Ferdinand Fellmann Nedir?
Ferdinand Fellmann Nedir?, Ferdinand Fellmann Nerededir?, Ferdinand Fellmann Hakkında Bilgi?, Ferdinand Fellmann Analizi? Ferdinand Fellmann ilgili Ferdinand Fellmann ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Ferdinand Fellmann ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Ferdinand Fellmann Ne Anlama Gelir Ferdinand Fellmann Anlamı Ferdinand Fellmann Nedir Ferdinand Fellmann Ne Anlam Taşır Ferdinand Fellmann Neye İşarettir Ferdinand Fellmann Tabiri Ferdinand Fellmann Yorumu
Ferdinand Fellmann Kelimesi
Lütfen Ferdinand Fellmann Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Ferdinand Fellmann İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Ferdinand Fellmann Kelimesinin Anlamı? Ferdinand Fellmann Ne Demek? ,Ferdinand Fellmann Ne Demektir? Ferdinand Fellmann Ne Demektir? Ferdinand Fellmann Analizi? , Ferdinand Fellmann Anlamı Nedir?,Ferdinand Fellmann Ne Demektir? , Ferdinand Fellmann Açıklaması Nedir? ,Ferdinand Fellmann Cevabı Nedir?,Ferdinand Fellmann Kelimesinin Anlamı?,Ferdinand Fellmann Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Ferdinand Fellmann Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Ferdinand Fellmann Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Ferdinand Fellmann Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Ferdinand Fellmann Kelimesinin Anlamı Nedir? Ferdinand Fellmann Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Ferdinand Fellmann Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Ferdinand Fellmann Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Ferdinand Fellmann - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Ferdinand Fellmann
Ferdinand Fellmann Nedir? Ferdinand Fellmann Ne demek? , Ferdinand Fellmann Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Ferdinand Fellmann Kelimesinin Anlamı? Ferdinand Fellmann Ne Demek? Ferdinand Fellmann Ne Demektir? ,Ferdinand Fellmann Analizi? Ferdinand Fellmann Anlamı Nedir? Ferdinand Fellmann Ne Demektir?, Ferdinand Fellmann Açıklaması Nedir? , Ferdinand Fellmann Cevabı Nedir? , Ferdinand Fellmann Kelimesinin Anlamı?
Ferdinand Fellmann | |
---|---|
Doğum | 14 Aralık 1939 Jelenia Góra, Silezya |
Ölüm | 28 Ekim 2019 (79 yaşında) Münster, Almanya |
Milliyet | Alman |
Eğitim | Pavia Üniversitesi |
Meslek | Filozof |
Ferdinand Fellmann (14 Aralık 1939 - 28 Ekim 2019), Alman filozof. Ailesinin 1946'da Hirschberg'den (şu an ki Jelenia Góra, Polonya) sınır dışı edilmesinden sonra Hameln/Weser'de büyüdü.
Fellmann, Alman Ulusal Liyakat Vakfı tarafından desteklenen Münster Üniversitesi ve Pavia Üniversitesi'nde okudu. 1959 yılında İngiliz ve Roman Dilleri ve Edebiyatı bölümünden mezun oldu. 1962-1965 yılları arasında Fellmann eğitimine Giessen'de devam etti. Orada Romantik Diller ve Edebiyat Profesörü Hans Robert Jauss ve Felsefe Profesörü Blumenberg ile çalıştı. Eski bir SS-Man olan Jauss ile Nazi Rejimi tarafından yapılan zulmün kurbanı olan Blumenberg arasındaki çatışma nedeniyle Fellmann, kendi düşünme biçimini bulmaya çalıştı. 1967'de Bochum'da doktorasını tamamladı ve 1973'te Münster'de doktora sonrası ders yeterliliğini tamamladı.
Fellmann, 1980 yılında Münster Üniversitesi'ne Felsefe Profesörü olarak atandı. 1985 yılında Napoli'de misafir profesör olarak görev yaptı ve Giordano Bruno, Giambattista Vico ve Benedetto Croce'nin metinlerini tercüme etti. Daha sonra tarihselcilikten uzaklaşarak sistematik temalara yöneldi. Alman üniversitelerinde analitik felsefenin egemenliğine karşı Fellmann, kıtasal (“alteuropäisch, eski Avrupa) felsefi geleneğine bağlı kaldı. 1994 yılında Chemnitz Teknoloji Üniversitesi'ne atandı. (Pratik yönelim olarak felsefe kavramı , ilk kez 1998'de yayınlanan Oryantasyon Felsefesi: Ne Yapabilir, Ne Ulaşmaya Çalışıyor başlıklı kitabında görünür.) Fellmann'ın meslektaşlarından birkaçı kitaba karşı çıkarak onun akademik geleneğine zarar verdi. 2005 yılında fahri profesör olduktan sonra Fellmann, Viyana ve Trento'da misafir profesör olarak görev yaptı. Hayatının son yıllarını ağırlıklı olarak Münster'de geçirdi. Alışılmadık bir düşünür olarak, belirli bir felsefi topluluğa ait değildir.
Fellmann'ın düşüncesi Tarih Felsefesinden Felsefi Antropolojiye doğru gelişti. İnsan her zaman ilgi odağındadır ancak bakış açısı, tarih fikrinden insanın yaşam dünyasından aşağıdan yukarıya doğru her zaman değişir. Bunun dört seçkin aşaması vardır:
1. Tarih Felsefesi
Fellmann'ın akademik tartışmaya girişi, kitabı The Vico-Axiom: Tarihi İnsan Yapar adlı kitabının yayınlanmasından sonra geldi. Hegel'in ruh felsefesinde sunulan etkili, idealist tarih anlayışının aksine Fellmann, Giambattista Vico'nun Yeni Bilim'ini kültürel antropoloji ışığında yorumlar. Fellmann'ın tarih anlayışı, materyalistler kadar idealistler tarafından da şiddetle saldırıya uğradı. İdealistler için onun tarih anlayışı fazla natüralistti. Marksistler onun çalışmasını bir “spätbürgerlicher” revizyonizmi olmakla suçladı. Şu anda Fellmann, tarih felsefesini biçimsel olarak tarihsel bilinç teorisi olarak yorumluyor.[1]
2. Fenomenoloji ve hermeneutik
1980'lerde Fellmann, odağını bilinç teorisinin fenomenolojik açıklamasına kaydırdı. Phänomenologie als ästhetische Theorie'de Husserl'in fenomenolojik düşünce öğretilerini, genelin özeldeki estetik algısının bir vakası olarak fotoğrafik enstantane örneğiyle yorumladı. Fellmann tarafından genel bir medya teorisi olarak Fenomenolojinin daha da geliştirilmesi, Phänomenologie zur Einführung adlı kitabında sunulmuştur. Zihinsel imgeleme teorisinde Fellmann, dünyanın münhasıran dilsel inşasına ilişkin popüler dogmaya karşı çıkmıştır. Birçok denemede, işaret ve dil arasında yer alan özerk, sembolik bir biçim olarak imgenin mantığını işler.[2]Symbolischer Pragmatismus: Hermeneutik nach Dilthey adlı kitabında imge bilincinin primatını “hayali bir dönüş” (mevcut “resimsel dönüşten” farklı olarak) olarak açıklar ve bu terimle görüntülerin sihirli bir boyuta sahip olduğunu gösterir. tamamen kasıtlı olarak çözülebilir. Yakın tarihli bir makalesinde Hermes und Pandora Fellmann, modern hermenötik felsefede mitik arka planın nasıl hala mevcut olduğunu gösteriyor.[3]
3. Yaşam felsefesi, yaşama sanatı
Epistemolojik bilinç teorisinin sınırlamalarına ilişkin içgörü, Fellmann'ı Lebensphilosophie adlı kitabı 1990'dan sonra modern bir yaşam felsefesine yönelik düşüncesinde bir dönüm noktasına götürdü. Yok edilmesinin “Lebensphilosophie”nin özünü oluşturduğuna inanmadığı açıkça görülebilir. Aksine, insanın rasyonel bir varlık olarak her zaman makul niyetleri boşa çıkaran kontrol edilemeyen arzular ve duygularla uğraşmak zorunda kalacağını görür. Bu duygular nedenlere dönüştürülemez ve dönüştürülmemelidir, çünkü insanlara davranışta istikrar ve destek sunarlar. Hayat felsefesine bu yaklaşım, Fellmann'ı güçlü faydacı ve hazcı özelliklere sahip bir etiğe götürdü. Die Angst des Ethiklehrers vor der Klasse. Ahlaki lehrbar mı? ve Philosophie der Lebenskunst zur Einführung'da, pratik etiğin ancak gerçekçi bir insan yaşamı fikri temelinde geliştirilebileceğini açıkça belirtir. Fellmann, kültürlerarası bir bakış açısıyla hayata bakış açısını desteklemek için yakın zamanda Confuzius'un önemli bir metnini Almanca'ya çevirdi.[4]
4. Felsefi antropoloji
Fellmann'ın felsefi antropolojisi, geçici olarak kesin ifadesini geniş çapta tartışılan Das Paar kitabında bulmuştur. Fellmann, Pauline'in aklanma doktrinine benzetme yaparak, aklanmayı, sevilen bir kişiyle rasyonel nedenlerle değiştirilemeyecek duygusal bir bağ olarak yorumladı.[5] Bu açıdan Fellmann'ın duygusal gerekçelendirme kavramı, Jürgen Habermas'ın epistemik doğrulama ve hakikat anlayışına karşı çıkar.[6] Fellmann'ın görüşüne göre, tekil eylemlerin epistemik gerekçelendirilmesi insanı, kendi olumsal varlığının sürekli olarak gerekçelendirilmesine ihtiyaç duyan bir varlık olarak desteklemek için yeterli değildir. Erotik aşkı, öz bilincin kaynağı olan genetik fenomenoloji açısından, son zamanlarda sosyo biyoloji aracılığıyla desteklemeye çalıştığı bir konum açısından yeniden inşa ediyor.[7] Daha sonraki makalelerinde Fellmann, insanın öz-bilincinin "eksantrik konumsallığının", onun istisnai cinselliğinin, yani üreme dışında sürekli erotik duyarlılığın sonucu olduğunu ileri sürdü.[8] Biyoloji ve felsefeyi birleştirme girişimi alkışlandı.[9] Son zamanlarda, Logos ile Eros'u birleştiren bir filozofa benzetilerek "Erozof'' terimini ortaya attı. Bu neolojizm daha geniş bir halk tarafından olumlu karşılandı.[10]
Fellmann'ın felsefi konumu, metafizik ve ontolojinin temel sorularını antropolojik tanımlara ve pratik araçlara dönüştürme girişimiyle Alman akademik geleneğinde göze çarpmaktadır. Çalışmaları, çeşitli sembolik temsil biçimleri de dahil olmak üzere, insan yaşam dünyasının gerçekçi bir yeniden inşası kapsamında yeniden formüle edilmiş sağlam bir tarihsel bilgiyi göstermektedir. Böylece aşkın idealizmi ve pragmatik gerçekçiliği dengeleyen natüralist bir indirgemeden kaçınır. Fellmann'ın metinlerinin çoğunda atıfta bulunduğu filozof, dünyayı irade ve temsil olarak gören modern Yaşam Felsefesinin babası Schopenhauer'dir. [11][12]