek arama, evlenme ve çocuk sahibi olma yeteneği de dahil olmak üzere kasaba halkıyla sosyalleşme gibi faaliyetlerde bulunmasına izin verir. En fazla sekiz oyuncunun birlikte çevrimiçi oynamasına izin verir.
Barone, Stardew Valley'i dört buçuk yılda tek başına geliştirdi. Story of Seasons serisinden büyük ölçüde ilham aldı ve bu oyunların bazı eksikliklerini gidermek için eklemeler yaptı. Kendi programlama ve oyun tasarımı becerilerini geliştirmek için bir egzersiz olarak kullandı. İngiliz stüdyo Chucklefish, geliştirme sürecinin ortasında Barone'ye oyunu yayımlama teklifiyle yaklaştı ve Barone'nin oyunu tamamlamaya daha fazla odaklanmasına izin verdi.
Stardew Valley, tüm zamanların en iyi video oyunlarından biri olarak gösteriliyor. Story of Seasons'un yaratıcısı Yasuhiro Wada da oyunu, serisinin sonraki girişlerinin kaybettiği özgürlüğü koruduğu için övdü. Oyun, 2024 yılına kadar 35 milyondan fazla kopya satarak en çok satan video oyunlarından biri haline geldi.[1]
Stardew Valley, Marvelous'un bir serisi olan ve daha önce Harvest Moon olarak bilinen Story of Seasons'tan ilham alan bir çiftçilik simülasyon oyunudur.[2] Oyunun başında oyuncular, Pelican Town adlı küçük bir kasabada bir zamanlar büyükbabalarına ait olan bir arsa ve küçük bir evin alıcısı olan bir karakter yaratır. Oyuncular, her biri benzersiz bir temaya ve farklı avantaj ve dezavantajlara sahip birkaç farklı çiftlik türü arasından seçim yapabilir.[3] Tarım arazileri başlangıçta kayalar, ağaçlar, kütükler ve yabani otlarla doludur ve oyuncular mahsullere, binalara ve diğer çeşitli yerleştirilebilir öğelere yer açmak için enkazları temizlemek için çalışmalıdır.
Oyuncular, kasabada yaşayan oyuncu olmayan karakterlerle (NPC'ler), onlarla ilişki kurmak da dahil olmak üzere etkileşime girer; bu evlilikle sonuçlanabilir ve bu da NPC'nin oyuncunun karakterinin çiftliğe bakmasına yardım etmesiyle sonuçlanır. Evlendikten sonra oyuncular, eşleriyle birlikte çocuk sahibi olma veya evlat edinme şansına sahip olabilir. Oyuncular ayrıca balık tutmak, yemek pişirmek, el işi yapma, cevherler veya savaşmak için yaratıklar ile prosedürel olarak oluşturulmuş mağaraları keşfedebilir. Oyuncular, ek para kazanmak için çeşitli görevler alabilir veya kasabanın Topluluk Merkezini eski haline getirmek için belirli malzeme koleksiyonlarını ("paketler" olarak adlandırılır) tamamlayabilir veya JojaMart paketlerini tamamlamak için belirli miktarlarda para ödeyebilir. Paketleri tamamlamak, oyuncuları tohumlar ve araçlar da dahil olmak üzere çeşitli öğelerle ödüllendirir. Birden fazla paketi tamamlamak, oyunculara çöl gibi yeni alanlara ve oyun mekaniğine erişim sağlar.[4] Tüm bu aktiviteler, karakterin mevcut sağlık ve yorgunluk düzeyine ve oyunun dahili saatine göre ölçülmelidir. Oyuncu, belirli etkinliklerde ve durumlarda yararlı olan belirli güçlendirmeler sağlayan yiyecekleri tüketebilir. Yiyecek aynı zamanda, oyuncunun belirli bir günde daha fazla görevi tamamlamasına olanak tanıyan bir sağlık ve enerji kaynağıdır. Oyun, her yıl, her mevsimi temsil eden 28 günlük dört aya sahip basitleştirilmiş bir takvim kullanır ve bu, hangi mahsullerin yetiştirilebileceğini ve hangi faaliyetlerin faydalı olabileceğini belirler. Oyunun ilerleyen bölümlerinde oyuncular bir serayı yenileyebilir ve mevsim ne olursa olsun her türlü ürünü yetiştirebilecek tropik bir adaya erişebilirler.[5][5] Bu adada ayrıca bir yanardağ ve oyun içinde kullanılabilecek ek kaynaklar bulunmaktadır.[6]
Stardew Valley, Amerikalı bağımsız oyun tasarımcısı Eric Barone tarafından ConcernedApe takma adı altında ve orijinal adı Sprout Valley olarak yaratıldı.[7][8][9] 2011'de Barone, Washington Tacoma Üniversitesi'nden bilgisayar bilimleri derecesi ile mezun olmuştu, ancak sektörde bir iş bulamamıştı, bunun yerine Seattle Paramount Tiyatrosu'nda yer gösterici olarak çalışıyordu.[10][11] Daha iyi iş fırsatları için bilgisayar becerilerini geliştirmek isterken, aklına sanatsal yönünü de çekecek bir oyun yaratma fikri geldi.[10] Kuzeybatı Pasifik'te büyüyen Barone, bölgenin birçok unsurunu oyun ve sanata dahil etti.[12]
Stardew Valley, Harvest Moon: Back to Nature'dan sonra serinin "giderek daha da kötüleştiğini" hissettiği için, başlangıçta Story of Seasons serisine hayran yapımı modern bir alternatif olarak başladı. Tatmin edici bir yedek bulamayan Barone, amacının "Story of Seasons ile yaşadığım sorunları çözmek" olduğunu ve "serideki hiçbir başlığın hepsini bir araya getirmediğini" belirterek seriye benzer mükemmel şekilde bir oyun yaratmaya başladı.[13] Barone ayrıca Animal Crossing, Rune Factory, Minecraft ve Terraria gibi diğer oyunlardan da ilham almıştır ve bu oyunlarda görülen işçilik, görevler ve dövüş gibi özellikler ekledi.[7][14][15] Oyunun tüm piksel sanatını, müzik ve ses efektlerini, hikâyesini ve diyaloglarını yaratan tek geliştiriciydi.[7][13] Barone, oyun içindeki tüm müzik ve ses efektlerini oluşturmak için dijital bir ses iş istasyonu olan Reason Studios'u ve piksel sanatı için de Paint.NET'i kullandı.[16]
Başlangıçta Barone, Stardew Valley'i bu platformda yayımlama kolaylığı nedeniyle Xbox Live Indie Games'te yayımlamayı düşündü, ancak erkenden bunun için kapsamının başlangıçta tahmin edilenden çok daha geniş olduğunu fark etti.[10] Barone, Eylül 2012'de oyuna olan ilgiyi ölçmek için Steam'in Greenlight sistemini kullanarak oyunu kamuoyuna duyurdu.[7][13][17] Oyun, topluluktan büyük bir destek gördükten sonra Barone, ilerlemesini tartışmak ve önerilen eklemeler hakkında geri bildirim almak için Reddit ve Twitter topluluklarıyla etkileşim kurarak oyun üzerinde tam anlamıyla çalışmaya başladı.[7] 2013'teki Greenlight döneminden kısa bir süre sonra, Chucklefish'in yöneticisi Finn Brice ona başvurdu ve oyunun piyasaya sürüldüğünde yayımlanmasına yardım etmeyi teklif etti.[10] Chucklefish, Barone için site barındırma ve geliştirme wiki'sini kurma gibi birçok geliştirme dışı etkinliği devraldı.[18] Barone, Stardew Valley için pek uygun olmadığını düşündüğü için Steam'in erken erişim özelliğini geliştirme için kullanmamaya karar verdi.[18] Barone, proje üzerinde çalışarak dört yıl geçirdi, onu birden çok kez yeniden yaptı ve sık sık günde 10 saat veya daha fazlasını üzerinde çalışarak geçirdi. Başlangıçta Microsoft XNA çerçevesini kullanarak C# dilinde programladı, ancak daha sonra 2021'de Barone'ye göre "oyunu geleceğe dönük hale getiren ve modların 4 gig'den fazla RAM'e erişmesine izin veren" MonoGame'e geçti.[19]
Barone, Stardew Valley'in eğlenceli olmasını ve aynı zamanda "gerçek dünya mesajlarına" sahip olacak şekilde tasarlamasını istediğini belirterek, oyunculara küçük bir çiftçi topluluğuna dalma hissi vermeyi amaçladı.[11][20] İki yıllık oyun içi süre geçtikten sonra sona erebilecek olan önceki Story of Seasons oyunlarının aksine, Barone, oyuncuların mümkün olan her şeyi tamamlama telaşına kapılmamaları için Stardew Valley'i açık uçlu tuttu.[11] Geliştirme sırasında Barone, bazı oyuncuların elektronik tablolar ve diğer araçlar aracılığıyla çiftliklerinin verimini ve kârını nasıl en üst düzeye çıkaracaklarını mekanik olarak anlamaya çalışacaklarını fark etti, ancak çoğu oyuncunun bunları kendi başlarına öğrenmek için zaman ayıracağını umdu.[11] Bu amaçla, oyunun yemek pişirme yönünü karlı olacak şekilde değil, bunun yerine keşif, çiftçilik, madencilik ve balıkçılık becerilerine yardımcı olan bonuslarla geri ödeyecek şekilde tasarladı.[11] Barone ayrıca et ürünleri için çiftlik hayvanlarının kesilmesini dahil etmemeyi seçti ve oyuncuları, oyun için istediği duyguyu sürdürmek için her bir hayvanı ayrı ayrı adlandırmaya ve onlarla ilgilenmeye teşvik etti.[11] Hayvanlar ölemezler, bakılmadıkları takdirde ürün üretmeyi bırakırlar.
Nisan 2015'te Barone, oyunu yalnızca özelliğin tamamlandığını hissettiğinde yayımlamayı planladığını duyurdu, oyunu Erken Erişim programına koymayı veya herhangi bir satış öncesi ödemeyi kabul etmeyi reddetti.[7] Oyun, 26 Şubat 2016'da Windows için piyasaya sürüldü.[17] Piyasaya sürüldükten sonra Barone, topluluktan geri bildirim alarak ve hataları yamalayarak oyun üzerinde çalışmaya devam etti ve daha sonra ek özellikler eklemeyi planladığını belirtti.[8] Barone, daha fazla oyun sonu içeriğinin yanı sıra diğer platformlar için bağlantı noktaları eklemeyi bekliyordu.[10][18][21] Barone, başlangıçta oyunda piyasaya sürülecek dört oyunculu bir co-op modunu planladığını belirtmişti.[17] Bu modda Barone, tüm oyuncuların ortak bir çiftliği paylaşacağını planlayarak, oyuncuların, bir oyuncunun madencilik yaparken diğerlerinin çiftliğin farklı bölümleriyle ilgilenmesi gibi, hepsinin bununla ilgili farklı görevler yapmasına olanak tanır.[21] Çok oyunculu özellik, hem yerel alan ağını hem de uzaktan çevrimiçi bağlantıyı destekler.[22] Barone, Windows sürümü için çok oyunculu özelliğin herkese açık beta testini 2017'nin sonlarında planlamıştı, ancak 2018'in başlarında ağ kodunu iyileştirmek için çalışmaya devam ediyordu.[23] Windows için çok oyunculu beta, Nisan 2018'de piyasaya sürüldü. 1 Ağustos 2018'de tüm PC platformları için resmi olarak başladı.[24][25] Aralık 2018'de Nintendo Switch için çok oyunculu güncelleme yayımlandı.[26]
iOS ve Android için mobil sürümler, The Secret Police'in yardımıyla geliştirildi, iOS sürümü 24 Ekim 2018'de ve Android sürümü 14 Mart 2019'da yayımlandı.[27] Her iki sürüm de Windows, macOS ve Linux kullanıcıları ilerlemeyi cihazlarına aktarabilir.[28][29][30] 2018'de Barone, oyunun daha da geliştirilmesine yardımcı olmak için bir geliştirici ekibi oluşturma arzusunu dile getirdi.[31] 2019'a gelindiğinde, oyunun mobil sürüm dışındaki tüm sürümleri Barone tarafından yayımlandı.[32][33]
Mayıs 2016'da Barone, yayımcı Chucklefish'in İngilizce olmayan yerelleştirmeler, macOS, Linux ve konsol bağlantı noktaları ve çevrimiçi ortak oyun için gerekli teknik yönler konusunda yardımcı olacağını ve yalnızca ilk büyük içerik güncellemesine odaklanmasına olanak tanıyacağını duyurdu.[34][35] macOS ve Linux bağlantı noktaları 29 Temmuz 2016'da piyasaya sürüldü.[36] PlayStation 4 ve Xbox One bağlantı noktaları Haziran ayında E3 2016'da duyuruldu.[37] Aynı etkinlikte Barone, Wii U için bir bağlantı noktasının da piyasaya sürüleceğini belirtti, ancak bu sürüm daha sonra Nintendo Switch için bir sürüm lehine iptal edildi.[38] PlayStation 4 ve Xbox One sürümleri sırasıyla 13 ve 14 Aralık 2016'da yayımlandı.[39] Sickhead Games tarafından taşınan Switch sürümü 5 Ekim 2017'de yayımlandı.[40][41][42]
2017'nin başlarında Barone, daha sonra onaylanan ve 22 Mayıs 2018'de piyasaya sürülen bir PlayStation Vita bağlantı noktası olasılığına yönelik niyetini açıkladı.[40][43] PlayStation 4 ve Xbox One için perakende sürümleri 505 Games tarafından yayımlandı ve dağıtıldı. Aynı zamanda yayımlanan bir koleksiyoncu sürümü, oyun dünyasının fiziksel bir haritasını, film müziği için bir indirme kodunu ve bir rehber kitabı içeriyordu.[44]
Aralık 2018'de Android, iOS ve Nintendo Switch dışındaki tüm platformların yayım hakları Barone'ye geri döndü.[45] Bunu, Ekim 2019'da Nintendo Switch sürümünün,[46] Şubat 2021'de resmi wiki'nin,[47] Aralık 2021'de iOS sürümünün,[48] Mart 2022'de Android sürümünün haklarını yeniden kazanması izledi. Chucklefish'in katılımını sona erdiriyor.[49]
Stardew Valley ayrıca oyuncuların oyuna çeşitli yeni özellikler eklediği aktif bir modlama topluluğuna da tanık oldu.[50] Bu tür modlardan biri, 2 milyondan fazla indirilen Stardew Valley Expanded'dir.[51] Diğer modlar, oyunun genel görünümünü değiştirmekten yeni hayvan tasarımları sunmaya kadar daha fazla kozmetik seçenek sunar.[52] Modların çoğu yalnızca oyunun PC sürümü aracılığıyla oynanabilir.[53] Oyuna yapılan bazı güncellemeler, modlamayı kolaylaştıran değişiklikler içeriyordu.[54][55][56]
Aralık 2019'da Stardew Valley, Tesla elektrikli arabalarının çoğu modelinde bulunan Linux tabanlı bir video oyun hizmeti olan Tesla Arcade'e eklendi.[57] 2020'de ConcernedApe, Fangamer ile işbirliği yaparak oyunun standart ve koleksiyon sürümünün yanı sıra Switch ve PC sürümlerinin de fiziksel olarak yayımlandığını duyurdu.[58] 15 Ağustos 2020'de Kentaro Sato'nun yönettiği ve Budapeşte Senfoni Orkestrası'nın icra ettiği Symphonic Tale: The Place I Truly Belong (Music from Stardew Valley) orkestra albümü yayımlandı.[59] Albümde oyunun orijinal müziklerinden 15 parça yer alıyor. İşbirliğine dayalı bir masa oyunu uyarlaması olan Stardew Valley: The Board Game, Şubat 2021'de piyasaya sürüldü.[60][61] ConcernedApe, Norihiko Hibino ile Prescription for Sleep albüm serisinde işbirliği yaptı. Seri, video oyunu müziklerini piyano ve saksafonla yeniden karıştırıyor. Prescription for Sleep: Stardew Valley albümü Mayıs 2021'de yayımlandı. Oyunun orijinal müziklerinden 10 parça ve "Beauty in the Seasons" adlı yeni bir parça içeriyor.[62] 50'den fazla oyun içi tarifin uyarlamalarını içeren The Official Stardew Valley Cookbook Ağustos 2023'te duyuruldu ve 14 Mayıs 2024'te yayımlandı.[63][64] ConcernedApe, 10 Ekim 2023'te ilk Stardew Valley konser turu Stardew Valley: Festival of Seasons'ın tanıtımını yaptı.[65]
Derleyici | Puan |
---|---|
Metacritic | IOS: 88/100[75] NS: 87/100[76] PC: 89/100[77] PS4: 86/100[78] XONE: 89/100[79] |
Yayıncı | Puan |
---|---|
Destructoid | 9.5/10[66] |
Game Informer | 8.75/10[67] |
GameRevolution | [68] |
Giant Bomb | [69] |
IGN | 9.5/10[70] |
Jeuxvideo.com | 18/20[71] |
PC Gamer (BK) | 80/100[72] |
Polygon | 9/10[73] |
TouchArcade | [74] |
İnceleme derleyici Metacritic'e göre Stardew Valley "genel olarak olumlu" eleştiriler aldı.[80] Çeşitli yayınlar tarafından tüm zamanların en iyi video oyunları arasında gösterildi.[81][82][83][84][85]
The Boston Globe için yazan Jesse Singal, oyunun "son derece çekici, sevgiyle hazırlanmış" olduğunu yazdı ve oyunculara tekrarlayan faaliyetler döngüsüne düşmeden yapacakları çok çeşitli etkinlikler sağladı.[86] Game Informer'dan Elise Favis, otistik erkek kardeşinin Stardew Valley oynamasını izlemenin onun durumunu daha iyi anlamasına yardımcı olduğunu keşfetti çünkü oyun, erkek kardeşinin oyundan zevk almasına izin verecek kadar gelecekteki olaylara ilişkin yeterli bir bakış açısıyla mevcut olayların yeterli yapısını sağlıyor.[87] Yasuhiro Wada, Story of Seasons serisinin yaratıcısı Stardew Valley'dan ilham aldığını, Story of Seasons'un unutulmuş bir seri olmadığını ve ruhen devam ettiğini kendisine gösterdiği için oyundan "çok mutlu" olduğunu belirtti. Ayrıca Barone'nin Stardew Valley ile benimsediği yaklaşımın, Story of Seasons serisinde tutmak istediği ve sonraki oyunlarda kaybolan özgürlüğü animasyon ve grafiğe daha fazla odaklanarak koruyabildiğini de belirtti. Gamasutra, Barone'yi 2016'nın en iyi on geliştiricisinden biri olarak seçti ve aksi takdirde Story of Seasons serisinin hakim olduğu "bir türe yeni bir soluk getiren" bir şeyi "tek başına" geliştirdiğini belirledi.[88] 2017'de Forbes, Stardew Valley yapma taahhüdünü gerekçe göstererek Barone'u video oyunları alanında izlenecek "30 Yaş Altı 30" kişisinden biri olarak adlandırdı.[89]
Birçok medya kuruluşu, özellikle oyuncu karakterinin cinsiyete bakılmaksızın 12 köylüden biriyle evlenme seçeneği de dahil olmak üzere, LGBT seçenekleri ve temsili nedeniyle Stardew Valley'i övdü.[90][91][92] Gayming Magazine, bir oyuncunun eşcinsel evlilik yapma seçeneğini överken, aynı zamanda ırksal çeşitliliğin olmamasını da eleştirdi. Paste, kurgusal Joja Corporation'ın olumsuz tasvirine atıfta bulunarak oyunu anti-kapitalist olarak tanımladı.[93]
Stardew Valley, Steam ve GOG.com'da iki haftada 400.000'in üzerinde kopya sattı,[17][94][95] ve iki ay içinde bir milyondan fazla sattı.[18][96] Valve, Stardew Valley'in 2016 yılında Steam'de en çok gelir getiren 24 oyun arasında yer aldığını bildirdi.[97] Gazeteciler, oyun topluluğunun oyun için Barone'ye destek gösterdiğini kaydetti; oyunu yasa dışı yollarla elde eden bazı oyuncular varken, bu oyuncular oyundan etkilendiler ve oyunu satın almayı planladıklarını belirtirken diğer oyuncular da oyunu karşılayamayanlar için ödeme yapılmasına yardımcı olmak için tekliflerde bulundu.[7][98] Piyano ve albüm için resmi bir nota kitabı 2018'de Materia Collective etiketiyle yayımlandı.[99]
2017'nin sonunda, Stardew Valley tüm platformlarda 3,5 milyondan fazla kopya satmıştı.[100] Oyun, aynı yılın yalnızca Ekim ayında piyasaya sürülmesine rağmen, 2017'de Nintendo Switch'te en çok indirilen oyun oldu.[101] Sensor Tower ayrıca oyunun Apple App Store'daki ilk üç haftasında 1 milyon ABD dolarından fazla gelir elde ettiğini tahmin ediyor.[102] Haziran 2024'e kadar Stardew Valley, PC'de 19 milyon olmak üzere tüm platformlarda 35 milyondan fazla kopya satmıştı.[1]
Yıl | Ödül | Kategori | Sonuç | Ref |
---|---|---|---|---|
2016 | Golden Joystick Awards | En İyi Bağımsız Oyun | Adaylık | [103][104] |
Yılın Bilgisayar Oyunu | Adaylık | |||
Atılım Ödülü | Kazandı | |||
The Game Awards 2016 | En İyi Bağımsız Oyun | Adaylık | [105][106] | |
Game Developers Choice Awards | En İyi Çıkış | Adaylık | [107] | |
Independent Games Festival | Seumas McNally Büyük Ödülü | Adaylık | [108] | |
SXSW Gaming Awards | En Umut Verici Yeni Fikri Mülkiyet | Adaylık | [109] | |
13th British Academy Games Awards | En iyi oyun | Adaylık | [110] | |
2017 | Steam Ödülleri | 'Dünyada Yeterince Tatsızlık Var, Gelin Hep Beraber İyi Geçinelim' Ödülü | Kazandı | [111] |