Kibar Feyzo Nedir?
Kibar Feyzo Nedir?, Kibar Feyzo Nerededir?, Kibar Feyzo Hakkında Bilgi?, Kibar Feyzo Analizi? Kibar Feyzo ilgili Kibar Feyzo ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Kibar Feyzo ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Kibar Feyzo Ne Anlama Gelir Kibar Feyzo Anlamı Kibar Feyzo Nedir Kibar Feyzo Ne Anlam Taşır Kibar Feyzo Neye İşarettir Kibar Feyzo Tabiri Kibar Feyzo Yorumu
Kibar Feyzo Kelimesi
Lütfen Kibar Feyzo Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Kibar Feyzo İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Kibar Feyzo Kelimesinin Anlamı? Kibar Feyzo Ne Demek? ,Kibar Feyzo Ne Demektir? Kibar Feyzo Ne Demektir? Kibar Feyzo Analizi? , Kibar Feyzo Anlamı Nedir?,Kibar Feyzo Ne Demektir? , Kibar Feyzo Açıklaması Nedir? ,Kibar Feyzo Cevabı Nedir?,Kibar Feyzo Kelimesinin Anlamı?,Kibar Feyzo Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Kibar Feyzo Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Kibar Feyzo Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Kibar Feyzo Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Kibar Feyzo Kelimesinin Anlamı Nedir? Kibar Feyzo Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Kibar Feyzo Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Kibar Feyzo Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Kibar Feyzo - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Kibar Feyzo
Kibar Feyzo Nedir? Kibar Feyzo Ne demek? , Kibar Feyzo Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Kibar Feyzo Kelimesinin Anlamı? Kibar Feyzo Ne Demek? Kibar Feyzo Ne Demektir? ,Kibar Feyzo Analizi? Kibar Feyzo Anlamı Nedir? Kibar Feyzo Ne Demektir?, Kibar Feyzo Açıklaması Nedir? , Kibar Feyzo Cevabı Nedir? , Kibar Feyzo Kelimesinin Anlamı?
Yönetmen | Atıf Yılmaz |
---|---|
Yapımcı | Nahit Ataman |
Senarist | İhsan Yüce |
Hikâye (eser) | Osman Şahin |
Oyuncular | Kemal Sunal Müjde Ar Adile Naşit Şener Şen İhsan Yüce İlyas Salman Erdal Özyağcılar Bahri Ateş Reşit Çıldam |
Müzik | Ahmet Yamacı |
Görüntü yönetmeni | Erdoğan Engin |
Kurgu | İsmail Kalkan Demirhan Ersunar |
Yapım şirketi | Arzu Film |
Cinsi | Sinema filmi |
Türü | Komedi |
Renk | Renkli (35 mm) |
Yapım yılı | 1978 |
Çıkış tarih(ler)i | 1 Kasım 1978 |
Süre | 82 dakika |
Ülke | Türkiye |
Dil | Türkçe |
Çekim yer(ler)i | Harran, Reyhanlı, Hatay |
Kibar Feyzo, yönetmenliğini Atıf Yılmaz'ın yaptığı, Kemal Sunal, Müjde Ar, Adile Naşit, Şener Şen, İhsan Yüce, İlyas Salman ve Erdal Özyağcılar'ın rol aldığı 1978 yapımı bir Türk komedi filmidir.[1] Türkiye'de ağalık düzenine kara mizah çerçevesinde yaklaşarak toplumcu gerçekçi bir nitelik taşıyan film, sınıfsal çatışmayı merkeze alması ve komünizm karşıtı önlemleri yermesiyle de politik bir yön taşıyan kült filmlerdendir.
Film, köyde sevdiği kadınla evlenmek isteyen Feyzo'nun başlık parası toplamak isterken yaşadıklarını anlatır. Askerlik hizmetini tamamlayıp köyüne dönen Kibar Feyzo, Hacı Hüsam'ın kızı Gülo ile evlenmek için çabalar. Bilo da Gülo'ya talip olunca işler daha da karmaşık bir hâle gelir. Başlık parasını toplama işi bir yarış haline gelince Feyzo köyden ayrılır ve çalışıp para biriktirmek için İstanbul'a gider. Burada köye göre çok daha farklı bir yaşamın olduğunun farkına varır. Feyzo gözü açık biri olarak köyüne döndüğünde köyün ağası Maho ile sınıfsal bir çatışmaya girecektir ve şehirlerde ağalık düzeninin olmadığını, başlık parasının kalktığını anlatarak ağaya karşı cephe oluşturacaktır.[2]
Film Osman Şahin'in Kırmızı Yel kitabındaki Fareler adlı öyküsüne dayanmaktadır. Senaryo uygulaması İhsan Yüce tarafından yapılan film, ana hikâye etrafınca ciddi bir dönem uygulamaları eleştirisidir.[3] Filmde Kibar Feyzo ekseninde dönemsel olarak ivme kazanan sınıfsal ve ideolojik mücadele işlenir. Onun Maho Ağa'ya karşı girdiği mücadele bir çeşit kültür çatışmasıdır da.[4] Film 12 Eylül Darbesi öncesinde Türkiye'de sınıfsal çatışmayı, işçi hareketleri ve sendikalaşmadaki güçlükler ile mevcut ağalık düzenine hicivsel eleştiriler içerir.[5] Bu nedenle film Türkiye'de 10 yıl boyunca yasaklı kalmıştır.[6]
Film, anlambilimsel olarak incelendiği takdirde; komünizme karşı alınan önlemlere sert eleştiriler görülür. Örneğin filmde ağa rolündeki Şener Şen'in "Ula şurada 141 142 başsınız!" ifadesi kişi sayısıyla değil, dönemin Türk Ceza Kanunu'nun 141 ve 142. maddeleriyle ilgilidir. 1991 yılında bu maddeler yürürlükten kaldırılmıştır.[7]
Maho Ağo ve Kibar Feyzo karakterleri Türkiye'de iktidar-halk, otorite-sınıf kavramlarına yeni anlamlar katmıştır. Tanıl Bora'ya göre Kemal Sunal'ın canlandırdığı Kibar Feyzo karakteri toplumsal düzendeki "çarpıklıkları" hicvederken aynı zamanda "halkın sağduyusunu" temsil etmektedir. Duvara yazdığı "Faşo Ağa" ibaresiyle de ağasını faşist olarak tanımlar. Maho Ağa'nın "Faşo nedir?" sorusuna verdiği yanıt ise Türkiye'de "faşistliğe" bakışı şekillendirmiş, "ağır hakaret" anlamı katmıştır.[8]