Epik Döngü Nedir?
Epik Döngü Nedir?, Epik Döngü Nerededir?, Epik Döngü Hakkında Bilgi?, Epik Döngü Analizi? Epik Döngü ilgili Epik Döngü ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Epik Döngü ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Epik Döngü Ne Anlama Gelir Epik Döngü Anlamı Epik Döngü Nedir Epik Döngü Ne Anlam Taşır Epik Döngü Neye İşarettir Epik Döngü Tabiri Epik Döngü Yorumu
Epik Döngü Kelimesi
Lütfen Epik Döngü Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Epik Döngü İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Epik Döngü Kelimesinin Anlamı? Epik Döngü Ne Demek? ,Epik Döngü Ne Demektir? Epik Döngü Ne Demektir? Epik Döngü Analizi? , Epik Döngü Anlamı Nedir?,Epik Döngü Ne Demektir? , Epik Döngü Açıklaması Nedir? ,Epik Döngü Cevabı Nedir?,Epik Döngü Kelimesinin Anlamı?,Epik Döngü Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Epik Döngü Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Epik Döngü Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Epik Döngü Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Epik Döngü Kelimesinin Anlamı Nedir? Epik Döngü Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Epik Döngü Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Epik Döngü Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Epik Döngü - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Epik Döngü
Epik Döngü Nedir? Epik Döngü Ne demek? , Epik Döngü Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Epik Döngü Kelimesinin Anlamı? Epik Döngü Ne Demek? Epik Döngü Ne Demektir? ,Epik Döngü Analizi? Epik Döngü Anlamı Nedir? Epik Döngü Ne Demektir?, Epik Döngü Açıklaması Nedir? , Epik Döngü Cevabı Nedir? , Epik Döngü Kelimesinin Anlamı?
Epik Döngü, Eski Yunan destanlarının derlemesidir ve daktilik ölçü ile yazılıp, Truva Savaşı'nı konu alırlar. Bunlar sırası ile Cypria, Aethiopis, sözde Küçük İlyada, Iliupersis, Nostoi ve Telegoni'dir . Bilginler bazen Epik Döngü şiirleri arasına Homeros destanlarını (İlyada ve Odysseia) katarlar; ancak Epik Döngü terimi daha çok Homeros'un olmayan şiirleri belirtmek için kullanılır.
İlyada ve Odysseia'dan farklı olarak, döngüsel destanlar yalnızca Geç Antik Çağ ve Bizans dönemine ait fragmanlar ve özetler halinde günümüze ulaşmıştır.
Epik Döngü, kısmen yerel kahraman kültlerine dayanan Yunan Karanlık Çağı boyunca gelişen sözlü geleneğin edebi biçimde damıtılmasıydı. Edebi destanların içerdiği geleneksel malzeme, Miken Tunç Çağı kültürünü, Demir Çağı ve daha sonra Yunanistan perspektifinden ele alır.
Modern bilimde, Homeros'un destanları ile Döngünün geri kalanı arasındaki tarihsel ve edebi ilişkinin incelenmesine Neoanaliz denir.
MS. 9. yüzyılda yaşamış bilgin ve din adamı Photius'un kendi Bibliotheka'sının 239 tane el yazmasında tanımlandığı gibi daha uzun bir Epik Döngü, Titanomachy'yi (MÖ 8. yüzyıl) ve Theban Döngüsünü (MÖ 750 ile 500 arasında) içeriyordu; ve sırasıyla Oedipodea, Thebaid, Epigonlar ve Alkmeonis yer almaktaydı; ancak, (Homeros'unkiler dışında) döngüsel destanların hiçbirinin Photius'un zamanına kadar gelmediği kesindir ve Photius'un kanonik bir koleksiyondan bahsetmediği muhtemeldir. Modern bilim insanları, Epik Döngüden söz ederken normalde Thebai Döngüsünü dahil etmezler.
Başlık | Uzunluk (kitap sayısı) | En olası Yazarı | İçerik |
---|---|---|---|
Cypria | 11 | Stasinus | Truva Savaşı'na yol açan olaylar ve çatışmanın ilk dokuz yılı, özellikle Paris'in Yargısı'nı konu alır. |
İlyada | 24 | Homeros | Akhilleus'un, baş kral Agamemnon'a ve ardından Truva prensi Hektor'a karşı öfkesi, Akhilleus'un Patroklos'un ölümünün intikamını almak için Hektor'u öldürmesi ve Truva Kralı Priamos'un Hektor'un cesedini fidye vererek almak için Akhilleus'a gelmesiyle sona erer. |
Aethiopis | 5 | Arktinus | Truva'nın müttefikleri Amazon Penthesileia ile Memnon'un gelişi; Antilokhos'un ölümünün intikamını almak için Akhilleus'un ikisini de öldürmesini ve Akhilleus'un ölümünü konu alır. |
Küçük İlyada | 4 | Lezches | Truva Atı'nın inşası ve Odysseus'a Akhilleus'un silahların verilmesi de dahil olmak üzere Akhilleus'un ölümünden sonraki olayları konu alır. |
Iliou persis ("Truva'nın Yağmalanması") | 2 | Arktinus | Truva'nın Yunanlar Tarafından Yıkılması |
Nostoi ("Dönüşler") | 5 | Agias veya Eumelus | Yunan kuvvetlerinin memleketlerine dönüşü ve yolda başlarına gelenleri konu alır. Agamemnon ve Menelaos'un evlerine dönüşüyle biter. |
Odysseia | 24 | Homeros | Odysseus'un eve dönüş yolculuğunu konu alır ve yokluğunda karısı Penelope'ye gelen taliplerden mallarını yok etmelerinin intikamını alması ile biter. |
Telegony | 2 | Eugammon | Odysseus'unThesprotia'ya yolculuğu ve Ithaka'ya dönüşü, ve gayri meşru oğlu Telegonus tarafından öldürülmesini konu alır. |
Herodot, MÖ 5. yüzyılın ortalarında Tarih kitabını yazdığında Cypria ve Epigoni'yi biliyordu. İlki için Homeros'un yazarı olduğunu reddetti ve ikincisi için Homeros'un destanın yazar olup olmadığını sorguladı.[1]
Epik Döngü'den MS. 2. yüzyıla kadar (Thebai Döngüsü dahil) bir bütün olarak sözü edilmedi, ama MÖ. 4 yüzyılda "Truva döngüsü"nün bilindiği bellidir ve Aristoxenus İlyada'nin alternatif bir açılışı olduğundan bahseder.[2]
Aristoteles Poetika'sında Cypria ve Küçük İlyada'nın olay örgülerindeki karakterlerden parça parça bahsederek eleştirir:
Ancak diğer şairler bir kişi hakkında; bir zaman ve birden çok parçadan oluşan bir olay örgüsü oluştururlar; Cypria ve Küçük İlyada'nın yazarı gibi. Sonuç olarak, İlyada ve Odysseia'dan yalnızca bir trajedi çıkarılır, ancak Cypria'dan birçok ve Küçük İlyada'dan sekizden fazla. . .[3]
Apollodorus'a atfedilen Bibliotheka ve MS. 2.yy'da yazılmış Hyginus'a atfedilen Latin Genealogia bu destanlardan bahseder. Ayrıca aynı mitleri kapsayan Tabula İliaca yazıtları da bulunmaktadır.[4]
Epik Döndü destanları ile ilgili çoğu bilgi, Venetus A olarak bilinen ünlü 10. yüzyıl İlyada el yazmasının önsözünün bir parçasında yer özettehn gelir. Bu önsöz hasarlıdır, Cypria'yı içermediği için başka kaynaklarla desteklenmesi gerekmektedir( Cypria özeti, her biri yalnızca Cypria'yı içeren -diğer destanların hiçbirini içermeyen- birkaç başka el yazmasında korunmuştur). Özet, daha uzun bir çalışma olan ve "Proclus" tarafından yazılmış Chrestomathy'den bir alıntıdır. Bu, yukarıda adı geçen sonraki bilgin Photius tarafından sağlanan kanıtlardan bilinmektedir. Photius, Venetus A alıntısının Proclus'un Chrestomathy eserinden türetildiğini göstermek için hakkında yeterli bilgi sağlar.[5] Proclus'un kesinlikle filozof Proclus Diadochus olmadığı dışında hakkında çok az şey biliniyor. Bazıları, bunun, MS 2. yüzyılda yaşamış, daha az bilinen dilbilimci Eutychius Proclus olduğunu düşünmektedir[6] ancak başka bilinmeyen biri olması da oldukça olasıdır.
Antik çağda iki Homeros destanı Döngüdeki en büyük eserler olarak kabul edilirdi.[kaynak belirtilmeli]
Döngü'de anlatılan hikâyeler diğer antik kaynaklar tarafından da anlatılır, [7] özellikle Virgilius'un Truva'nın yağmalanmasını Truvalıların bakış açısından anlatan Aeneid'i (kitap 2) ve Ovidius'un Metamorfozları (kitaplar 13-14) Yunanların Truva'ya ayak basması (Cypria) ve Akhilleus'un silahlarının ödül olarak verilmesi(Küçük İlyada) konularını ele alır. Smyrna'lı Quintus'un Posthomerica'sı, Hektor'un ölümünden, savaşın sonuna kadar olan olayları anlatan bir başka kaynaktır. Agamemnon'un ölümü ve oğlu Orestes'in (Nostoi) aldığı intikam, daha sonraki Yunan trajedisinin, özellikle de Aeschylus'un Oresteian üçlemesinin konusudur.
Homeros dışındaki destanlar genellikle İlyada ve Odyssey'den sonra kabul edilir.[kaynak belirtilmeli] Bununla birlikte, bunun için güvenilir bir kanıt yoktur ve bazı Neoanalist bilim insanları, Homeros destanlarının Döngüsel destanlardan daha sonra olduğunu ve Döngüsel destanlardan kapsamlı bir şekilde yararlandığı söylemektedir.[kaynak belirtilmeli] Diğer Neoanalistler, Homeros'un destanlarının daha sonraları Epik Döngü içerisinde belirginleşen efsane malzemelerini kullandığına yönelik daha ılımlı iddialarda bulunmaktadırlar.[kaynak belirtilmeli]
Döngüsel destanlar ile Homeros arasındaki ilişkinin doğası da bu soruya bağlıdır. Proclus tarafından anlatıldığı gibi, Homeros'a ait olmayan altı destanın olay örgüleri, birbirleriyle örtüşmeksizin Homeros'la bütünleşmek üzere tasarlanmış gibi görünmektedir. [7]
Örneğin, günümüze ulaşan bir alıntı, Küçük İlyada'nın Neoptolemos'un Truva'nın düşüşünden sonra Andromakhe'yi nasıl esir aldığını anlattığını göstermektedir;[8] Ancak Proclus'un anlatımında Küçük İlyada, Truva'nın yağmalanması başlamadan önce biter. Bazı bilim insanları, Cypria'nın başlangıçta Proclus'un özetinde bahsettiğinden daha fazla Truva Savaşı hakkında bilgi içerdiğini iddia ettiler;[9] tersine, diğerleri Cypria'nın İlyada'ya rehberlik ettiğini iddia ettiler ve Proclus'un anlatımının bunu yansıttığını belirttiler.[10]
Destanları birlikte düzenlemek için en azından bir miktar düzenleme veya "ciltleme" yapılmış olması muhtemeldir. İlyada'nın son satırı için,
ὣς οἵ γ᾽ ἀμφίεπον τάφον Ἕκτορος ἱπποδάμοιο.
At terbiyecisi Hektor'un cenazesini bu şekilde yaptılar.
Doğrudan Aethiopis'e yönlendirmek için tasarlanmış alternatif bir son vardır:
ὣς οἵ γ' ἀμφίεπον τάφον Ἕκτορος· ἦλθε δ' Ἀμαζών, Ἄρηος θυγάτηρ μεγαλήτορος ἀνδροφόνοιο.
Hektor'un cenazesini bu şekilde yaptılar; sonra Amazon Penthesileia geldi,adam öldüren büyük yürekli Ares'in kızı. . . .
Döngüde destanlar arasında çelişkiler vardır. Örneğin, Truva Düşerken Hektor'un oğlu Astyanax'ı öldüren Yunan savaşçı Küçük İlyada'ya göre Neoptolemos ; Ilioupersis'e göre Odysseus'tur . [7]
Döngünün sekiz destanının nasıl ve ne zaman tek bir koleksiyonda birleştirildiği ve bir "döngü" olarak anıldığı, devam eden bir tartışma konusudur. 19. yüzyılın sonlarında, David Binning Monro, κυκλικός kelimesinin skolastik kullanımının Döngüye bu şekilde atıfta bulunmadığını, ancak "geleneksel" anlamına geldiğini ve Döngünün Helenistik dönemde (belki de 1. yüzyıl kadar geç) derlendiğini savundu. yüzyıl) M.Ö.[11] Daha yeni bilim adamları, tarihi biraz daha erkene almayı tercih ettiler, ancak argümanın genel yönünü kabul ettiler.[kaynak belirtilmeli]