Marifet Kapısı Nedir?
Marifet Kapısı Nedir?, Marifet Kapısı Nerededir?, Marifet Kapısı Hakkında Bilgi?, Marifet Kapısı Analizi? Marifet Kapısı ilgili Marifet Kapısı ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Marifet Kapısı ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Marifet Kapısı Ne Anlama Gelir Marifet Kapısı Anlamı Marifet Kapısı Nedir Marifet Kapısı Ne Anlam Taşır Marifet Kapısı Neye İşarettir Marifet Kapısı Tabiri Marifet Kapısı Yorumu
Marifet Kapısı Kelimesi
Lütfen Marifet Kapısı Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Marifet Kapısı İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Marifet Kapısı Kelimesinin Anlamı? Marifet Kapısı Ne Demek? ,Marifet Kapısı Ne Demektir? Marifet Kapısı Ne Demektir? Marifet Kapısı Analizi? , Marifet Kapısı Anlamı Nedir?,Marifet Kapısı Ne Demektir? , Marifet Kapısı Açıklaması Nedir? ,Marifet Kapısı Cevabı Nedir?,Marifet Kapısı Kelimesinin Anlamı?,Marifet Kapısı Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Marifet Kapısı Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Marifet Kapısı Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Marifet Kapısı Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Marifet Kapısı Kelimesinin Anlamı Nedir? Marifet Kapısı Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Marifet Kapısı Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Marifet Kapısı Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Marifet Kapısı - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Marifet Kapısı
Marifet Kapısı Nedir? Marifet Kapısı Ne demek? , Marifet Kapısı Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Marifet Kapısı Kelimesinin Anlamı? Marifet Kapısı Ne Demek? Marifet Kapısı Ne Demektir? ,Marifet Kapısı Analizi? Marifet Kapısı Anlamı Nedir? Marifet Kapısı Ne Demektir?, Marifet Kapısı Açıklaması Nedir? , Marifet Kapısı Cevabı Nedir? , Marifet Kapısı Kelimesinin Anlamı?
Makale serilerinden |
Marifet Kapısı, Alevî-Bektaşi anlayışında gönül yolunda en yüce düzeye ulaşma, tanrısal gizlere(sır) erme evresidir. Bu evre “arifler”le özdeşleştirilir. Su gibi arılık aranılır.
Alevî-Bektaşîliğin ünlü ahlâk ve toplum ilkesi burada temel alınır. Eline, diline, beline sahip olmak anlayışı yaşama geçirilir. Kötü hal ve hareketlerden uzak durmak amaçlanır.
Tarikattan marifete geçen kişinin bu makamdan düşme endişesini taşıyarak korkuya kapılması, kendine yönelik eleştirileri sürekli canlı tutup özünü bencillikten, kin ve garezden uzak tutmasıdır. Engelleyici bir korkunun kuşatıcılığında her vicdanın sesi dinlenerek, kendini yoklayarak, eksiklerini saptama ve geleceğe daha arınmış olarak çıkmaktır.
Hiçbir şeyde aşırı olmamak, aşırıya kaçmamak, ulaşılan manevi aşamanın verdiği sarhoşluktan korunmak, bu duyguyu yanlış algılayıp kendini yitirmemek ve mahrem olan şeylerden uzak durmaktır.
Bir olgunluk evresi olarak algılanan bu makamda; Tanrı’dan başkasına yakınmamak, kutsal gerçeğe giderken aceleci olmamak, taşkınlık yapmamak, ölçülü olmak, mürşidin verdiği kadarıyla yetinmek, nefsine uyup mürşidinden kaldıramayacağı isteklerde bulunmamaktır.
Yakışıksız davranışlardan ve uygunsuz işlerden kaçınmak, kınanma, ayıplanma kuşkusuyla bir şeyi yapmaktan ya da yapmamaktan sıkılmak.
Bilgisini ehlinden esirgememek, bilgisinden layık olanı yararlandırmak, bunu ibadetin bir gereği olarak algılamak ve bu yolla insanın kendisini arı kılmasıdır.
Tarikat yolunda gönül yoluyla önce kendini, sonra kendi özünde Tanrı’yı bulmak, sezgisel aklını kullanarak kesin bilgiye ulaşmaktır.
Kişinin kendisine hiçbir varlık tanımaması, teslim olması, uzlaşması, yola, yolun kurallarına tam olarak uyması ve bağlanmasıdır.
Tanrı’nın gönül bilgisi, duyarlığı, derinliği yoluyla kendi özüyle bütünleşmesine izin verdiği ve bu yolla kendi yüce varlığını görebilmesi lütfunu sağladığı, kendi özünü tanıma tadının zevkini verdiği biçimindeki yüksek olgunluk aşamasına ulaşmasıdır.
Son amacını “alem- i asgar”da bulan ve küçük evren olarak algılanan insanı tanımak, bu yolla son amacını “alem- i ekber”de bulan ve büyük evren olarak algılanan alemin farkına varmak, bu bağlamda Tanrı’nın bütün sıfatlarının insanda ortaya çıktığının ayırımına ermektir.[1]