Adventure Game Studio Nedir?
Adventure Game Studio Nedir?, Adventure Game Studio Nerededir?, Adventure Game Studio Hakkında Bilgi?, Adventure Game Studio Analizi? Adventure Game Studio ilgili Adventure Game Studio ile ilgili bilgileri sitemizde bulabilirsiniz. Adventure Game Studio ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve iletişime geçmek için sayfamıza tıklayabilirsiniz. Adventure Game Studio Ne Anlama Gelir Adventure Game Studio Anlamı Adventure Game Studio Nedir Adventure Game Studio Ne Anlam Taşır Adventure Game Studio Neye İşarettir Adventure Game Studio Tabiri Adventure Game Studio Yorumu
Adventure Game Studio Kelimesi
Lütfen Adventure Game Studio Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. Adventure Game Studio İlgili Sözlük Kelimeler Listesi Adventure Game Studio Kelimesinin Anlamı? Adventure Game Studio Ne Demek? ,Adventure Game Studio Ne Demektir? Adventure Game Studio Ne Demektir? Adventure Game Studio Analizi? , Adventure Game Studio Anlamı Nedir?,Adventure Game Studio Ne Demektir? , Adventure Game Studio Açıklaması Nedir? ,Adventure Game Studio Cevabı Nedir?,Adventure Game Studio Kelimesinin Anlamı?,Adventure Game Studio Kelimesinin Anlamı Nedir? ,Adventure Game Studio Kelimesinin Anlamı Ne demek?,Adventure Game Studio Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Adventure Game Studio Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadınız
Adventure Game Studio Kelimesinin Anlamı Nedir? Adventure Game Studio Kelimesinin Anlamı Ne demek? , Adventure Game Studio Kelimesinin Anlamı Ne demektir?
Demek Ne Demek, Nedir? Tdk'ye Göre Anlamı
Demek kelimesi, dilimizde oldukça kullanılan kelimelerden birisidir. TDK'ye göre, demek kelimesi anlamı şu şekildedir:
Söylemek, söz söylemek - Ad vermek - Bir dilde karşılığı olmak - Herhangi bir ses çıkarmak - Herhangi bir kanıya, yargıya varmak - Düşünmek - Oranlamak - Ummak, - Erişmek - Bir işe kalkışmak, yeltenmek - Saymak, kabul etmek - bir şey anlamına gelmek - öyle mi, - yani, anlaşılan - inanılmayan, beklenmeyen durumlarda kullanılan pekiştirme veya şaşma sözü
Adventure Game Studio Bu Kelimeyi Kediniz Aradınız Ve Bulamadığınız İçin Boş Safyadır
Demek Kelimesi Cümle İçerisinde Kullanımı
Eskilerin dediği gibi beşer, şaşar. - Muşmulaya döngel de derler.
Kamer `ay` demektir. - Küt dedi, düştü. - Bu işe herkes ne der? - Güzellik desen onda, zenginlik desen onda. - Bundan sonra gelir mi dersin? - Saat yedi dedi mi uyanırım. - Kımıldanayım deme, kurşunu yersin. Ağzını açayım deme, çok fena olursun. - Yarım milyon dediğin nedir? - Okuryazar olmak adam olmak demek değildir. - Vay! Beni kovuyorsun demek, pekâlâ! Adventure Game Studio - Demek gideceksin.
Demek Kelimesi Kullanılan Atasözü Ve Deyimler
- dediği çıkmak - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek
- dedi mi - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin - demek istemek , - demek ki (veya demek oluyor ki) , - demek olmak , - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok - dediği çıkmak , {buraya- - dediğinden (dışarı) çıkmak - dediğine gelmek i, - dedi mi , {buraya- - deme! - demediğini bırakmamak (veya koymamak) - deme gitsin , - demek istemek - demek ki (veya demek oluyor ki) - demek olmak - dememek - der oğlu der - deyip de geçmemek - diyecek yok
Adventure Game Studio
Adventure Game Studio Nedir? Adventure Game Studio Ne demek? , Adventure Game Studio Kelimesi İle ilgili Daha Fazla Bilgi , Almak İçin Kategoriler Sayfamıza Bakınız. İlgili Sözlük Kelimeler Listesi
Adventure Game Studio Kelimesinin Anlamı? Adventure Game Studio Ne Demek? Adventure Game Studio Ne Demektir? ,Adventure Game Studio Analizi? Adventure Game Studio Anlamı Nedir? Adventure Game Studio Ne Demektir?, Adventure Game Studio Açıklaması Nedir? , Adventure Game Studio Cevabı Nedir? , Adventure Game Studio Kelimesinin Anlamı?
Geliştirici(ler) | Chris Jones |
---|---|
İlk yayınlanma | 1997 | )
Güncel sürüm | 3.5.0.25 / 12 Temmuz 2020 | )
Önizleme sürümü | 3.5.0.21 / 28 Kasım 2019 | )
İşletim sistemi | Windows |
Platform | Kişisel bilgisayar |
Tür | Oyun motoru |
Lisans | Sanatsal Lisans versiyon 2 (editör & runtime) |
Resmî sitesi | adventuregamestudio.co.uk |
Kod deposu |
Adventure Game Studio (AGS), grafiksel macera oyunları yapmaya yarayan açık kaynak[1][2] kodlu geliştirme aracıdır.[3] Orta seviye oyun tasarımcılarına yöneliktir ve tümleşik geliştirme ortamını (IDE) bünyesinde bulundurması sayesinde oyun mantığını işlemek için C'den (programlama dili) faydalanılır.
Adventure Game Studio, İngiliz programcı Chris Jones tarafından yapılmıştır.[3] AGS aslen 1997 yılında "Adventure Creator" adıyla yayınlanmış bir MS-DOS programıydı.
Jones, özellikle Space Quest IV: Roger Wilco and the Time Rippers gibi Sierra On-Line'ın macera oyunlarının arayüzlerinin sadeliğinden esinlendi.[4] Adventure Creator'ün ilk versiyonunda kullanıcıların yalnızca düşük çözünürlüklü, klavye-kontrollü oyunlar yapılmasına izin veriliyordu.
Başlangıçta AGS ile yalnızca küçük testler ve demo oyunları yapıldı ve daha iddialı projelerin çoğu iptal edildi. Tamamlanan oyunların ve motor özelliklerinin eksikliği sonucu olarak kullanıcı tabanı oldukça küçüktü, ancak topluluk yavaşça büyüdü. Oyun geliştiricileri, daha karmaşık oyunlar oluşturabilmeleri için daha fazla özellik talep etmeye başladı. Yavaş yavaş, bu istekler yerine getirildiğinde, AGS daha yetenekli bir araç haline geldi ve sonunda motorla daha yüksek kaliteli oyunlar yapmak mümkün oldu.
Uzun süren yavaş aktivitelerin ardından, Lassi Quest 1999'un sonlarında ilk tamamlanmış AGS oyunu olarak piyasaya sürüldü. 2000-2001'de Ben Croshaw'dan Rob Blanc ve Philip Reed'in Larry Vales oyunları piyasaya sürülünceye dek motor yaygınlaşmamıştı. Artık binlerce üyeden oluşan aktif bir topluluğu mevcuttur ve her boyut ve çeşitten tamamlanmış oyunları bulunmaktadır.
AGS, .NET Framework'ü kullanarak editörü baştan yeniden yazıldı ve oyun motorunun 3D donanım hızlandırmasını desteklemek için 2008 yılının Ocak ayında bir güncelleme (versiyon 3.0) almıştır.
Chris Jones, 26 Ekim 2010'da Sanatsal Lisans, versiyon 2 koşulları altında editörün kaynak kodunu yayınladı. 27 Nisan 2011'de runtime motor kodu aynı lisans altında yayınlandı.[5]
2015 yılında, küçük bir topluluk geliştiricisi grubu motoru ve IDE'yi sürdürmeye ve geliştirmeye devam etti ve daha modern ekran çözünürlükleri (4:3, 16:9 ve özel yüksek çözünürlükler) için destek sağlamanın yanı sıra platformlar arası yetenekleri hayata geçirmeye başladı.[6]
Editör ve runtime motoru başlangıçta Windows işletim sistemleri için tasarlanmıştır; ancak runtime motoru kaynak kodun yayınlanmasından bu yana Android, iOS, Linux, Mac OS X ve PSP'ye uyarlanmıştır.[7] AGS 2.7'den önce bir DOS motoru da mevcuttu, ancak artık destek almıyor. Editörü emülatör veya Wine gibi API wrapper'ları hariç Windows dışındaki işletim sistemlerinde çalıştırmak henüz mümkün değildir.[8]
AGS, 256 renk ve 320x200 çözünürlük grafik aralığına sahip oyunlardan, kullanıcının grafik bağdaştırıcısı ve alfa kanalının destekleyeceği daha yüksek çözünürlüklü truecolor (24-bit renk) oyunlar oluşturabilir.
Ayrıca belirli grafik filtrelerini desteklemektedir: kapalı, 2x neaerest-neighbor, 3x nearest-neighbor, 4x nearest-neighbor, hq2x ve hq3x.
Uygulama belirtilen multimedya formatlarını desteklemektedir: mod, S3M, wav, xm, MIDI, ogg, mp3, avi - versiyon 2.61. Versiyon 2.72, IT ve S3M desteklemektedir.[9]
AGS topluluğu; AGS Forumu,[10] AGS IRC kanalı[11] ve Discord kanalından oluşmaktadır. Topluluk her yıl "Mittens" adında gerçek dünya toplantıları düzenlemektedir. AGS geliştirme aşamaları, oyunları ve topluluğunu anlattığı bir bloğa sahiptir.[12] Topluluk oyun, çizim, yazı ve müzikler için çeşitli yarışmalar düzenlemektedir.
AGS Ödülleri 2001 yılında kuruldu ve her yıl en iyi bağımsız point-and-click macera oyununa ödül verildi. Ödül kategorileri yıldan yıla değişim gösterebilmektedir ancak genel olarak En İyi Oyun, En İyi Hikâye, En İyi Animasyon, En İyi Seslendirme, En İyi Bulmacalar, En İyi Arka Plan Çizimi, En İyi Oynanış ve En İyi Müzik kategorileri bulunmaktadır. AGS Ödülleri, yeni yetenekler için bir sıçrama tahtası görevi görmekle, bağımsız macera oyunları için önemli bir barometredir. Bazı kazananlar son derece popüler ve ticari anlamda başarılı olmuşlardır.[13][14][15]
AGS kullanılarak binlerce oyun üretilmiştir,[16][17] bazıları aşağıda belirtilenler gibi profesyonel kalitedeki profesyonel oyunlardır. Heroine's Quest gibi profesyonel olmayan ancak uzun oynanış süresine sahip, beğeni toplamış bazı oyunlar vardır.
Wadjet Eye Games, Blackwell serisi gibi AGS kullanarak birçok ticari oyun markasını başlatan bağımsız oyun geliştiricisidir. Aynı zamanda Wormwood Studios'tan Primordia, XII Games'ten Resonance ve Joshua Nuernberger'dan Gemini Rue gibi AGS kullanılarak yapılmış oyunlar mevcuttur.[18]
Geliştirme ekipleri AGD Interactive ve Infamous Adventures, King's Quest ve diğer Sierra oyunlarını yeniden yaparak güncellemişlerdir. LucasFan Games aynı şeyi LucasArts oyunları için yapmıştır.