Pierre Abélard Nedir?
Pierre Abélard Nedir?, Pierre Abélard Nerededir?, Pierre Abélard Hakkında Bilgi?, Pierre Abélard Analizi? Pierre Abélard ilgili Pierre Abélard ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Pierre Abélard ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Pierre Abélard Ne Anlama Gelir Pierre Abélard Anlamı Pierre Abélard Nedir Pierre Abélard Ne Anlam Taşır Pierre Abélard Neye İşarettir Pierre Abélard Tabiri Pierre Abélard Yorumu
Pierre Abélard Kelimesi
Lütfen Pierre Abélard Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Pierre Abélard İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Pierre Abélard Kelimesinin Anlamı? Pierre Abélard Ne Demek? ,Pierre Abélard Ne Demektir? Pierre Abélard Ne Demektir? Pierre Abélard Analizi? , Pierre Abélard Anlamı Nedir?,Pierre Abélard Ne Demektir? , Pierre Abélard Açıklaması Nedir? ,Pierre Abélard Cevabı Nedir?,Pierre Abélard Kelimesinin Anlamı?,Pierre Abélard Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Pierre Abélard Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Pierre Abélard Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Pierre Abélard Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Pierre Abélard Kelimesinin Anlamı Nedir? Pierre Abélard Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Pierre Abélard Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Pierre Abélard Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Pierre Abélard - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Pierre Abélard
Pierre Abélard Nedir? Pierre Abélard Ne demek? , Pierre Abélard Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Pierre Abélard Kelimesinin Anlamı? Pierre Abélard Ne Demek? Pierre Abélard Ne Demektir? ,Pierre Abélard Analizi? Pierre Abélard Anlamı Nedir? Pierre Abélard Ne Demektir?, Pierre Abélard Açıklaması Nedir? , Pierre Abélard Cevabı Nedir? , Pierre Abélard Kelimesinin Anlamı?
Pierre Abélard | |
---|---|
Tam adı | Pierre Abélard |
Doğumu | 1079 |
Ölümü | 21 Nisan 1142 |
Çağı | Skolastik felsefe, Orta Çağ felsefesi |
Bölgesi | Batı felsefesi |
Okulu | Skolastisizm |
İlgi alanları | Tanrıbilim, mantık, dil felsefesi, mistisizm, diyalektik, etik, adcılık |
Etkilendikleri | |
Etkiledikleri |
Pierre Abélard veya Pierre Abailard veya Pierre Abeilard (Petrus Abelardus) (1079, Nantes yakınlarında Le Pallet, Bretanya - 21 Nisan 1142, Chalon-sur-Saone yakınlarında Saint Marcel Manastırı, Burgonya), Fransız skolastik düşünürü, tanrıbilimci; dil, diyalektik ve ahlak filozofu.[1] Tümeller sorununa getirdiği çözüm ve diyalektiği özgün kullanım biçimiyle tanınan Fransız ilahiyatçı ve felsefeci. Ayrıca şiirleri ve Héloise ile yaşadığı aşk macerasıyla da ünlüdür[2].
Abaelardus'un yaşamı üstüne oldukça geniş bilgi vardır. Bunun başlıca nedeni ünlü Historia Calamitatum (Bir Mutsuzluk Öyküsü, 1988) adlı yapıtında kendi yaşamına oldukça geniş yer vermiş olmasıdır. Abaelardus, Loire'ın güneyinde, Bretanya'da bir şovalyenin oğlu olarak dünyaya geldi. Kendisine kalacak mirası ve askerlik mesleğini seçmesini isteyen ailesinin beklentisi bir yana iterek Fransa'da felsefe, özellikle de mantık eğitimine yöneldi. Felsefede karşıt uçları temsil eden öğretmenleri Compiégne'li Roscelin ve Champeaux'lu Guillamue ile sert tartışmalara girişti. Roscelin, tümellerin birtakım sözcüklerden ibaret olduğunu öne süren adcı (nominalist) düşünürlerdendi. Guillaume ise Paris'te tümellerin gerçekten var olduğuna inanan bir tür Platoncu gerçekçiliği savunuyordu. Abaelardus kendi mantık yazılarında bağımsız bir dil felsefesini başarıyla geliştirdi. Sözcüklerin anlamlı bir biçimde nasıl kullanılabileceğini gösterirken, bir yandan da fiziğin alanına giren şey'lerin (res) doğruluğunu kanıtlamakta dilin tek başına yeterli olmayacağını vurguladı. Héloise ile yaşadığı aşk macerası yüzünden Héloise amcası tarafından hadım edildi. Geri kalan ömrünü bir Manastır'da tamamlamıştır. Özellikle diyalektik konusunda çalışmaları çoktur. Diyalektiği gerçeğe götüren yol olarak görmekteydi.
Père Lachaise Mezarlığına ilk defnedilen kişilerdendir.
"Tümeller Tartışması"nı başlatmış, mantık konusundaki temel çalışması Logica Ingredientibus (Yeni Başlayanlar İçin Mantık / Porphyrios Üstüne Yorumlar) aracılığıyla özgün bir dil felsefesi ve mantık kuramı geliştirmiştir.[3]
Abelardus, etik konusundaki düşüncelerini ortaya koyduğu Ethica (Etik) diye de bilinen Scito te Ipsum (Kendini Tanı / Bil) ve Dialogus Inter Philosophum, Judaeum et Christianum (Filozof, Yahudi ve Hristiyan Arasında Dİyalog) adlı yapıtlarında insan ilşkilerindeki öznel öğeyi kurgular ve "yönelim"in ya da "niyet"in bir eylemin ahlaki niteliğindeki önemi üzerinde durur.[4]
Abelardus, tanrıbilime ilişkin düşüncelerini ise ortak izleklerini tanrıbilimin temel kavramlarından biri olan "üçleme"nin oluşturduğu Theologia Summi Boni (En Yüce İyinin Tanrıbilimi), Introductio ad Theologiam (Tanrıbilime Giriş) ve Theologia Christiana (Hristiyan Tanrıbilimi) adlı yapıtlarında sunmuştur.[4]
Commons'ta dosyalar | |
Vikisöz'de alıntılar |