Sihizmde tanrı Nedir?
Sihizmde tanrı Nedir?, Sihizmde tanrı Nerededir?, Sihizmde tanrı Hakkında Bilgi?, Sihizmde tanrı Analizi? Sihizmde tanrı ilgili Sihizmde tanrı ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Sihizmde tanrı ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Sihizmde tanrı Ne Anlama Gelir Sihizmde tanrı Anlamı Sihizmde tanrı Nedir Sihizmde tanrı Ne Anlam Taşır Sihizmde tanrı Neye İşarettir Sihizmde tanrı Tabiri Sihizmde tanrı Yorumu
Sihizmde tanrı Kelimesi
Lütfen Sihizmde tanrı Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Sihizmde tanrı İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Sihizmde tanrı Kelimesinin Anlamı? Sihizmde tanrı Ne Demek? ,Sihizmde tanrı Ne Demektir? Sihizmde tanrı Ne Demektir? Sihizmde tanrı Analizi? , Sihizmde tanrı Anlamı Nedir?,Sihizmde tanrı Ne Demektir? , Sihizmde tanrı Açıklaması Nedir? ,Sihizmde tanrı Cevabı Nedir?,Sihizmde tanrı Kelimesinin Anlamı?,Sihizmde tanrı Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Sihizmde tanrı Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Sihizmde tanrı Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Sihizmde tanrı Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Sihizmde tanrı Kelimesinin Anlamı Nedir? Sihizmde tanrı Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Sihizmde tanrı Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Sihizmde tanrı Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Sihizmde tanrı - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Sihizmde tanrı
Sihizmde tanrı Nedir? Sihizmde tanrı Ne demek? , Sihizmde tanrı Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Sihizmde tanrı Kelimesinin Anlamı? Sihizmde tanrı Ne Demek? Sihizmde tanrı Ne Demektir? ,Sihizmde tanrı Analizi? Sihizmde tanrı Anlamı Nedir? Sihizmde tanrı Ne Demektir?, Sihizmde tanrı Açıklaması Nedir? , Sihizmde tanrı Cevabı Nedir? , Sihizmde tanrı Kelimesinin Anlamı?
Sihizmde tanrının tüm yaratılış ve ötesine nüfuz eden "birlik" olduğuna inanılır. Yaratılışın her parçasının içinde yer alır[1] ve İk Onkar sembolüyle gösterilir.[2] Tanrı, egoizmden vazgeçen ve bu "birlik" üzerine meditasyon yapan herkes için tarif edilemez ancak bilinebilir ve algılanabilirdir.[3] Sih guruları, Sihizmin kutsal kitabı Guru Granth Sahib'de bulunan ilahilerinde tanrıyı çeşitli şekillerde tanımlamıştır ancak tanrının birliği sürekli olarak vurgulanmaktadır.
Tanrı, Guru Granth Sahib'in ilk bölümü olan Mul Mantar'da (çev. 'İlk Söz')[4][5] şöyle anlatılır:
ੴ ਸਤਿ ਨਾਮੁ ਕਰਤਾ ਪੁਰਖੁ ਨਿਰਭਉ ਨਿਰਵੈਰੁ ਅਕਾਲ ਮੂਰਤਿ ਅਜੂਨੀ ਸੈਭੰ ਗੁਰ ਪ੍ਰਸਾਦਿ ॥
ikk ōankār sat(i)-nām(u) karatā purakh(u) nirabha'u niravair(u) akāla mūrat(i) ajūnī saibhan(g) gur(a) prasād(i).
Sadece Oankar var ve buna gerçek denir, o tüm yaratılışta yer alır ve korkusuzdur, nefret etmez ve ebedidir, evrenseldir ve kendi kendine var olmuştur! Gurunun lütfuyla bunu öğreneceksiniz.
- Sri Guru Granth Sahib 29 Kasım 2020 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., sayfa 1
Sihizm, panenteistiktir ve yalnızca "Tek Tanrı" olduğuna inanır. Sihizmin kurucusu Guru Nanak, her türlü Pakhand'ı (ikiyüzlülük veya ikilik) şiddetle kınamaktadır. Nanak, tanrının birliği fikrini vurgulamak için "IK" (bir) rakamını Onkar hecesinin önüne eklemiştir ("Yaratıcı, Koruyucu ve Yok Edici Birdir").[6] Sih düşüncesi, Her Şeye Gücü Yeten (Tanrı) ile başlar ve ardından tanrıyı evrenselleştirerek her şeyi kaplayan yaratıcının kozmik gerçekliğine iner.[7] Tanrı cinsiyetsiz olarak tanımlanırken aynı zamanda çok sayıda metaforla da tanımlanır, örneğin:
ਏਕੁ ਪਿਤਾ ਏਕਸ ਕੇ ਹਮ ਬਾਰਿਕ ਤੂ ਮੇਰਾ ਗੁਰ ਹਾਈ ॥
"Ek(u) pitaa ekas ke ham baarik"
"Tek tanrı, her şeyin babasıdır;
Biz onun çocuklarıyız."
- —SGGS. Ang 611
Sihizm, mevcut tüm şeylerin onlardan farklı bir kaynağa geri döndüğüne dair bir bakış açısı olan "Öncelikli Monizm" kavramına uyar. Buna göre duyularımızın kavradığı her şeyin illüzyon iken tanrı tek gerçekliktir. Zamana tabi olan biçimler ortadan kalkacaktır. Tanrı gerçekliği, tek başına ebedi ve sonsuzdur.[8] Bu düşünceye göre Aatmaa (ruh) ParamAatma'dan doğmuş ve ParamAatma'nın (Yüce Ruh) bir yansımasıdır[9] ve tıpkı okyanusla birleşen bir su damlası gibi suyun suya geri dönmesi gibi yine onunla birleşirdi.
ਜਿਉ ਜਲ ਮਹਿ ਜਲੁ ਆਇ ਖਟਾਨਾ ॥
Jio Jal Maaee Jal Aae Khattaanaa ||
Su suyla karışmaya başladığında,
ਤਿਉ ਜੋਤੀ ਸੰਗਿ ਜੋਤਿ ਸਮਾਨਾ ॥
Thio Jothee Sang Joth Samaanaa ||
Onların ışığı ışığa karışır.
- —SGGS. Ang 278
Tanrı ve ruh, ateş ile kıvılcımda olduğu gibi birbiriyle özdeştir; SatGuru Sri Guru Granth Sahib Ji'de de "Aatam meh Ram, Ram meh Aatam" (Nihai ebedi tanrı, ruhtur ve ruh, nihai ebedi tanrıdır.") şeklinde belirtildiği gibi ikisi de temelde aynıdır. Bir ırmaktan milyonlarca dalga yükselir ve yine sudan oluşan dalgalar yine su olur; aynı şekilde, tüm ruhlar "Evrensel Varlık"tan çıkmış ve yeniden ona karışacaklardır.[10]
Guru Granth Sahib'de tüm çeşitli dinlerin bakış açısına göre sık sık tanrıya göndermeler vardır ve tüm dinlerdeki tanrı bakış açısını kabul eder.[11] Guru Granth Sahib, tanrının yüce bir güç olduğunu öğretir.[12]
Sih felsefesi, tanrının "Evrenin Büyük Mimarı" olduğuna inanır. Tek başına yaratıcı, sürdürücü ve yok edicidir; Ek.[13] Tanrı, Karta Purakh'dır,[8] mekansal-zamansal evreni kendi benliklerinden yaratan "Yaratıcı-Varlık"tır.