Memmed Said Ordubadi Nedir?
Memmed Said Ordubadi Nedir?, Memmed Said Ordubadi Nerededir?, Memmed Said Ordubadi Hakkında Bilgi?, Memmed Said Ordubadi Analizi? Memmed Said Ordubadi ilgili Memmed Said Ordubadi ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Memmed Said Ordubadi ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Memmed Said Ordubadi Ne Anlama Gelir Memmed Said Ordubadi Anlamı Memmed Said Ordubadi Nedir Memmed Said Ordubadi Ne Anlam Taşır Memmed Said Ordubadi Neye İşarettir Memmed Said Ordubadi Tabiri Memmed Said Ordubadi Yorumu
Memmed Said Ordubadi Kelimesi
Lütfen Memmed Said Ordubadi Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Memmed Said Ordubadi İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Memmed Said Ordubadi Kelimesinin Anlamı? Memmed Said Ordubadi Ne Demek? ,Memmed Said Ordubadi Ne Demektir? Memmed Said Ordubadi Ne Demektir? Memmed Said Ordubadi Analizi? , Memmed Said Ordubadi Anlamı Nedir?,Memmed Said Ordubadi Ne Demektir? , Memmed Said Ordubadi Açıklaması Nedir? ,Memmed Said Ordubadi Cevabı Nedir?,Memmed Said Ordubadi Kelimesinin Anlamı?,Memmed Said Ordubadi Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Memmed Said Ordubadi Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Memmed Said Ordubadi Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Memmed Said Ordubadi Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Memmed Said Ordubadi Kelimesinin Anlamı Nedir? Memmed Said Ordubadi Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Memmed Said Ordubadi Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Memmed Said Ordubadi Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Memmed Said Ordubadi - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Memmed Said Ordubadi
Memmed Said Ordubadi Nedir? Memmed Said Ordubadi Ne demek? , Memmed Said Ordubadi Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Memmed Said Ordubadi Kelimesinin Anlamı? Memmed Said Ordubadi Ne Demek? Memmed Said Ordubadi Ne Demektir? ,Memmed Said Ordubadi Analizi? Memmed Said Ordubadi Anlamı Nedir? Memmed Said Ordubadi Ne Demektir?, Memmed Said Ordubadi Açıklaması Nedir? , Memmed Said Ordubadi Cevabı Nedir? , Memmed Said Ordubadi Kelimesinin Anlamı?
Memmed Said Ordubadi | |
---|---|
Doğum | 24 Mart 1872 Ordubad, Nahçıvan (şehir), Rus İmparatorluğu |
Ölüm | 1 Mayıs 1950 (78 yaşında) Bakü, Azerbaycan Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti |
Milliyet | Azerbaycan Türkü |
Memmed Said Ordubadi (d. 24 Mart 1872, Ordubad, Nahçıvan (şehir) – ö. 1 Mayıs 1950, Bakü, Azerbaycan Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti), Azerbaycan yazar, şair, oyun yazarı ve gazeteciydi.
Ordubadi, kariyerine bir şair olarak başladı. Makaleleri ve şiirleri, Azerbaycan dilinde birçok mezada yayımlandı. Sattar Han'ın İran Devrimi sırasında Ordubadi Müslüman Sosyal Demokrat Partiye (Hummet) katıldı. Daha sonra 1905-07 yılları arasında Ermeni-Tatar katliamı hakkında Kanlı Yıllar yayınladı. 1918'de Komünist Partiye katıldı ve makaleleri Hummet organizasyonunun resmi gazetesinde yayınlandı. XI Kızıl Ordu ile birlikte Dağıstan'a giderek orada Kırmızı Dağıstan dergisi yayınladı. Azerbaycan'ın Sovyetleşmesinden sonra Bakü'ye geri döndü.[1]
Bugün Ordubadi, Sovyet döneminde Azerbaycan'ın en önemli entelektüellerinden biri olarak anılıyor. Ülkenin en üst düzey yasama organı olan Azerbaycan SSR Yüksek Sovyetinin iki kez milletvekili olarak görev yaptı.
İlk başta dini okulda, medrese eğitim gördü ve daha sonra Mahammad Sidgi'nin laik okul "Əxtər" (Yıldız) okudu. Mahammad Sidgi, 20. yüzyılın başında Rus Azerbaycan'ında ve Kafkasya'nın geri kalanında aydınlanma faaliyeti nedeniyle entelektüel bir tanınmıştı.
Mammed Said, erken yaşlarında babasını kaybetti ve bir tekstil fabrikasında çalışmak zorunda kaldı. 1890'larda yazı yazmaya başladı. İlk yazısı 1903'te Tiflis'te (sonra Tiflis'te) "Şarj-Rus" gazetesinde yayınlandı. İlk yayınlarında Ordubadi cehalet, gerilik ve dini fanatizmi eleştirdi. 1906'da Tiflis'te şiir kitabı "Qəflət" (cahiliye) ve 1907'de "Vətən væ hürriyyåt" (Anavatan ve Özgürlük) yayınlamıştır. "Molla Nasraddin", "Irshad", "Sada" ve diğerleri de dahil olmak üzere birçok Azerbaycan yayınları için yazdı.[2]
Ordubadi çeşitli siyasi, sosyal ve eğitim konularını kapsıyordu. Rus egemenliği altında Azerbaycan toplumunun aydınlanmasının gerekliliğini sıkıca savunuyordu. 1911'de Ordubadi, 1905-1906'da Ermeni-Tatar katliamlarının ilk elden hesaplarının koleksiyonunu "Qanlı sənələr" (Kanlı yıllar) kitabını yayınladı. 1910'larda Ordubadi birkaç oyun, öykü ve roman yayınladı. 1915'te Rus yetkililer onu tutuklayıp Çaritsyn'e sürgüne gönderildi. 1918'de Komünist Partiye girdi ve Bolşevik Azerbaycan'ın fethinden sonra Mayıs 1920'de Bakü'ye döndü.[3]
Ordubadi "Əxbar", "Yeni Yol", "Molla Nasraddin" in baş editörü oldu. Ordubadi "Əxbar", "Yeni Yol", "Molla Nasraddin" in baş editörü oldu.
Sovyet döneminde Ordubadi kapsamlı romanlar, hiciv öyküleri, oyunlar, librettolar (operalara "Koroğlu", "Nərgiz", "Nizami") yazdı. Ünlü eserleri arasında "Dumanlı Təbriz" (Sadık Tabriz) (1933-1948) ve "Qılınc və qələm" (Kılıç ve Kalem) (1946-1948) yer alır. Şairler ve yazarlar - Nizami Ganjavi, Fuzûlî, Molla Panah Vagif, Mirza Alakbar Sabir ve Azerbaycan'ın diğer edebi figürleri hakkında romanlar yazdı.
M. S. Ordubadi. "Qılınc və qələm" romanı. I hissə 15 Nisan 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
M. S. Ordubadi. "Qılınc və qələm" romanı. II hissə 15 Nisan 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.