Muhammed bin Abdülvahhab Nedir?
Muhammed bin Abdülvahhab Nedir?, Muhammed bin Abdülvahhab Nerededir?, Muhammed bin Abdülvahhab Hakkında Bilgi?, Muhammed bin Abdülvahhab Analizi? Muhammed bin Abdülvahhab ilgili Muhammed bin Abdülvahhab ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Muhammed bin Abdülvahhab ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Muhammed bin Abdülvahhab Ne Anlama Gelir Muhammed bin Abdülvahhab Anlamı Muhammed bin Abdülvahhab Nedir Muhammed bin Abdülvahhab Ne Anlam Taşır Muhammed bin Abdülvahhab Neye İşarettir Muhammed bin Abdülvahhab Tabiri Muhammed bin Abdülvahhab Yorumu
Muhammed bin Abdülvahhab Kelimesi
Lütfen Muhammed bin Abdülvahhab Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Muhammed bin Abdülvahhab İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Muhammed bin Abdülvahhab Kelimesinin Anlamı? Muhammed bin Abdülvahhab Ne Demek? ,Muhammed bin Abdülvahhab Ne Demektir? Muhammed bin Abdülvahhab Ne Demektir? Muhammed bin Abdülvahhab Analizi? , Muhammed bin Abdülvahhab Anlamı Nedir?,Muhammed bin Abdülvahhab Ne Demektir? , Muhammed bin Abdülvahhab Açıklaması Nedir? ,Muhammed bin Abdülvahhab Cevabı Nedir?,Muhammed bin Abdülvahhab Kelimesinin Anlamı?,Muhammed bin Abdülvahhab Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Muhammed bin Abdülvahhab Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Muhammed bin Abdülvahhab Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Muhammed bin Abdülvahhab Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Muhammed bin Abdülvahhab Kelimesinin Anlamı Nedir? Muhammed bin Abdülvahhab Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Muhammed bin Abdülvahhab Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Muhammed bin Abdülvahhab Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Muhammed bin Abdülvahhab - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Muhammed bin Abdülvahhab
Muhammed bin Abdülvahhab Nedir? Muhammed bin Abdülvahhab Ne demek? , Muhammed bin Abdülvahhab Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Muhammed bin Abdülvahhab Kelimesinin Anlamı? Muhammed bin Abdülvahhab Ne Demek? Muhammed bin Abdülvahhab Ne Demektir? ,Muhammed bin Abdülvahhab Analizi? Muhammed bin Abdülvahhab Anlamı Nedir? Muhammed bin Abdülvahhab Ne Demektir?, Muhammed bin Abdülvahhab Açıklaması Nedir? , Muhammed bin Abdülvahhab Cevabı Nedir? , Muhammed bin Abdülvahhab Kelimesinin Anlamı?
Bu madde hiçbir kaynak içermemektedir. (Haziran 2014) (Bu şablonun nasıl ve ne zaman kaldırılması gerektiğini öğrenin) |
Muhammed bin Abdülvehhab | |
---|---|
Doğum | 1703 Yemame, Uyeyne, Necid |
Ölüm | 1792 (88-89 yaşlarında) Diriye Emirliği |
Din | İslam (Selefi) |
Çocuk(lar) | 7 |
Makale serilerinden |
Muhammed bin Abdülvehhâb, (Arapça : محمد بن عبد الوهاب; d. 1703, Uyeyne-Yemame - ö. 1792), Vehhabîlik'in kurucusu olduğu düşünülmekle birlikte Vehhabilik İslami bir tümel kategori değildir. Selefi ekolünün ünlü alimlerinden ve Diriye Emirliği'nin iki kurucusundan birisidir.[1]
1703 yılında Necid bölgesi'nde Diriye civarlarında doğmuştur. Tam olarak nerede doğduğu bilinmemek ile birlikte Diriye çevreleri (Uyeyne 17 Ağustos 2023 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Necid bölgesinde Yemame'de bir kasabadır) (Günümüzde El Kasım Bölgesi) olduğu sanılmaktadır. Muhammed bin Abdülvahhâb, babası İmam Abdülvahhâb bin Süleyman'ın gözetiminde küçük yaşta Kur'an'ı okudu, ilme ve fıkha yöneldi. Bu yönelişinin ve eğitimlerinin ardından Medine'ye gitmiştir. Medine uleması ile bir araya gelmiştir. Burada da bir müddet kalmış ve döneminde meşhur iki alimden istifade etmiştir. Muhtemelen bu iki alimin dışında tarihsel kaynağın yeterli olmadığı İmamlardan da dersler tahsil etmiştir.
Muhammed bin Abdülvahhâb, ilim talebi için bilahare günümüz Irak tarafına yönelip Basra'ya geldi. Buradaki ulemayla birlikte oldu. İlk davetçiliği de yine Basra'da başlamıştır. Irak müslümanlarına gerekli olanın, dinlerini "dolaylı olmadan, doğrudan" Kur'an ve sünnetten öğrenmeleri olduğunu söylemiştir. Bu hususta oradaki ulemayla münakaşa, müzakere ve münazaralarda bulundu. Basra'daki ulemaların bazıları ona karşı ayaklanınca, kendisi ve hocası bir takım işkencelere maruz kaldı. Bu sebepten ötürü Basra'dan ayrıldı, niyeti Şam bölgesine gitmekti. Lakin yeterli maddi imkanı olmadığından bunu gerçekleştiremedi. Basra'dan çıkıp Zubeyr'e, oradan da İhsa'ya geçmiştir. Burada da ulema ile birlikte oldu ve kelâma dair bazı meselelerde müzakerelerde bulundu. Daha sonrasında Hureymila beldesine yöneldi. Buraya yerleşip, babası hicri takvime göre 1153 yılında ve miladi olarak 1740 yılında vefat edene kadar ilim, tedrisat ve ekol davetleri (misyonerlik) ile meşgul olmayı sürdürmüştür. Davet sırasında yine Hureymila'lı sofistler onu rahatsız etmişler ve çeşitli suikast girişimleri olmuştur. Nitekim birkaç kişi saldırmak için bir duvara tuzak kurdukları, birilerinin bunu fark etmeleri üzerine kaçtıkları söylenmiştir. Bu kimselerin ona buğzetmelerinin sebebi, emri bi'l-ma'ruf nehyi ani'l-munker yapması; emirleri, insanları soyan, onlara eziyet eden ve mallarını yağmalayanları cezalandırmaya teşvik etmesidir. El-Abid 17 Ağustos 2023 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. olarak adlandırılan kimseler de bu suikast güruhundandırlar. Bunlar Muhammed'in karşılarında olduğunu, yaptıklarına razı olmadığını, emirleri onları cezalandırmaya ve işledikleri suçlara engel olmaya teşvik ettiğini fark edince ona suikast girişiminde bulunduğu iddia edilmektedir. Ardından Uyeyne’ye döndü. O vakit oranın emiri Osman b. Muhammed b. Muammer idi. Uyeyne’ye varınca yanına gitti, emîr onu karşıladı. Uyeyne’de şöhret bulup ünü etrafa yayıldı ve civar beldelerden insanlar Muahmmed bin Abdülvehhâb'ın daveti üzerine "cihat" için gelmeye başladılar. Muahmmed bin Abdülvehhâb, emîre dedi ki: “Bize müsaade et te Zeyd b. el-Hattâb’ın (r.a.) mezarı üzerindeki türbeyi yıkalım. Çünkü bu doğru yapılmış bir şey değildir. Hem Allah Teâlâ bu işe razı değildir. Rasûlüllah da kabirlere kubbe (türbe) yapılmasını, üzerlerinin mescid edinilmesini yasaklamıştır. Oysa bu türbe insanları saptırmakta ve akîdeleri değiştirmekte, halk şirke düşmektedir. Bu yüzden yıkılması gerekir.[2]” Emîr Osman ona “yıkmaya bir mani yoktur” karşılığını vermiştir. Üstad “Cebîlelilerin (Cebîle kabrin yakınındaki köyün ismidir) yıktırmamak için ayaklanmalarından korkarım” deyince, Emîr Osman yaklaşık 600 kişilik ordu ve üstadla birlikte türbeyi yıkmak için yola çıktı. Türbeye yaklaştıklarında geldiklerini duyan Cebîleliler türbeyi savunmak için karşılarına çıktılar. Ancak Emîr Osman ve ordusunu görünce, geri çekilip vaz geçtiler. Üstad türbenin yıkılıp kaldırılmasına bizzat katıldı.