Nota (müzik) Nedir?
Nota (müzik) Nedir?, Nota (müzik) Nerededir?, Nota (müzik) Hakkında Bilgi?, Nota (müzik) Analizi? Nota (müzik) ilgili Nota (müzik) ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Nota (müzik) ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Nota (müzik) Ne Anlama Gelir Nota (müzik) Anlamı Nota (müzik) Nedir Nota (müzik) Ne Anlam Taşır Nota (müzik) Neye İşarettir Nota (müzik) Tabiri Nota (müzik) Yorumu
Nota (müzik) Kelimesi
Lütfen Nota (müzik) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Nota (müzik) İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Nota (müzik) Kelimesinin Anlamı? Nota (müzik) Ne Demek? ,Nota (müzik) Ne Demektir? Nota (müzik) Ne Demektir? Nota (müzik) Analizi? , Nota (müzik) Anlamı Nedir?,Nota (müzik) Ne Demektir? , Nota (müzik) Açıklaması Nedir? ,Nota (müzik) Cevabı Nedir?,Nota (müzik) Kelimesinin Anlamı?,Nota (müzik) Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Nota (müzik) Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Nota (müzik) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Nota (müzik) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Nota (müzik) Kelimesinin Anlamı Nedir? Nota (müzik) Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Nota (müzik) Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Nota (müzik) Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Nota (müzik) - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Nota (müzik)
Nota (müzik) Nedir? Nota (müzik) Ne demek? , Nota (müzik) Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Nota (müzik) Kelimesinin Anlamı? Nota (müzik) Ne Demek? Nota (müzik) Ne Demektir? ,Nota (müzik) Analizi? Nota (müzik) Anlamı Nedir? Nota (müzik) Ne Demektir?, Nota (müzik) Açıklaması Nedir? , Nota (müzik) Cevabı Nedir? , Nota (müzik) Kelimesinin Anlamı?
Aziz lohanne Battista ilahisi |
Ut queant laxis Resonare fibris Mira gestorum Famuli tuorum Solve polluti Labii reatum Sancte Iohannes... İlk hece sonradan do olarak kullanılmaya başlanmıştır. |
Nota, müzikal sesleri simgeleyen işaretlerdir. Nota (veya not) sözcüğü, bir fikri daha sonra hatırlamak için işaretler ile bir yere o fikri temsil edecek biçimde yazıya dökmek manasına gelir. Müzik notası da, bir sesi temsil etmek üzere porte (dizek) üstündeki yerine konulan bir işaret, bir kayıttır. Müziği yazılı olarak ifade etmede kullanılan her bir nota, müzikteki belli bir sese karşılık gelir. Notalar seslerin zaman içindeki uzunluğunu ve temel frekansını gösterirler. Bir başka deyişle nota, müziğin okunup yazıya dökülmesini sağlayan şekillere ve o şekillerin temsil ettikleri temel frekanslara verilen addır.
Yazıda kullanılan harflerin adları olduğu gibi, notaların da adları vardır. Notaları adlandırmak için iki temel sistem kullanılmıştır. Bu sistemlerden ilki daha çok Fransa, İtalya, İspanya ve Türkiye gibi Akdeniz ülkelerinde kullanılanı Aziz Iohanne Battista ilahisinin ilk hecelerinden isimlerini alan do-re-mi sistemidir. İkincisi ise İngiltere, Almanya gibi kuzey ülkelerinde kullanılan A-B-C sistemidir.
Aşağıdaki grafik notaların farklı ülkelerde aldığı adları listeler. Notaların sembolleri parantez içinde gösterilmiştir. Ayrıca Almanca ile İngilizcedeki gösterim farkı kalın olarak işaretlenmiştir. İngilizce ile Felemenkçede gösterim aynı olmakla birlikte adlar farklıdır.
Kullanım | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İngilizce | C | C sharp (C♯) |
D | D sharp (D♯) |
E | F | F sharp (F♯) |
G | G sharp (G♯) |
A | A sharp (A♯) |
B |
D flat (D♭) |
E flat (E♭) |
G flat (G♭) |
A flat (A♭) |
B flat (B♭) | ||||||||
Almanca[1] (DE, CZ, SK, PL, HU, RS, DK, NO, FI, EE, AT'da kullanılır) |
C | Cis (C♯) |
D | Dis (D♯) |
E | F | Fis (F♯) |
G | Gis (G♯) |
A | Ais (A ♯) |
H |
Des (D♭) |
Es (E♭) |
Ges (G♭) |
As (A ♭) |
B | ||||||||
Felemenkçe[1] (NL'da kullanılır, 1990'lardan sonra İskandinavya'da bazen kullanılmıştır) |
C | Cis (C♯) |
D | Dis (D♯) |
E | F | Fis (F♯) |
G | Gis (G♯) |
A | Ais (A ♯) |
B |
Des (D♭) |
Es (E♭) |
Ges (G♭) |
As (A ♭) |
Bes (B♭) | ||||||||
Neo-Latin (IT, FR, ES, Latin Amerika, IL, TR ve daha birçok ülkede kullanılır) |
Do | Do diyez (Do♯) |
Re | Re diyez (Re♯) |
Mi | Fa | Fa diyez (Fa♯) |
Sol | Sol diyez (Sol♯) |
La | La diyez (La♯) |
Si |
Re bemol (Re♭) |
Mi bemol (Mi♭) |
Sol bemol (Sol♭) |
La bemol (La♭) |
Si bemol (Si♭) | ||||||||
Bizans[2] | Ni | Ni diesis | Pa | Pa diesis | Vu | Ga | Ga diesis | Di | Di diesis | Ke | Ke diesis | Zo |
Pa hyphesis | Vu hyphesis | Di hyphesis | Ke hyphesis | Zo hyphesis | ||||||||
Japonca[3] | Ha (ハ) | Ei-ha (嬰ハ) |
Ni (ニ) | Ei-ni (嬰ニ) |
Ho (ホ) | He (ヘ) | Ei-he (嬰へ) |
To (ト) | Ei-to (嬰ト) |
I (イ) | Ei-i (嬰イ) |
Ro (ロ) |
Hen-ni (変ニ) |
Hen-ho (変ホ) |
Hen-to (変ト) |
Hen-i (変イ) |
Hen-ro (変ロ) | ||||||||
Hindistan (Hindistan) | Sa | Re Komal | Re | Ga Komal | Ga | Ma | Ma Teevra | Pa | Dha Komal | Dha | Ni Komal | Ni |
Hindistan (Karnatik) | Sa | Shuddha Ri | Chatusruti Ri | Shatsruti Ri | Antara Ga | Shuddha Ma | Prati Ma | Pa | Shuddha Dha | Chatusruti Dha | Kaisika Ni | Kakali Ni |
Notaların porte (dizek) üzerindeki yerleri notaların frekanslarını ve notaların biçimleri de zamansal değerlerini belirtir. Notalar beş çizgili porte (dizek) üzerinde çizgilere ve aralıklara yazılırlar. Frekansları porte (dizeğin) sınırlarını aşan notalar ek çizgilerin üzerine ve bunların aralıklarına yazılırlar. Notaların süresi notaların yazıldığı ritmik değer ile belirlenir. Bu ritmik değerler kendi içlerinde orantılı bir hiyerarşiyle belirgindir. Bugün kullanılan yaygın nota sisteminde en uzun nota çift birliktir. Birlik nota bunun yarı değerindedir, ikilik nota birliğin yarı değerinde, dörtlük nota ikiliğin yarı değerinde, sekizlik nota dörtlüğün, onaltılık nota da sekizliğin yarı değerindedir. Bu yöntem ile altmışdörtlük değere kadar notalar yazılabilir. Müzik yazısında bu notalardan herhangi biri temel alınarak ona belirli bir süre atanır ve diğer bütün değerler ona oran ile zaman içine yerleşirler. Mesela dörtlük notaya bir saniyelik zaman birimini atanırsa dörtlük notanın iki katı olan ikilik nota iki saniye, yarısı değerinde olan sekizlik nota yarım saniye değerinde olacaktır. Bu notaların her birinin değerine eşit olan es karşılıkları da bulunur ve esler müzikteki sessizliği sembolize eden susulacak notalardır.
Nota değerleri gibi esler de çeşitlidir ve portedeki yerleri bazen değişiklik gösterir.
Birlik es, portede daima dördüncü çizginin altındadır. İkilik es, portede üçüncü çizgi üstüne konur. Dörtlük es, portenin ikinci çizgisi ile dördüncü çizgisi arasına yazılır. Yalnız, bunun alt ve üst kuyrukları aşağıdan birinci aralığın içine ve yukarıdan dördüncü aralığın içine biraz girmiş bulunur. Sekizlik, onaltılık ve otuzikilik eslerdeki çengelli uçlar üstten portenin üçüncü aralığına yazılırlar. Sekizlik esin bacağı portenin ikinci çizgisine, onaltılık bacağı birinci çizgiye, otuzikilik olanın bacağı da birinci çizginin az altına uzatılır. Altmışdörtlük este, çengelli uç dördüncü aralıkta olmak üzere, bacağı otuzikilik es yerine kadar indirilir.