Emmanuel Joseph Sieyès Nedir?
Emmanuel Joseph Sieyès Nedir?, Emmanuel Joseph Sieyès Nerededir?, Emmanuel Joseph Sieyès Hakkında Bilgi?, Emmanuel Joseph Sieyès Analizi? Emmanuel Joseph Sieyès ilgili Emmanuel Joseph Sieyès ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Emmanuel Joseph Sieyès ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Emmanuel Joseph Sieyès Ne Anlama Gelir Emmanuel Joseph Sieyès Anlamı Emmanuel Joseph Sieyès Nedir Emmanuel Joseph Sieyès Ne Anlam Taşır Emmanuel Joseph Sieyès Neye İşarettir Emmanuel Joseph Sieyès Tabiri Emmanuel Joseph Sieyès Yorumu
Emmanuel Joseph Sieyès Kelimesi
Lütfen Emmanuel Joseph Sieyès Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Emmanuel Joseph Sieyès İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Emmanuel Joseph Sieyès Kelimesinin Anlamı? Emmanuel Joseph Sieyès Ne Demek? ,Emmanuel Joseph Sieyès Ne Demektir? Emmanuel Joseph Sieyès Ne Demektir? Emmanuel Joseph Sieyès Analizi? , Emmanuel Joseph Sieyès Anlamı Nedir?,Emmanuel Joseph Sieyès Ne Demektir? , Emmanuel Joseph Sieyès Açıklaması Nedir? ,Emmanuel Joseph Sieyès Cevabı Nedir?,Emmanuel Joseph Sieyès Kelimesinin Anlamı?,Emmanuel Joseph Sieyès Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Emmanuel Joseph Sieyès Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Emmanuel Joseph Sieyès Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Emmanuel Joseph Sieyès Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Emmanuel Joseph Sieyès Kelimesinin Anlamı Nedir? Emmanuel Joseph Sieyès Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Emmanuel Joseph Sieyès Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Emmanuel Joseph Sieyès Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Emmanuel Joseph Sieyès - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Emmanuel Joseph Sieyès
Emmanuel Joseph Sieyès Nedir? Emmanuel Joseph Sieyès Ne demek? , Emmanuel Joseph Sieyès Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Emmanuel Joseph Sieyès Kelimesinin Anlamı? Emmanuel Joseph Sieyès Ne Demek? Emmanuel Joseph Sieyès Ne Demektir? ,Emmanuel Joseph Sieyès Analizi? Emmanuel Joseph Sieyès Anlamı Nedir? Emmanuel Joseph Sieyès Ne Demektir?, Emmanuel Joseph Sieyès Açıklaması Nedir? , Emmanuel Joseph Sieyès Cevabı Nedir? , Emmanuel Joseph Sieyès Kelimesinin Anlamı?
Emmanuel-Joseph Sieyès | |
---|---|
Doğum | 03 Mayıs 1748 Fréjus, Fransa Krallığı |
Ölüm | 20 Haziran 1836 (88 yaşında) Paris, Birinci Fransa Cumhuriyeti |
Etnik köken | Fransız |
Din | Katolik |
İmza | |
Emmanuel-Joseph Sieyès (3 Mayıs 1748 - 20 Haziran 1836) ya da abbé Sieyès (Telaffuzu: [sjejɛs]), Fransız Katolik din adamı, siyasi deneme yazarı ve diplomattı. Fransız Devrimi'nin en önemli siyasi teorisyenlerinden olan Sieyès, Fransız Konsülü'nde Birinci Fransa İmparatorluğu'nda önemli bir rol oynadı.
1789 tarihli Üçüncü Sınıf Nedir? adlı eseri Devrim'in bir manifestosu oldu ve Haziran 1789'da Estates-General'in Fransız Devrim Meclisi'ne dönüştürülmesini sağladı. 1799'da direktör olduktan sonra Napolyon Bonapart'ı iktidara getiren 18 Brumaire Darbesi'nin azmettiricilerinden oldu. Yayımlanmamış bir el yazmasında sosyoloji terimini de ilk defa ortaya atan[1] Sieyès, o zamanlar yeni yeni ortaya çıkan sosyal bilimlere de kayda değer teorik katkılarda bulundu.[2]
Noter Honoré Sieyès ve eşi Annabelle'in çocuğu olarak Fréjus şehrinde dünyaya gelen Emmanuel-Joseph Sieyès, Sorbonne Koleji'nde teoloji eğitimi almıştır ancak soylu olmadığı için Kilise içerisinde fazla yükselememiştir. Estates-General toplandığında zaten aristokrasiye iyi gözle bakmayan Sieyès, Üçüncü Sınıf Nedir? adlı eserini 1789'da tam da bu konuyla ilgili olarak yazmıştır.[3]
17 Haziran 1789 da ise üçüncü sınıfın temsilcileri Sieyès öncülüğünde toplanıp bir kurucu meclis kurdular. Diğer sınıflara da kendilerine katılmaları için mesaj gönderdiler ve ülkenin yönetimine onlarla ya da onlar olmadan katılacaklarını bildirdiler. Bu olanları engellemek için XVI. Louis meclisin toplandığı Salle des États’ın kapatılmasını emretti.Bunun üzerine meclis Versailles sarayının hemen yanındaki tenis kortlarında toplanmaya başladılar ve burada 20 Haziran’da Fransa’ya yeni bir düzen getirilene kadar ayrılmayacaklarını söyleyen Tenis Kortu Yemini’ni ettiler. Kısa sürede ruhban sınıfının çoğunluğu da onlara katıldı.[4]
Napolyon, Paris’e varır varmaz o zamnalar Direktuar üyelerinden olan Sieyès tarafından planlanan darbenin hazırlıklarına katıldı. 9 Kasım 1799 tarihinde gerçekleşen hükûmet darbesiyle Fransa tarihinde yeni bir dönem başladı. Kısa bir süre içinde anayasada değişiklikler yapıldı ve Yeni anayasa ile cumhuriyet görüntüsü altında bir diktatörlük oluşturulmuştu.[5] Yönetim üç konsülün eline bırakılmıştı; en önemli görev olan birinci konsüllüğe Napolyon getirildi. Diğer iki üye Sieyes ve Roger-Ducos idi. Napolyon, bir ay sonra ikinci konsüllüğe Cambacérès’i, üçüncü konsüllüğe Lebrun’u getirdi. 7 Şubat 1800’de bir ulusal referandum düzenlendi ve halka Napolyon’un ömürboyu konsül olmasını onaylayıp onaylamadıkları soruldu. 18 Şubatta ilan edilen resmî sonuçlara göre 3,011,007 “Evet”, 1562 “Hayır” oyu verilmişti. Böylece anayasada değişiklik yapıldı ve Napolyon “ömürboyu konsül” oldu.
O dönemde Napolyon’un İtalya’ya savaş açmasından sonra Paris’e giden o zamanın Prusya büyükelçisi ve filozof Wilhelm von Humboldt'la tanışmıştır.
1803–1816 arasında Fransız Akademisi'nde (Académie française) Koltuk 31'de oturdu. 1748-1836 arasında da Fransa Ahlâkî ve Siyâsî Bilimler Akademisi'nde Koltuk 1'de oturdu
Sieyès, Père Lachaise Mezarlığı'na defnedilmiştir.
Üçüncü Sınıf Nedir?, hem içeriği hem de ortaya çıktığı siyasal koşullar açısından yol göstericidir. Nitekim, Sieyès’in çalışması, Fransız Devrimi ile sonuçlanan uzun bir kriz döneminin ürünüdür(Sewell, Jr., 1994, s. 2). Daha somut bir ifadeyle, “Üçüncü Sınıf Nedir?” adlı çalışmanın yayımlanmasının öncesinde, Fransa, yaklaşık iki yıldır, 1786’nın yazından beri, derin bir politik ve mali krizin içinde yer almaktadır. Mevcut siyasi iradeyi ifade eden kralın krize yönelik manevraları ise, durumu iyileştirme noktasında oldukça yetersizdir. Mali yönden iflasın önüne geçebilmek adına kral, o döneme değin vergiden muaf tutulmuş soylular sınıfının maddi desteğine, yeni bir vergi düzenlemesine ihtiyaç duyar. Fakat, âcz içindeki kral, iradesini soylular sınıfına empoze etme gücünden yoksundur. Soylular sınıfı kralın isteğini yalnızca, kendileri için politik ayrıcalıklar elde etme koşuluyla yerine getirmektedirler.[6]
Sieyés'e göre millet "her şey"dir. Meclisin, söz konusu üçüncü tabakadan yani milletten oluşturulması gerektiğini söylemektedir. Milleti, ortak yasa altında yaşayan topluluk olarak tanımlar. Millet, eşit bireylerden oluşur. O, yalnızca bugünü değil, geçmişi ve geleceği de kapsayan manevi varlıktır. Sieyés'in modern devlete en büyük katkısı hiç şüphesiz millet kavramı anlayışı olmuştur. Düşünceleriyle ulusal egemenlik teorisine de zemin hazırlamıştır.[7]
Vikisöz'de Emmanuel-Joseph Sieyès ile ilgili sözleri bulabilirsiniz. |