Nermin Erdentuğ Nedir?
Nermin Erdentuğ Nedir?, Nermin Erdentuğ Nerededir?, Nermin Erdentuğ Hakkında Bilgi?, Nermin Erdentuğ Analizi? Nermin Erdentuğ ilgili Nermin Erdentuğ ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Nermin Erdentuğ ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Nermin Erdentuğ Ne Anlama Gelir Nermin Erdentuğ Anlamı Nermin Erdentuğ Nedir Nermin Erdentuğ Ne Anlam Taşır Nermin Erdentuğ Neye İşarettir Nermin Erdentuğ Tabiri Nermin Erdentuğ Yorumu
Nermin Erdentuğ Kelimesi
Lütfen Nermin Erdentuğ Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Nermin Erdentuğ İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Nermin Erdentuğ Kelimesinin Anlamı? Nermin Erdentuğ Ne Demek? ,Nermin Erdentuğ Ne Demektir? Nermin Erdentuğ Ne Demektir? Nermin Erdentuğ Analizi? , Nermin Erdentuğ Anlamı Nedir?,Nermin Erdentuğ Ne Demektir? , Nermin Erdentuğ Açıklaması Nedir? ,Nermin Erdentuğ Cevabı Nedir?,Nermin Erdentuğ Kelimesinin Anlamı?,Nermin Erdentuğ Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Nermin Erdentuğ Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Nermin Erdentuğ Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Nermin Erdentuğ Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Nermin Erdentuğ Kelimesinin Anlamı Nedir? Nermin Erdentuğ Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Nermin Erdentuğ Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Nermin Erdentuğ Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Nermin Erdentuğ - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Nermin Erdentuğ
Nermin Erdentuğ Nedir? Nermin Erdentuğ Ne demek? , Nermin Erdentuğ Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Nermin Erdentuğ Kelimesinin Anlamı? Nermin Erdentuğ Ne Demek? Nermin Erdentuğ Ne Demektir? ,Nermin Erdentuğ Analizi? Nermin Erdentuğ Anlamı Nedir? Nermin Erdentuğ Ne Demektir?, Nermin Erdentuğ Açıklaması Nedir? , Nermin Erdentuğ Cevabı Nedir? , Nermin Erdentuğ Kelimesinin Anlamı?
Nermin Erdentuğ | |
---|---|
Doğum | Nermin Aygen 7 Eylül 1916 Malta, Osmanlı İmparatorluğu |
Ölüm | 26 Haziran 2000 (83 yaşında) |
Vatandaşlık | Türkiye |
Kariyeri | |
Dalı | Sosyal Antropoloji |
Çalıştığı kurumlar | Ankara Üniversitesi |
Nermin (Aygen) Erdentuğ (d. 25 Aralık 1917, Malta - ö. 26 Haziran 2000), Türk antropolog.
Türk üniversitelerinde etnoloji alanında doçent unvanını alan ilk bilim insanıdır.[1] Türkiye'de sosyal antropolojinin tanınması ve yayılması için çaba göstermiştir.[2]
Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi (DTCF)'nin ilk mezunlarından birisi olan Nermin Erdentuğ; 1961-1980 yılları arasında DTCF Etnoloji Kürsüsü'nün başkanlığını yapmış; 1980 yılında bu kürsünün Sosyal Antropoloji ve Halk Kültürü olarak ikiye ayrılmasından sonra Sosyal Antropoloji Kürsüsü'nün başkanlığını yürütmüştür. 1950'lerde Elazığ'ın Hal ve Sün köylerinda alan araştırmaları yaparak ortaya koyduğu incelemeleri önemli çalışmalarındandır.[3]
1917 yılında Malta'da doğdu. Babası, I. Dünya Savaşı'nda, Arabistan'da görevli iken İngiliz esiri olarak Malta'ya getirilmiş bir doktordu.[1][1]
İlkokul ve ortaokulu Çanakkale'de okuduktan sonra İstanbul'a giderek 1936'da İstanbul Kız Lisesi'nden mezun oldu. Aynı yıl Ankara'da yeni kurulan Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi'ne girdi ve Antropoloji kürsüsünde okudu. 1940 yılında bu okuldan mezun olduktan sonra aynı kurumda asistanlığa başladı ve kan grupları üzerine yaptığı teziyle fizik antropoloji dalında doktorasını 1942'de tamamladı. 1944'te aynı kürsüde doçent unvanını aldı ve böylece Türk üniversitelerinde etnoloji alanında doçent unvanını alan ilk Türk bilim insanı oldu.
1949 - 1951 yılları arasında İngiltere ve İskandinav ülkelerinde özellikle sosyal antropoloji ile ilgili çalışmalar yaptı. Türkiye'ye döndükten sonra, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Antropoloji kürsüsünde ilk defa olarak "sosyal antropoloji" ve "alan araştırması" derslerini açarak, Türkiye'de sosyal antropolojinin yeni bir bilim alanı olarak kuruluşunu başlattı.[2]
1952-1955 yıllarında Elazığ'ın sünni olan Hal köyü ile Alevi olan Sün köyünde saha araştırması yaptı. Derlediği bilgileri "maddi hayat" "sosyal hayat" ve "doğum", "sünnet", "düğün", "ölüm" başlıkları altında gruplandıran monografik metinler ortaya koydu.[3] Bu çalışmaları "Hal Köyü'nün Etnolojik Tetkiki" (1956) ve "Sun Köyü'nün Etnolojik Tetkii" (1959) adlı kitaplarda toplamıştır.
1956'da gittiği Amerika Birleşik Devletleri'ndeki çeşitli üniversitelerde alanı ile ilgili incelemelerde bulundu, seminerler ve konferanslar verdi. 1959'da Türkiye'ye döndükten sonra Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi'nde etnoloji profesörü oldu. 1961'de bağımsız bir kürsüye dönüşen "Etnoloji Kürsüsü"ndeki ders programını, bu sefer Amerikan kültürel antropolojisinin özelliklerini ve yaklaşımlarını yansıtacak şekilde güncelleştirdi.[1]
Çalışmalarıyla Türkiye antropolojisine yoksulluğun azaltılması, hastalık, etnik çatışma, toplumsal cinsiyet eşitsizliği gibi konulara odaklanan "kalkınma antropolojisi"ni kattı.[3]
1961-1980 yılları arasında DTCF Etnoloji Kürsüsü'nün başkanlığını yürüttü. 1980 yılında bu kürsünün Sosyal Antropıloji ve Halk Kültürü olarak ikiye ayrılmasından sonra Sosyal Antropoloji Kürsüsü'nün başkanlığını üstlendi.
26 Haziran 2000'de hayatını kaybetti.[1]